Betala för att få ett blodigare Total War: Warhammer

Robot
Betala för att få ett blodigare Total War: Warhammer

Det efterlängtade tillägget är släppt, era blodtörstiga monster.

#total-war-warhammer


Medlem
Betala för att få ett blodigare Total War: Warhammer

Jag kunde inte hjälpa migsjälv... jag köpte dlcn...

Medlem

Men hur mycket fps kostar det ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Och folk klagar på micro trans... LOL

Medlem

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Medlem
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Medlem
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Tänkte skriva samma sak (y)
Så ofta folk sitter och bashar på CA för att de släpper blod DLCn men det är bra då de får släppa spelen i fler länder och slipper tidskrävande processer som har med det att göra.
Inte direkt så att det är DLCs som kostar 10 euro.

Medlem
Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Ja men det blir desto mer klagomål vilket man nog gärna vill undvika.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Pirata.

Lycka till då spelet använder Denuvo

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av totte1015:

Pirata.

Lycka till då spelet använder Denuvo

Jag personligen rör inte i spelet med tång

Vad är Denuvo för något?

Medlem

Tänkte köpt det, hoppar över i och med detta. Intresseklubben kan anteckna.

Gnällkuk
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av totte1015:

Pirata.

Lycka till då spelet använder Denuvo

Jag personligen rör inte i spelet med tång

Vad är Denuvo för något?

Kopieringsskydd.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Ja men det blir desto mer klagomål vilket man nog gärna vill undvika.

Varifrån skulle dessa klagomål komma?

Har egentligen inga problem med att ha det som ett dlc. Visst, mer saker i själva spelet är aldrig fel men gore är inget som spelet lever och dör på. Kostnaden på 20 kronor är också helt ok, annat hade det varit om det kostade 100 kr.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av purjo:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Ja men det blir desto mer klagomål vilket man nog gärna vill undvika.

Varifrån skulle dessa klagomål komma?

Gudrun Schyman

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av totte1015:

Pirata.

Lycka till då spelet använder Denuvo

Jag personligen rör inte i spelet med tång

Vad är Denuvo för något?

DRM som är oerhört svårcrackat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Denuvo

Tror enbart ett fåtal spel av några tiotal har blivit crackade när de använt Denuvo.
Tänker inte gå in på detaljer gällande spelen då detta gäller kopieringsskyddet och inte piratande av spel (Tänkte för de moderatorer som kanske sneglar på dessa meddelanden ).

Btw, varför vill du inte röra spelet? ^^

Medlem
Skrivet av totte1015:

Pirata.

Totte skall inte pirata, Totte skall ha en banan.

Summan på prislappen är inte det mest relevanta däremot är principen det.

Senaste spelet jag köpte i denna serie Total war, Rome 2 lades upp på liknande sätt, tror jag.

Jag köpte ett par Dlc som tillförde spelet något nytt, bla Ceasar in gaule,med en ny specialgjord kampanj, men inte blod Dlc´n som enbart var en grafisk ändring där huvuden och lemmar flög av.
Det var inte för blodets skull jag spelade detta spelet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Vet inte om det har varit extra utvecklingskostnader för denna DLC. Om så är fallet så tycker jag att det är okej att ta betalt för det. Speciellt när det bara är 20sek. Hade det varit mer hade jag nog också blivit skeptisk.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av FelixenS:

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

Vet inte om det har varit extra utvecklingskostnader för denna DLC. Om så är fallet så tycker jag att det är okej att ta betalt för det. Speciellt när det bara är 20sek. Hade det varit mer hade jag nog också blivit skeptisk.

Det har tagit upp utvecklares tid, alltså kostade utvecklingen av det. Det hade dock kostat pengar även om de bara skickat med det i grundversionen och priset hade inte gått upp för det. Kostnaden är försumbar. Ville de göra detta endast för åldersgränserna skulle de utan svårighet kunna släppa det gratis.

Medlem

20kr... Hur fattiga är ni egentligen?

Medlem
Skrivet av porsche:

20kr... Hur fattiga är ni egentligen?

Haha. Hur lägger man upp en bild? Precis under din kommentar får jag upp donkendeals för 20kr.

Medlem

Tjoho! Decapitation! Här skall handlas!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

bra pris till ett suveränt spel. Lätt GOTY


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av employed:

Innan folk klagar. Total War: Warhammer hade en ålderrekommendation på på T av ESRB och 16 av PEGI vilket inte tillåter massor av blod. Detta är ett bra sett att komma undan censur eller högre åldersgräns i många länder typ Australien och Tyskland.

Det är den vanliga ursäkten. Sedan råkar det även av en slump ge CA större intäkter. Jag har aldrig hittat krav på att ta betalt för DLC, även gratis material åldersmärks separat.

VA? ett företag som vill ha INTÄKTER? nyp mig, jag tror jag drömmer.

Självklart tar dom tillfället i akt att dra in lite extra pengar, det är inga stora summor att lägga ut om man vill ha blod, hade varit värre om det kostad en hundring eller dylikt.

Medlem
Skrivet av porsche:

20kr... Hur fattiga är ni egentligen?

Jo för det handlar om pengarna. . .

1
Skriv svar