Är Diablo IV under utveckling?

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

Inget fel på D3 efter expansionen och när de sparkade idioten Jay Wilson från teamet.

Vet många som spelar d3. Verkar vara aktivt. Men hade vart Nice med ett nytt, gillade inte grafiken i spelet

Medlem

Om nu någon inte ska sluta på Blizzard är detta garanterat ett nytt IP tror jag

Medlem

Förmodligen Diablo 4. Klar om ca 5år. Minst.

Medlem

Diablo 3 är kul i ett par dagar, i början av varje säsong. Det finns liksom inget content förutom lite marginaler. Det är kul med leaderboards, men det är ett grindande med en enda core build.

Medlem

En diablo 3 expansion uteslutar inte att dom även jobbar med 4an och därför anställer nytt folk.

Medlem

D3 exp med microtransation "cosmetic" p2c. Deras uppdateringar i sig är nästan stor som en exp eller massa dlc. D4 kommer dröja. Skulle inte förvåna mig om det blir diablo online. Men nja det vill nog hålla till RPG hack n slash. Men i det hela tror jag att något kommer komma till blizzcon om d3 univers. Ska bli kul å se. Season börja bli uttjatat men visst schysst av dem å hålla igång gratis event osv. Inte dumt alls.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr

Klart är i alla fall att om de hittar någon som stämmer in på kraven samt plussen så har de hittat en sjuhelvetes medarbetare.

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

Inget fel på D3 efter expansionen och när de sparkade idioten Jay Wilson från teamet.

Största felet för mig i diablo är skill tree, tråkigt och ointressant för några alternativ och ingen trading give us Runes!


signatur

Spela spel är kul ibland.

MEG
Medlem

Om man följer utvecklingen av spelserien Diablo så kommer vi när nästa del kommer ut att inte behöva spela det själva, det kommer att sköta sig själv


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Eftersom Blizzpro nämns i nyheten, så kan jag tipsa om en av deras podcast (Well Met) om man spelar Hearthstone. Jag gillar den iaf.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLKfAkd8vEyiom4s5OuUCIg...

Medlem

Jay Wilson sade att han gärna tar det...

Medlem
Skrivet av muSPK:

En diablo 3 expansion uteslutar inte att dom även jobbar med 4an och därför anställer nytt folk.

This! De lär ha ett team som finputsar en expansion vid detta laget, som de tillkännager på BlizzCon, medan D4-teamet sätts ihop atm och nu när ett antal D3 Exp-utvecklare blir lediga behöver de en designer som inte fortsätter jobba med att förvalta den kommande expansionen


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Det är inte för tidigt att börja med ett Diablo 4. Det tar ju säkert 3 år för dem att göra klart det och då är ju D3 7 år gammalt. En ny expansion är ju inte helt otippat heller men jag hoppas på ett helt nytt spel då de kan göra mer med det än en expansion.

Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

Vad menar du med det egentligen? Diablo 3 var inte bra när det släpptes men sedan RoTS så är det ju ett grymt spel.

Medlem

Med tanke på hur storyn i Diablo 3 slutade, undrar exakt vad dom isåfall kommer hitta på i en efterföljare? (istället för reboot menar jag).

Jag gissar på ett diablo mmo likt wow.

Medlem
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av erson:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Diablo 4 behövs visst.

Iom Diablo 4 kan en bättre spelmotor göras och mycket nytt kan tillföras som inte går i en expansion. Spelmotorn för diablo 3 var utdaterad redan vid release. Den är helt bortom räddning. Därav behövs en nystart iform av Diablo 4.

Du är alltså för att uppföljare till spel ska göras nära varandra? Ja d3 kom 2012 så det är 4 år sedan, alla blev besviken på för vad spelet var i början. Nu när spelet hat förbättrats rätt mycket och särskilt när jay försvann ur bilden så gnäller folk ännu.
Ni blir aldrig nöjda, vill ni ha ett diablo som är som ettan eller tvåan så gå tillbaka till dom istället då.

Jag var själv besviken i början på diablo 3, men det blev bättre senare. Så jag håller mig till min åsikt att det behövs inget diablo 4 än på ett tag.
Större chans dom förstör diablo om dom ska mata ut uppföljare efter uppföljare.

Jag är ganska tillfreds med diablo 3 som det är idag. Men en sak som jag skrev är att spelmotorn är helt jävla värdelös. Det kommer dem aldrig att lösa med en EXP, endast med en uppföljare. Men det är givetvis blizzard vi pratar om deras STORA svaghet är just spelmotorer. Och var skrev jag att 4år är för tidigt? Det är fortfarande blizzard vi pratar om så räkna med release om yttligare minst 3-5år om de skulle säg börjat för 1-2 år sedan.

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Dom kan omöjligt ha hjärta utveckla Diablo 4 före Warcraft 4..

PRECIS min tanke, fan att dom ska vara så sega med ett Warcraft 4, blir tokig!!!!!!

Medlem

Nvm Diablo, vi har ju fått Grim Dawn.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Rahxephon:

Nvm Diablo, vi har ju fått Grim Dawn.

Jag försökte gilla Grim Dawn, men kunde helt enkelt inte. Kör hellre Diablo 3 över det.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Ztreek:

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Som suger rejält ja. imo. Ska man spela ett rättfärdigt spel till tidigare diablo2 är Grim dawn isånnafall att rekommendera. Men Path of Exile? Nä knappast.

Kan du snälla förklara vad du ogillar med path of exile? Det är free to play, finns oändligt med content, man kan spela spelet på oändligt många sätt...inget ARPG är ens i närheten enligt mig, skulle tillome säga att de slår D2

12
Skriv svar