Orion-utvecklaren backar - hade snott grafik från Call of Duty

Robot
Orion-utvecklaren backar - hade snott grafik från Call of Duty

En märklig vändning efter en veckas skällande.


Medlem
Orion-utvecklaren backar - hade snott grafik från Call of Duty

Sådant märkligt beteende. Trodde han på riktigt att det inte skulle komma fram att de hade stulit vapnen? Tror inte för fem ören på att han inte visste något om det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LordOfNomNom:

Sådant märkligt beteende. Trodde han på riktigt att det inte skulle komma fram att de hade stulit vapnen? Tror inte för fem ören på att han inte visste något om det.

Enligt de första inlägget var Activision väldigt otydliga med vad som faktiskt var snott, även om han gjorde en kvalificerad gissning.


signatur
Gnällkuk

Haha, alltså vilket jävla stolpskott Kan varmt rekommendera att lyssna på Totalbiscuits senaste eller om det var näst senaste Content Patch så pratar han precis om det här. Hoppas verkligen han följer upp med en ny video


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Undrar var gränsen går, eller var företag skulle dra gränsen. Jag förstår ju så klart att om man tar något rakt av så...

Men vi har ju faktiskt kopierat funktion, namn och utseende från flera vapen i både Quake och Unreal, fast gjort eget utseende och egna ljud så klart... frågan är om Bethesda eller Epic snear ur eller så, hmm.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Undrar var gränsen går, eller var företag skulle dra gränsen. Jag förstår ju så klart att om man tar något rakt av så...

Men vi har ju faktiskt kopierat funktion, namn och utseende från flera vapen i både Quake och Unreal, fast gjort eget utseende och egna ljud så klart... frågan är om Bethesda eller Epic snear ur eller så, hmm.

Blizzard snodde ju flak cannon från Epic, i Roadhogs vapen. Borde vara tämligen lugnt.


signatur
Gen
Medlem

Undrar vem som först kom på trollformeln "Fireball" och hur många gånger den kopierats

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Undrar var gränsen går, eller var företag skulle dra gränsen. Jag förstår ju så klart att om man tar något rakt av så...

Men vi har ju faktiskt kopierat funktion, namn och utseende från flera vapen i både Quake och Unreal, fast gjort eget utseende och egna ljud så klart... frågan är om Bethesda eller Epic snear ur eller så, hmm.

Blizzard snodde ju flak cannon från Epic, i Roadhogs vapen. Borde vara tämligen lugnt.

Ja och Id och Epic har ju i sin tur plockat idéerna från andra källor.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:

Undrar vem som först kom på trollformeln "Fireball" och hur många gånger den kopierats

Lite skillnad på att återproducera sin egen tolkning på ett koncept och att raktav copy+pasta saker från andras spel.

Vi snackar liksom om att Orion bokstavligt talat kopierat ett fiktivt vapen från Black Ops 3 rakt av, inte att de har blivit "inspirerade" av det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av LordOfNomNom:

Sådant märkligt beteende. Trodde han på riktigt att det inte skulle komma fram att de hade stulit vapnen? Tror inte för fem ören på att han inte visste något om det.

Enligt de första inlägget var Activision väldigt otydliga med vad som faktiskt var snott, även om han gjorde en kvalificerad gissning.

Ja då kan jag kanske förstå förvirringen.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Sådant märkligt beteende. Trodde han på riktigt att det inte skulle komma fram att de hade stulit vapnen? Tror inte för fem ören på att han inte visste något om det.

Jag tror att han inte visste det. Det är (omöjligt) svårt att ha full koll på alla detaljer i produktutveckling.

Medlem

Just den här artikeln påminde mig om strulet mellan de bakom antsimulator... Någon som har koll på vad som hände dem?

Medlem

Haha sno grafik från cod??
Inte mycket att sno därifrån, cod borde va nöjd att nån tycker det är såpass bra att det är värt stjäla

Jo, jag vet det är vapnet i fråga det handlar om men att de orkar bry sig?!

De borde lägga mer tid på göra egen bättre grafik!

Medlem

En höna av en fjäder.

Medlem
Skrivet av iceblood:

Haha sno grafik från cod??
Inte mycket att sno därifrån, cod borde va nöjd att nån tycker det är såpass bra att det är värt stjäla

Jo, jag vet det är vapnet i fråga det handlar om men att de orkar bry sig?!

De borde lägga mer tid på göra egen bättre grafik!

Plagiat är plagiat oavsett hur bra eller dåligt spelet som plagieras är.

1
Skriv svar