Final i CS:GO – då blir det slutsålt i Europas största hockeyarena

Robot
Final i CS:GO – då blir det slutsålt i Europas största hockeyarena
Medlem
Final i CS:GO – då blir det slutsålt i Europas största hockeyarena

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Som hockeyälskare tycker jag till och med CS-matcher kan vara mer underhållande ibland

Medlem
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Du var dock inte först

Medlem
Skrivet av slagzo:

Som hockeyälskare tycker jag till och med CS-matcher kan vara mer underhållande ibland

CS är underbart enkelt att komma in i och titta på men har samtidigt tillräckligt med djup i sig för att vara roligt att spela och fastna i.

Spel som dota/lol är ju verkligen inte roliga att titta på om du inte spelar dem men är säkert jättekul att spela själv. Anledning till att de har blivit så stora e-sporter är ju den spelarbas som de har lyckats bygga upp över många år med dota/wc3. Men som en spectator-sport så är de ju inte lyckade direkt. Det är ju därför satsningar som E-League kör på CS istället för dota2 även om dota 2 är mycket större än CS på twitch.

Av denna anledning kan jag till exempel verkligen inte se ett spel som Overwatch bli stort som esport. Kollade på en turnering i det spelet och orkade inte hänga med, och då spelar jag ändå det. Tänk då hur det är om man inte har spelat OW innan.

Medlem
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Haha nä du är verkligen inte den första att påstå det.

Men på tal om nyheten, tar europas största ishall verkligen "bara" 14 000 besökare? Trodde det var åtminstone 18-20k.

Nåväl kul att det blir succe!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Haha nä du är verkligen inte den första att påstå det.

Men på tal om nyheten, tar europas största ishall verkligen "bara" 14 000 besökare? Trodde det var åtminstone 18-20k.

Nåväl kul att det blir succe!

Enligt Wikipedia tar arenan 18 500 och är världens 16e största.

Medlem

Ja globen tar ju bara 150personer mindre. Känns ju som att något annat borde vara större. Å andra sidan vill man väl inte ha allt för stora hockeyarenor, då planen är så liten.

Medlem
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Jag minns faktiskt inte var jag hörde det först =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av slagzo:

Som hockeyälskare tycker jag till och med CS-matcher kan vara mer underhållande ibland

CS är underbart enkelt att komma in i och titta på men har samtidigt tillräckligt med djup i sig för att vara roligt att spela och fastna i.

Spel som dota/lol är ju verkligen inte roliga att titta på om du inte spelar dem men är säkert jättekul att spela själv. Anledning till att de har blivit så stora e-sporter är ju den spelarbas som de har lyckats bygga upp över många år med dota/wc3. Men som en spectator-sport så är de ju inte lyckade direkt. Det är ju därför satsningar som E-League kör på CS istället för dota2 även om dota 2 är mycket större än CS på twitch.

Av denna anledning kan jag till exempel verkligen inte se ett spel som Overwatch bli stort som esport. Kollade på en turnering i det spelet och orkade inte hänga med, och då spelar jag ändå det. Tänk då hur det är om man inte har spelat OW innan.

En annan bra grej med CS som E-sport är att man kan se den mekaniska skickligheten(jag kommer fortsätta att envisas med att använda den här termen) som åskådare, ungefär som att man kan se hur skicklig en fotbollsspelare är med bollen.
Jag kan ingenting om CS men tycker det är häftigt att kolla på hur nästan omöjligt snabb KennyS är med AWP:n eller hur träffsäker Spawn brukade vara i 1.6.

Ambassadör
Xbox

Till skillnad från LoL och annat trams så är CS kul att titta på även om man inte är så insatt. Som sport ska vara.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Allt är ju relativt, men för att vara e-sport så är CS ok. Många andra e-sporter är lite som damfotboll, det är bara intressant för andra utövare, familj, släkt, vänner och arrangörer.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Allt är ju relativt, men för att vara e-sport så är CS ok. Många andra e-sporter är lite som damfotboll, det är bara intressant för andra utövare, familj, släkt, vänner och arrangörer.

Precis, CS är väl den enda stora e-sporten som folk som inte spelar kan ens förstå? Har försökt kolla på Dota och League innan och fattar nada.

Skribent
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Haha nä du är verkligen inte den första att påstå det.

Men på tal om nyheten, tar europas största ishall verkligen "bara" 14 000 besökare? Trodde det var åtminstone 18-20k.

Nåväl kul att det blir succe!

De har förmodligen arrangerat om så att "bara" 14 000 får plats. Som ecHo! skriver ovan tar den runt 18 000 i vanliga fall.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

phi
Medlem
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Bara ca 15 år för sent. Men du har så rätt så!

phi
Medlem
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Hur ofta kollar du på sporter eller idrotter som du inte förstår?

Det brukar generellt sett vara väldigt svårt att uppskatta någonting man inte förstår.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av phi:
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Hur ofta kollar du på sporter eller idrotter som du inte förstår?

Det brukar generellt sett vara väldigt svårt att uppskatta någonting man inte förstår.

Handlar inte så mycket om att förstå som att vara kul att se på utan att vara fanatisk. Jämför med OS, där det kan vara intressant att se en hel del obskyra sporter utan att för den skull vara insatt i sporten/spelet. E-sport är icke lättillgängligt eller publikfriande för den stora massan på samma sätt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av phi:
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Hur ofta kollar du på sporter eller idrotter som du inte förstår?

Det brukar generellt sett vara väldigt svårt att uppskatta någonting man inte förstår.

Handlar inte så mycket om att förstå som att vara kul att se på utan att vara fanatisk. Jämför med OS, där det kan vara intressant att se en hel del obskyra sporter utan att för den skull vara insatt i sporten/spelet. E-sport är icke lättillgängligt eller publikfriande för den stora massan på samma sätt.

Länka dom till Twitch? ESL Cologne sparkar igång den 5'e.

Medlem
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

E-sporten är runt 15år gammal men okej

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av phi:
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Hur ofta kollar du på sporter eller idrotter som du inte förstår?

Det brukar generellt sett vara väldigt svårt att uppskatta någonting man inte förstår.

Handlar inte så mycket om att förstå som att vara kul att se på utan att vara fanatisk. Jämför med OS, där det kan vara intressant att se en hel del obskyra sporter utan att för den skull vara insatt i sporten/spelet. E-sport är icke lättillgängligt eller publikfriande för den stora massan på samma sätt.

Tycker det är svårt att jämföra OS med något annat sportevenemang. Jag kan förvisso bara tala för mig själv men jag tycker det som är underhållande med OS är deltagarna och inte sporten i sig. Att se vem som kan hoppa längst i en sandlåda eller springa runt i en ring snabbast borde ju vara rätt ointressant för dom flesta. Men tanken på att en svensk kan vinna OS-guld är stort och det skapar spänning. Eller om en Maasai tävlandes för Kenya eller Tanzania gör bra ifrån sig när hen till vardags bor ute på slätten. Det skapar fascination och beundran, iaf hos mig.

Sporter jag inte förstår som exempelvis baseball (hur kan man kalla brännboll för en sport? Det är ju för fan en lek i skolan eller på fyllan) är totalt ointressanta för mig. Hade jag förstått sporten kanske jag hade tyckt den var underhållande eftersom jag först då förstår skickligheten som krävs. För i slutändan så är ju sport själva definitionen av att testa sin skicklighet mot någon annan. En sport jag inte förstår kan jag inte uppskatta en deltagares skicklighet i och därmed försvinner hela poängen.

Glömde bort min poäng så det här framstår väl mest som svammel

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av slagzo:

Som hockeyälskare tycker jag till och med CS-matcher kan vara mer underhållande ibland

CS är underbart enkelt att komma in i och titta på men har samtidigt tillräckligt med djup i sig för att vara roligt att spela och fastna i.

Spel som dota/lol är ju verkligen inte roliga att titta på om du inte spelar dem men är säkert jättekul att spela själv. Anledning till att de har blivit så stora e-sporter är ju den spelarbas som de har lyckats bygga upp över många år med dota/wc3. Men som en spectator-sport så är de ju inte lyckade direkt. Det är ju därför satsningar som E-League kör på CS istället för dota2 även om dota 2 är mycket större än CS på twitch.

Av denna anledning kan jag till exempel verkligen inte se ett spel som Overwatch bli stort som esport. Kollade på en turnering i det spelet och orkade inte hänga med, och då spelar jag ändå det. Tänk då hur det är om man inte har spelat OW innan.

Haha, vilka dumheter


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Haha nä du är verkligen inte den första att påstå det.

Men på tal om nyheten, tar europas största ishall verkligen "bara" 14 000 besökare? Trodde det var åtminstone 18-20k.

Nåväl kul att det blir succe!

De har förmodligen arrangerat om så att "bara" 14 000 får plats. Som ecHo! skriver ovan tar den runt 18 000 i vanliga fall.

Ja folk kanske inte vill sitta bakom scenen...

Medlem
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Freddan:

E-sporten är här för att stanna! Kom ihåg var ni hörde det först!

Haha nä du är verkligen inte den första att påstå det.

Men på tal om nyheten, tar europas största ishall verkligen "bara" 14 000 besökare? Trodde det var åtminstone 18-20k.

Nåväl kul att det blir succe!

De har förmodligen arrangerat om så att "bara" 14 000 får plats. Som ecHo! skriver ovan tar den runt 18 000 i vanliga fall.

Ja folk kanske inte vill sitta bakom scenen...

Vah? Har du aldrig sett en 360 scen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KoP:

Är det verkligen så kul att titta på? Man måste nog vara insatt i e-sport för att uppskatta det antar jag.

Hur ofta kollar du på sporter eller idrotter som du inte förstår?

Det brukar generellt sett vara väldigt svårt att uppskatta någonting man inte förstår.

Kollar aldrig på sport men e-sport handlar ju om tävlan i spel och spel gillar man ju så någonstanns borde man ju gilla e-sport.. eller inte. Jag menar folk som gillar att spela fotboll eller hockey bänkar sig ju säkerligen framför tv'n när det sänds så då borde man ju göra likadant när det är spel involverat.

Medlem

CS är segt som sirap och oförändrat gameplay på c:a 17 år och det lag som campar bäst vinner...usch. somnat varje gång jag försökt kolla på matcher.

Är inget djup i, bara platt gameplay.

Är alltid kul att möta CS spelare när man kör UT eller Quake för dom är otroligt lätta att pricka för dom rör sig knappt från sin plats <(^-^)>


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av MrSandman:

CS är segt som sirap och oförändrat gameplay på c:a 17 år och det lag som campar bäst vinner...usch. somnat varje gång jag försökt kolla på matcher.

Är inget djup i, bara platt gameplay.

Är alltid kul att möta CS spelare när man kör UT eller Quake för dom är otroligt lätta att pricka för dom rör sig knappt från sin plats &lt;(^-^)&gt;

Skönt att det finns andra spel som underhåller dig då Jag gillar det taktiska, långsamma, ibland explosiva som händer i en cs-match. Oförändrat gameplay gör ju inte heller speciellt mycket om folk faktiskt fortsätter att spela och titta. Men smaken är som baken ^^

1
Skriv svar