Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Robot
Inaktiv
Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Jag tror han blandar ihop MMORPG med FPS...

Medlem

Bara dom börjar lyssna på vad vi gamers vill ha!

Inaktiv

haha dom kan ju dra åt helvete dom får ihop tillräckligt med pengar för att te.x tillverka GRATIS DLC,

problemet för dem är att dem är så jävla giriga !!

Medlem

Men för helvete! Om inte Activision slutar jävlas med sina spelare snart kommer de garanterat att gå i konkurs! Någon gång får de baske mig ge sig vad det gäller att tjäna pengar. Månadsavgiften hör hemma i MMO världen, inte i ett FPS!

Medlem

Har han röta i kastanjen elr..... vi vill inte betala 500kr för cod och sen inte få några uppdateringar samt dessutom behöva betala 30kr per bana i form av DLC.
Kan de inte ta hand om spelet med all den försäljning de haft med mw2 så lär ju inte månadsprenumeration hjälpa.

Medlem

Nä, nu får han sluta med drogerna. Han börjar ju leva i sin egen värld tycker man.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det e ju som han säger.. folk kommer ändå betala för det. Inte för att jag skulle.. men folk skulle.

Medlem

Hatar Kotick så jävla satans mycket! Hatar vad han gör med Activision. Jävla cancer.

Hoppas fan han ramlar ut för ett stup.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Kommer bli så sjukt stort överpris på det man får jämfört med vad man betalar.

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Men för helvete! Om inte Activision slutar jävlas med sina spelare snart kommer de garanterat att gå i konkurs! Någon gång får de baske mig ge sig vad det gäller att tjäna pengar. Månadsavgiften hör hemma i MMO världen, inte i ett FPS!

Är du allvarlig? De tjänar ju sjukt mycket pengar på såna som dig, folk som gnäller hela tiden på spelen, men ändå köper dom. MW2 såldes det ganska många exemplar av och jag tror att de kommer sälja många fler pga falska förhoppningar, med tanke på hur pass ytliga fps-spelarna är.

Men OnT: Undrar verkligen om det kommer bli bättre av prenumerationer eller om det bara kommer vara samma skit som vanligt i en annan form. Jag tror dessvärre att folk kommer att prenumenera pga återigen falska förhoppningar. Activision är ett pruttföretag och kommer att förbli ett sådant.

Medlem

Bedrövligt, dock lär det väl inte påverka Black Ops.
Gissningsvis kommer det med Sledgehammers titel.

Medlem

Tyvärr så kommer alla dessa enögda fanboys som aldrig har spelat något annat onlineFPS, betala en månadavgift så länge titeln är Call of Duty...

Medlem

jasså har de inte råd längre att driva onlineservrarna gratis

ge oss dedicerad server istället så sköter vi onlinedelen

skulle alldrig falla mig in att betala för ett spel i butik och sen betala för att spela online


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Helt rätt!
Vi vill betala varje månad för spel som är klart undermåliga, det är en dröm!

Tycker det låter som en bra idé, CoD är en död serie, inget nytt material, pat6etiskt korta/löjliga kampanjer, obalanserade vapen och repetitivt spel. Jag minns på den gamla goda tiden, när CoD betydde kvalité och grymt bra spel, även Singelplayer. I dagsläget är CoD bara en casual-vänlig p12-fest som skulle passa utmärkt som komplement till Wii Sports (Wii Action?). Gör om och gör rätt istället!

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

jasså har de inte råd längre att driva onlineservrarna gratis

ge oss dedicerad server istället så sköter vi onlinedelen

Actavision står inte ens för servrarna, det är Steam som håller koll på dem medan Kotick får pengar för varje strunt sak.

Är fan glad att jag inte köpte spelet, men är besviken på alla andra som gjorde de.

Medlem

Ja herregud...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

LOL kommer CoD BO kosta imånaden blire inte köp. Har redan ett MMORPG/MMOFPS jag betalar för, darkfall online.

Medlem
Skrivet av bf07:

Jag tror han blandar ihop MMORPG med FPS...

Nej,tror klart på att han blandar ihop sin hjärna med någons från Beckomberga.

Medlem

Jag hoppas verkligen att folk verkligen struntar i att köpa CoD nu då... Inför MW2 var det totalt uppror och "bojkott", sen köpte alla skiten ändå.

Medlem

Amen, det är fanimej inte klokt. Om han ska hålla på såhära så kan dom lika gärna ta bort Call of duty titlen, för call of duty titeln dog ut helt efter cod 4.
Dom kan ha Pay your duty titel ist passar mer. Näh, hoppas han sätter sina löständer i halsen i sömnen. För det är vad han kommer få snart.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Det e ju som han säger.. folk kommer ändå betala för det. Inte för att jag skulle.. men folk skulle.

Det är det som är problemet. Folk. Skulle heller inte betala för att spela DM eller CTF. Känner inte att det är värt att betala ens för MMO dock så jag är väl en snåljåp av rang i hans ögon.

Skrivet av Kharif:
Skrivet av bondmaster:

jasså har de inte råd längre att driva onlineservrarna gratis

ge oss dedicerad server istället så sköter vi onlinedelen

Actavision står inte ens för servrarna, det är Steam som håller koll på dem medan Kotick får pengar för varje strunt sak.

Du tror väl inte att Steam/Valve står för servrarna gratis bara för att det är roligt att driva en serverpark? De får nog fint betalt av Activision för det. Att ge spelare möjligheten till dedikerade servrar igen vore underbart men då de insett att de istället kan gå halvvägs (BC2 t.ex.) och endast låta tredjepartsleverantörer hyra ut dedikerade servrar så kommer det nog inte att hända.

/ LordDaimos

Medlem
Medlem

Jävla idiot!

Medlem
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Lerner:

Det e ju som han säger.. folk kommer ändå betala för det. Inte för att jag skulle.. men folk skulle.

Det är det som är problemet. Folk. Skulle heller inte betala för att spela DM eller CTF. Känner inte att det är värt att betala ens för MMO dock så jag är väl en snåljåp av rang i hans ögon.

Skrivet av Kharif:
Skrivet av bondmaster:

jasså har de inte råd längre att driva onlineservrarna gratis

ge oss dedicerad server istället så sköter vi onlinedelen

Actavision står inte ens för servrarna, det är Steam som håller koll på dem medan Kotick får pengar för varje strunt sak.

Du tror väl inte att Steam/Valve står för servrarna gratis bara för att det är roligt att driva en serverpark? De får nog fint betalt av Activision för det. Att ge spelare möjligheten till dedikerade servrar igen vore underbart men då de insett att de istället kan gå halvvägs (BC2 t.ex.) och endast låta tredjepartsleverantörer hyra ut dedikerade servrar så kommer det nog inte att hända.

/ LordDaimos

Ehh,

Snacka i nattmössan allihopa , MW2 använder P2P system och inga servrar. Steam tillhandahåller en del av funktionaliteten i form av "Friendslist, VAC" m.m men inget utöver det vanliga i form av Steam spel.

Det ända Activision/IW/Treyarch håller med för det mesta är Master Servrarna som krävas för alla online spel.

Medlem

Eftersom Folk betalar,,, så kanske idén inte är så tokig.

Medlem

Ett fall där Piratkopiering är positivt enligt mig...

Medlem

Vad är problemet här igentligen? De tillhandhåller tjänster/produkter som de tror folk vill ha och är beredda att betala för. Antigen har de rätt och det går vägen eller så har de fel och de får tänka om. Naturens lagar funkar fortfarande!

Medlem

Sorgligt nog så har han ju rätt, fansen skriker ju efter fler möjligheter att kasta sina pengar i sjön. Om folk bara kunde stå upp och tala med plånboken och strunta i att blint köpa allt som Activision dinglar framför ögonen på dem så kanske Kotick lär sig lite ödmjukhet.

Skriv svar