Bioshock: The Collection bekräftad - uppgradera gratis på pc

Robot
Bioshock: The Collection bekräftad - uppgradera gratis på pc

2K tar sjögräset från munnen och berättar när samlingen släpps.

#nyhetstips


Medlem
Bioshock: The Collection bekräftad - uppgradera gratis på pc

much obliged, spel som plockas upp någon gång varannat år trots allt welcome to the circus of values!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Gen
Medlem

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den gamla.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

hur menar du nu?

Spelade aldrig igenom tvåan, kanske blir tillfälle till ett återbesök

Medlem

Kanske första SP-kampanjen jag går igenom på flera år då!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hmm, tråkigt, jag har ju collectors edition på skiva men inget serienummer som accepteras av Steam...

Medlem

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Gnällkuk

Tar sjögräset från munnen

Ohh... I see what u did there! JÖTEBÖRJSHUMÅR! Fet like på den Helt ointressad av nyheten i övrigt men ville bara ge lite kudos


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

ELF
Medlem

Härligt. Då avvaktar jag med BS2 tills att collection släppts.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Nice. Det tackar vi för.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tipsade om detta i förrgår

Medlem
Skrivet av hugwap:

Tipsade om detta i förrgår

Igår**

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

Hatar när den nya är fulare än den nya.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

Jag gissar på att du menar att "den nya är fulare än den gamla"?

Gen
Medlem
Skrivet av deezel:
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

hur menar du nu?

Spelade aldrig igenom tvåan, kanske blir tillfälle till ett återbesök

Kika här för lite jämförelser : http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5298128&postcount=118...

Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

Hatar när den nya är fulare än den nya.

Precis som Batman remake paketet (AK och AC), WB Games fick ju dra tillbaka det eftersom den nya versionen var fruktansvärt ful.

Gen
Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

Jag gissar på att du menar att "den nya är fulare än den gamla"?

Hoppla

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av deezel:
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

hur menar du nu?

Spelade aldrig igenom tvåan, kanske blir tillfälle till ett återbesök

Kika här för lite jämförelser : http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5298128&postcount...

Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Gen:

Tur att det är gratis. Läst om folk som jämfört båda trailers och säger att den nya versionen är fulare än den nya.

Hatar när den nya är fulare än den nya.

Precis som Batman remake paketet (AK och AC), WB Games fick ju dra tillbaka det eftersom den nya versionen var fruktansvärt ful.

Jag tycker det ser relativt lika ut. Överlag dock så ser det ut som att det är mer anti-alising på Remaken, men utöver det, om det nu stämmer dvs, så känns det som en rätt onödig Remake, kanske därför den är gratis för folk som redan äger utgåvan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Skrivet av hugwap:
Skrivet av hugwap:

Tipsade om detta i förrgår

Igår**

Lägger till tipstack!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Inte som jag tolkar uttalandet, men ska kolla direkt med 2K.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Inte som jag tolkar uttalandet, men ska kolla direkt med 2K.

Kolla gärna isåfall också exakt hur valet sker, hur man får välja vilken version man vill ha uppdateringen till isåfall.

Medlem

PS till alla;

Bioshock 1 och Bioshock 2 ligger båda på 3,99€ på Steam just nu.

Medlem
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Såhär står det på Steams sida iaf: And if you already own BioShock, BioShock 2, and/or Minerva’s Den on Steam, you will be able to upgrade to the remastered version of the respective title(s) for free after release.

Fast... vetifan om jag blev nåt klokare av det....

Ambassadör
Xbox

Det är alltså konsol som ska pumpas på mer pengar?


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Det är alltså konsol som ska pumpas på mer pengar?

De första spelen släpptes ju på förra generationen, så är väl inte så konstigt?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Inte som jag tolkar uttalandet, men ska kolla direkt med 2K.

Kolla gärna isåfall också exakt hur valet sker, hur man får välja vilken version man vill ha uppdateringen till isåfall.

Så här svarade de:

If someone owns both games, both games will be updated with the new visuals but there’s no additional content added.

Så det verkar som man får båda, men utan DLC.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Electrix:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av purjo:

Jag äger tre kopior av både Bioshock 1 & 2, får jag 3 gratis uppdateringar?

Nej, verkar vara låst vid 1.

Bara dubbelkollar.. Så om man har både Bioshock 1 och Bioshock 2 på Steam så får man inte "HD-uppdatering" till båda?

Inte som jag tolkar uttalandet, men ska kolla direkt med 2K.

Kolla gärna isåfall också exakt hur valet sker, hur man får välja vilken version man vill ha uppdateringen till isåfall.

Så här svarade de:

If someone owns both games, both games will be updated with the new visuals but there’s no additional content added.

Så det verkar som man får båda, men utan DLC.

När 2K publicerade Bioshock 2 på Steam så släppte de samtliga DLC fritt för just Bioshock 2. Minns att jag fick Minerva's Den DLC:et t.ex.

Känner att det är rätt stora frågetecken kring detta fortfarande ändå. Om jag t.ex vill spela Minerva's Den DLC:et som jag har på Steam just nu så kommer den inte ha finare texturer osv. efter uppdateringen alltså? Men om jag vill ha det så måste jag köpa hela Bioshock 2 på nytt? Men det kan jag ju inte om jag redan har det på Steam?

Edit 1:
Verkar som att de har separerat ut Minerva's Den DLC:et till just en DLC på Steam. Minns dock att jag fick det tillsammans med spelet och att det ingick i Bioshock 2 vid ett tillfälle.

Jag tror snarare isåfall att "no additional content" innebär de medföljande videos med Ken Levine osv. Det förstår jag isåfall att de enbart medföljer om man köper en "the collection".

Edit 2:

Citat:

Folks who own the originals will get the updated versions free. 2K say, “if you already own BioShock, BioShock 2, and/or Minerva’s Den on Steam, you will be able to upgrade to the remastered version of the respective title(s) for free after release. It’s a circus of values!

https://www.rockpapershotgun.com/2016/06/30/bioshock-the-coll...

Edit 3:
"if you own the retail version of bioshock 2 you can use the key to activate it on steam plus you will get all of the dlcs for free."

Så var det, ja. Har man original Bioshock 2 på skiva så kan man aktivera det via Steam och då skall samtliga DLC medfölja i paketet vid aktivering.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:

Det är alltså konsol som ska pumpas på mer pengar?

De första spelen släpptes ju på förra generationen, så är väl inte så konstigt?

Nej det är inte konstigt, bara konstaterade att det är fördel PC!


signatur

Jump in.

Medlem

Ska bli kul att lira ettan igen utan att behöva brottas me grafikbuggar, ljudbuggar och kontrollbuggar, visst går det att spela efter en timmes ini-pillande men det är knappast optimalt, tvåan funkar bra out of the box dock, ska bli intressant att se vad som är nytt ur ett tekniskt perspektiv.

1
Skriv svar