Dead by Daylight

Robot
Dead by Daylight

Kurragömma med beväpnade psykopater är precis så obehagligt som det låter. Till en början.

#starbreeze, #behaviour-interactive, #dead-by-daylight


Medlem
Dead by Daylight

Trots alla brister och problem som må finnas är det väldigt mycket spelglädje för realtivt liten slant och nog ett av de mer prisvärda köp jag gjort på ett tag nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag förväntate mig inte mycket alls av detta spel men när jagkörde det så insåg jag att det var nog ett av dem roligaste spel jag någonsin kört . Sant, det är otroligt buggigt. När dem väl fixar dem och lägger in party searching kommer det bli 10/10 för mig.

Medlem

Var jätte taggad för detta innan betan, när jag spelade betan så insåg jag att jag inte hade kul.

Medlem

Otroligt roligt om man lyckas fylla en privat lobby med polare.

Medlem

låter ju iaf som att det är ett antal (tusentals?) steg upp för att vara Behaviour Interactive

Medlem

Jag tycker spelet är väldigt bra och är värt pengarna! Själv så upplever jag sällan buggar och tycker det fungerar väldigt bra. Önskar att det fanns flera banor och flera monster. Det blir ju mindre läskigt och svårt om man spela med sina vänner och kan kommunicera t.ex över Teamspeak/Skype. Det jag skulle vilja se är ett in-game speak och man kan bara höra varandra om man är i närheten. Annars skulle det bli för lätt att samarbeta. Ett till plus vore lite mer customisation för karaktärerna/monsterna.

Medlem

Bra recension, får mig åtminstone måttligt sugen på det. Inväntar dock framtida patcher för att se hur spelet blir framöver

Medlem

Ser då extremt tråkigt ut av vad man har sett.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man borde ändå som survivors kunna göra liten damage ändå hitta nåt järnrör, nånting att drämma till lite blir ju inte tråkigt ja i längden bara smyga o springa ifrån bara...

Medlem

Spela med kompisar och höra deras skräckslagna pip när man startar motorsågen är en höjdare. Håller annars med om recensionen i allt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tyvärr väldigt buggigt och obalanserat sedan är spelet väldigt enformigt också, hade verkligen behövts fler kartor och speltyper

FM-guru
F.d. Sisyr

Alldeles för barskrapat för min del, men konceptet är ju förstås underhållande.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Man borde ändå som survivors kunna göra liten damage ändå hitta nåt järnrör, nånting att drämma till lite blir ju inte tråkigt ja i längden bara smyga o springa ifrån bara...

Det skulle enligt mig vara tråkigt om du kan skydda dig för mycket.

Det finns flera olika sätt att hjälpa dina vänner som blivit tagna och allt handlar om taktik. Exempelvis har du en ficklampa du lyser i mördarens ansikte som bländar dom och om du lyckas hålla tillräckligt länge blir han stunnad och släpper survivorn han har över axeln, sen kan du även få honom att släppa survivors genom att dra ner bråte framför honom vilket stunnar honom så han släpper dom också. Jag tycker att om det fanns fler saker som järnrör som skulle få honom att ta skada etc så skulle spelet i sig bli tråkigt.

Något jag har märkt som enligt mig får spelet att kännas ganska balanserat igentligen är att om jag spelar survivor känns alla mördare op " wraithen är op dock och måste nerfas!" sen när jag spelare mördare känner jag ofta att survivors är op! vilket enligt mig pekar mot att spelet är ganska balanserat ändå men måste göra små ändringar på saker i spelet.

Jag köpte spelet för att spela med några i betan och trodde aldrig att jag skulle spela mer än en helg med spelet men det har blivit ett spel jag har spelat otroligt mycket, spelet är enformigt men på något vänster är det fortarande roligt. Det behövs mer banor och mer mördare enligt mig och balansera spelet lite mer. Sen ändra vissa saker som att mördaren skapar servern så att om han har piss internet så kommer han kunna slå dig när han är långt bakom och du laggar fram och tillbaks, detta är något som måste ändras för det borde ej vara så att mördaren skapar servern och om han har skit internet så har du precis förlorat en match för alla skillchecks etc är sjukt svåra att göra då du har delay som jag ej vet vad.

Men så många buggar efter betan har jag ej hittat, visst har jag sett en bugg här och där men dom är inga stora buggar och för det mesta funkar enligt mig spelet felfritt.
Sen rankat med vänner är det som dom har i fokus nr 1 att göra nu förutom att balansera spelet och fixa buggar. Så nästa implementation av något ska vara party ranked om jag ej missminner mig.

Medlem

roligt att titta på, inge sug på att själv spela spelet.
Kan rekommendera Tru3talant på Twitch om ni vill se bra gameplay.

Medlem

Tack för varningen, FZ!


signatur

autograph

1
Skriv svar