Blizzard stämmer fusktillverkare för wallhack i Overwatch

Robot
Blizzard stämmer fusktillverkare för wallhack i Overwatch
Medlem
Blizzard stämmer fusktillverkare för wallhack i Overwatch

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Just i multiplayer spel, så håller jag helt med, men i t.ex skyrim, gta osv eller andra coop spel så kan det vara en extra krydda i spelet.

MEG
Medlem

Har inget till övers för de som fuskar i multiplayer, man gör inte så....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Detta är en av dom få gånger som man verkligen hoppas att ett stort bolag lyckas med sin stämning..

Fy fan för fuskare! Kommer aldrig förstå mig på logiken bakom att använda ett fusk i spel :s

Medlem

Hur de får det till att gälla upphovsrätt vore intressant att veta.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Just i multiplayer spel, så håller jag helt med, men i t.ex skyrim, gta osv eller andra coop spel så kan det vara en extra krydda i spelet.

Håller helt med er båda. Har aldrig fuskat i mp och kommer aldrig att göra det. Vad är poängen med att låta ett 3e parts program spela spelet åt dig.
Har hört att CS:GO har IP ban, vilket är bra. Men fungerar det bra eller är det lätt att komma undan med det genom exempelvis VPN?

Medlem

Att ett sådant företag drar in miljoner övergår mitt förstånd. Hur många fuskare finns det?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hoppas de lyckas bättre den här gången med att stämma dem och att de forsätter så mot andra fusktillverkare också, det bästa vore om de även gav sig på de som faktiskt fuskar mer än att bara banna.

Det finns inget bra med fusk varken online eller offline, det enda man gör är att förstöra spelupplevelsen för sig själv och online gör man det även för alla andra.

Fuskandet har förstört på tok för många bra spel för oss som vill ha roligt när vi spelar.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

Hur de får det till att gälla upphovsrätt vore intressant att veta.

De använder ju Blizzards verk/program för att skapa ett eget kommersiellt verk/program som är beroende av Blizzards verk (dvs Overwatch). Känns i alla fall som det är helt rätt av Blizzards jurister att pröva detta. Hade det varit så att man inte tjänat pengar på det hade det nog varit svagare.

Hoppas de lyckas för fuskare ska bort. Har lirat Overwatch och känns i alla fall som jag klarat mig från fuskare hittills. Men svårt att veta

Medlem

Många fuskar för att ha ett övertag mot andra och dem tycker det är kul och bryr sig inte hur mycket det förstör spelet.

Det äcklar mig.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hatar också fuskare. Men att inte förstå hur folk kan fuska är absurt. Självklart fuskar folk så fort det blir minsta tävling av något. Gäller väl allt människan gjort sedan urminnes tider. För att få pengar, kändisskap, e-penis, etc..

Inaktiv

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

I detta sammanhang så kan "förlorade intäkter" betyda vad som helst. Och det Bosslands fusk gör är att dom saboterar Blizzards verksamhet eftersom man måste lägga resurser för att hålla borta fusk, och det är väl en självklarhet att de har rätt att begära skadestånd. Varför ska man inte få försvara sin verksamhet från sabotage?

Om ett gäng huliganer kastar sten in i en butik, som gör att butiken får stänga ska butiksägaren inte få försvara/kräva ersättning genom att stämma för uteblivna intäkter?

Sedan är jag nyfiken till varför du försvarar boven i dramat här?

Medlem

behövs nya lagar fan för detta.. det är en stor industri för folk att göra fusk till spel nu förtiden när mindre ärliga personer sitter framför burken å spelar. Jag personligen skulle nog vilja påstå att jag ser mer folk som fuskar om dom är "ny" till spelande och speciellt när det handlar om "stats me" . där dom kan gå till t,ex deras skola och skryta om hur bra stats dom har i ett spel för att känna sig duktig, och få beröm

Medlem

Vrf behöver man ha wallhack? Finns ju redan i spelet, kallas Widowmaker och hon äger!

Medlem

Att inte fusk i spel och sport leder till straff så som fängelse är bortom mig. Iaf i online spel.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Folk väljer att sluta spela eller att inte köpa spelet om det fuskas för mycket... dvs folk är missnöjda med deras spel och de förlorar intäkter. De vill ha glada gamers helt enkelt då glada gamers betalar mer.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

hur skulle dom annars formulerat stämningen menar du? "folk blir ledsna av den här produkten" skulle ju knappast hålla någonstans alls.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Finns inte direkt något annat sätt att "betala" sina fel med än med pengar. Att sedan säga "förlorade intäkter i USA" innebär förmodligen det absolut största belopp de kan få ut från företaget. Dels "vanligt" skadestånd, men dels så tillkommer "förlorade intäkter i USA" som är oerhört svårdefinierat, och som förmodligen landar i antalet personer som använder spelet x belopp. Vilket innebär att företaget i fråga får betala skadestånd för varje person som använt deras program. Ganska bra sätt att få de att sluta vilja sprida sitt program.

Så tänker jag i alla fall, kanske är helt fel så klart då jag aldrig stämt någon för att kränka mina spel. Mest för att ingen spelar mina spel. Och lite för att mina spel oftast aldrig blir klara. Jag har inte gjort klart ett enda spel

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att dagens unga människor inte har någon moral eller respekt. De skiter blankt i andra och vill göra eller anstränga sig så lite som möjligt för så mycket som möjligt.

Det går helt hand i hand med hur de är som personer. Spelar de spel där de blir ägda så tror de automatiskt att de fuskar och istället för att sluta spela så börjar de själv fuska istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Konstigt att man måste fuska i ett spel som redan har inbyggda fusk som Wallhack, aimbot, odödlighet...

Dessutom spelar man väl mp spel för att känslan att vinna mot andra är ju det man strävar efter.. Att veta att man i just det här läget var bättre än sin motståndare...

Medlem

Bra Blizzard. Världens bästa spelföretag. Fortsätt så!

Jag tycker man anar att vissa spelare man möter i Overwatch fuskar....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att de tycker det är kul att få folk som tar spel seriöst att gråta och få dem att göra mycket väsen?

Medlem

Blizzard borde stämma alla ip adresser som fuskar.

Medlem
Skrivet av tricky:

Därför att människor genom tiderna inte har någon moral eller respekt. De skiter blankt i andra och vill göra eller anstränga sig så lite som möjligt för så mycket som möjligt.

FTFY

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att de tycker det är kul att få folk som tar spel seriöst att gråta och få dem att göra mycket väsen?

Sorliga människor som finner nöje att förstöra för andra helt enkelt.
idioti är vad det är.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Du måste vara smått jävla dum.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Kanske drar lite förhastade slutsatser? Själv är jag jäkligt tacksam att dom åtminstone försöker klämma åt fanskapen. Hoppas de förlorar i rätten och blir skadeståndsskyldiga på miljardbelopp. Jävla pissmyror är vad de är!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att de tycker det är kul att få folk som tar spel seriöst att gråta och få dem att göra mycket väsen?

Lustigt hur mycket du låter som tidigare nämnda avskräde, men det kanske var tanken?

12
Skriv svar