En av drivkrafterna bakom Battlefield lämnar EA för indiebranschen

Robot
En av drivkrafterna bakom Battlefield lämnar EA för indiebranschen
Medlem
En av drivkrafterna bakom Battlefield lämnar EA för indiebranschen

Ganska nobelt av honom, men jag känner av en misstanke att mer ligger bakom det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Wow, det finns alltså folk på EA som fortfarande har sina själar i behåll!

Inaktiv

Nog likväl. de skall vara riktiga pojkar för Battlefield 1

Ambassadör
Xbox

Se där, slapp han kanske spendera nästa liv som dyngbagge.


signatur

Jump in.

tsk
Medlem

Bra där! Fly skeppet innan det hela sjunker! Fler hos DICE borde ta sig vidare.

Medlem

"På Raw Fury hoppas han kunna bidra med sin erfarenhet och hjälpa små utvecklare att göra sina spel så bra som möjligt. "

Hur ska det gå till när han inte ens lyckas med hjälp av en miljardbudget?
Good riddance och kom inte tillbaka tack.

Killen som stog och ljög om "pc first" och först efter släppet gick ut med "vi bytte fokus halvvägs in i utvecklingen" ska bara ha skit.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Wow, det finns alltså folk på EA som fortfarande har sina själar i behåll!

Inte nu längre.

Medlem

Hitta glädjen i det kreativa igen Troedsson!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av ohem:

Ganska nobelt av honom, men jag känner av en misstanke att mer ligger bakom det.

Förstår nog inte vad som är så nobelt i det hela

Kanske om han lämnat Dice och gått till Amnesty eller något... men då hade detta inte varit en nyhet här tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker han ska stanna kvar. Han är endå en utav de som har bidragit till vart serien är idag.
Blir Battlefield 1 kasst tycker jag att han är en utav de som ska bli lynchade och hängda, inte någon ny som knappt har med spelet att göra.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Tycker han ska stanna kvar. Han är endå en utav de som har bidragit till vart serien är idag.
Blir Battlefield 1 kasst tycker jag att han är en utav de som ska bli lynchade och hängda, inte någon ny som knappt har med spelet att göra.

Så att lägga skulden på någon som inte har ansvar för det låter rimligt? Kul kollega du måste vara

Medlem
Skrivet av hälliz:
Skrivet av donniedarko:

Tycker han ska stanna kvar. Han är endå en utav de som har bidragit till vart serien är idag.
Blir Battlefield 1 kasst tycker jag att han är en utav de som ska bli lynchade och hängda, inte någon ny som knappt har med spelet att göra.

Så att lägga skulden på någon som inte har ansvar för det låter rimligt? Kul kollega du måste vara

"Troedsson, som arbetat hos Dice och ses som en av drivkrafterna bakom Battlefield"
EA må vara de största bovarna i dramat men DICE sålde sin själ till EA.
Nu avgår herrn för att han vet att Battlefield-serien lider mot sitt slut.
Att välja WW1 är ett tecken på desperation och att de har slut på ideér.

Vet inte riktigt hur jag ska tolka din tolkning på det jag skrev.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av donniedarko:

Att välja WW1 är ett tecken på desperation och att de har slut på ideér.

Vilka tidseror hade du inte sagt det om?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av donniedarko:

Att välja WW1 är ett tecken på desperation och att de har slut på ideér.

Vilka tidseror hade du inte sagt det om?

WW2, Vietnam möjligtvis 90-talet t.e.x konflikten i Somalia är ett par exempel.
En annan sak jag heller inte gillar är när t.e.x ena sidan har ett visst slags vapen medans andra sidan har ett annat i verkligheten.
Men i spelet så kan vilken sida som helst ha exakt samma vapen som den andre.
"Terroristen" har en AK , "Anti-terroristen" har en M4. Borde de hålla sig till men fortsätter på samma bana likt Battlefield 3 och 4.

Tacka vet jag BF2 där det var skillnad då anfallande sidan t.e.x på Strike at Karkand var USCM och man hade vapen likt den Amerikanska armén.
Medans försvarande sida(Middle eastern coalition) hade AKs osv.

Det blir helt och hållet fel när två olika specialstyrkor från helt olika delar av världen har exakt samma vapen med exakt samma tillbehör.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Tacka vet jag BF2 där det var skillnad då anfallande sidan t.e.x på Strike at Karkand var USCM och man hade vapen likt den Amerikanska armén.
Medans försvarande sida(Middle eastern coalition) hade AKs osv.

Fast i BF2 har alla sidorna samma upplåsningsbara vapen.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av donniedarko:

Tacka vet jag BF2 där det var skillnad då anfallande sidan t.e.x på Strike at Karkand var USCM och man hade vapen likt den Amerikanska armén.
Medans försvarande sida(Middle eastern coalition) hade AKs osv.

Fast i BF2 har alla sidorna samma upplåsningsbara vapen.

Absolut.
Fast inte samma standard utrustning. Kolla på Battlefield 3 och 4.
Oavsett vilken sida du väljer så börjar du med samma vapen.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av hälliz:
Skrivet av donniedarko:

Tycker han ska stanna kvar. Han är endå en utav de som har bidragit till vart serien är idag.
Blir Battlefield 1 kasst tycker jag att han är en utav de som ska bli lynchade och hängda, inte någon ny som knappt har med spelet att göra.

Så att lägga skulden på någon som inte har ansvar för det låter rimligt? Kul kollega du måste vara

På nätet är lynchning en helt okej reaktion på att någon tagit en spelserie i en riktning man själv inte gillar. Populära spelserier kommer nästan alltid gå mot mer och mer mainstream då de flesta företags drivkraft är pengar.

Största problemet jag själv har med dagens onlinespel är oftast andra spelare som spyr galla överallt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av donniedarko:

Att välja WW1 är ett tecken på desperation och att de har slut på ideér.

Vilka tidseror hade du inte sagt det om?

WW2, Vietnam möjligtvis 90-talet t.e.x konflikten i Somalia är ett par exempel.
En annan sak jag heller inte gillar är när t.e.x ena sidan har ett visst slags vapen medans andra sidan har ett annat i verkligheten.
Men i spelet så kan vilken sida som helst ha exakt samma vapen som den andre.
"Terroristen" har en AK , "Anti-terroristen" har en M4. Borde de hålla sig till men fortsätter på samma bana likt Battlefield 3 och 4.

Tacka vet jag BF2 där det var skillnad då anfallande sidan t.e.x på Strike at Karkand var USCM och man hade vapen likt den Amerikanska armén.
Medans försvarande sida(Middle eastern coalition) hade AKs osv.

Det blir helt och hållet fel när två olika specialstyrkor från helt olika delar av världen har exakt samma vapen med exakt samma tillbehör.

Och då undrar jag varför du tycker WW2 och Vietnam INTE visar tecken på "desperation och slut på idéer"? Till skillnad från WW1 har man redan gjort spel om dessa, och det är två av de historiska eror allra flest krigsspel skapats kring.

Angående att vapen bör vara korrekta för resp. faktioner håller jag helt med.

Medlem
Skrivet av henkka:

Killen som stog och ljög om "pc first" och först efter släppet gick ut med "vi bytte fokus halvvägs in i utvecklingen" ska bara ha skit.

Knappast han som beslutade det med tanke på hans tjänst men visst, just shoot the messenger.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Wow, det finns alltså folk på EA som fortfarande har sina själar i behåll!

Snarare så att man sett hans storhet och vill ha liknande utveckling i bolaget.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av henkka:

Killen som stog och ljög om "pc first" och först efter släppet gick ut med "vi bytte fokus halvvägs in i utvecklingen" ska bara ha skit.

Knappast han som beslutade det med tanke på hans tjänst men visst, just shoot the messenger.

Det var han som valde att stå och ljuga. Han och ingen annan.

1
Skriv svar