Blizzard stämmer fusktillverkare för wallhack i Overwatch

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Detta kommer från sidan som säljer aimbots och annat skit till Star Wars Battlefront, och summerar nog varför det finns så många förbannade kräk därute som är villiga att betala och använda skiten:

I got the hack yesterday and I love it! My score went from 12 - 24 kills per round all the way to 70 or more. Basically, all I do now is grab a hero power up, become Luke and use the ESP and wallhack to help me see the enemy. I'll hide in a corridor and kill everyone with ease. I can't say enough good things about it, get it now. A+


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
  1. text

Inte ett dugg förvånad över mängden fuskare, men att folk är beredda att *betala* för att fuska ovanpå risken att förlora sitt konto... Det är tämligen obegripligt för mig.
Sedan KAN ju fusk vara en definitionsgrej. Wallhack är ju helt klart fusk, men att man inte får använda vissa tredjepartsprogram som gör upplevelsen trevligare, hjälper en med statistik osv kan förstöra mycket av spelglädjen när de QoL-delarna saknas i spelet.
Jag tycker alla borde göra som CCP och ha en officiell API.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

De behöver knappast pengarna men om man vill att det här ska kännas för den anklagade måste man motivera ett skadestånd annars är det en meningslös process.

Medlem

Bra! Mer sånt. Med lite tur blir de fällda med miljonskadestånd och har ett liv i relativ misär framför sig. Själv göra själv ha.

Inte tal om "she tripped, fell and landed on his dick" här inte.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Vrf behöver man ha wallhack? Finns ju redan i spelet, kallas Widowmaker och hon äger!

Min första tanke! Hanzo har också ett mini-wallhack ju.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Sedan är jag nyfiken till varför du försvarar boven i dramat här?

Flesta av oss håller nog med om att det är jävligt tråkigt när det finns fuskare men innan Bossland blir fällda för något kan man knappast säga att det är boven i dramat.
Har ju gått stämningar till höger och vänter mellan activisionblizzard och bossland sedan 2010 och vi får inte heller glömma att blizzard har gått och gjort olagligheter i form av köpa källkod från någon som inte hade rättigheterna att sälja.

Ska bli roligt att se hur det slutar men jag hoppas det ska bli svårare att fuska i framtiden så att spel som Division inte blir förstört av fuskare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Därför vill de ha skadestånd för förlorade intäkter i USA."
De erkänner ju själva här att stämningen inte handlar om att de bryr sig om sin spelarbas. Det handlar som vanligt om att blizz är giriga.

Ett företag som vill slippa lägga ut onödiga resurser är inte giriga, det är väl klart att dom hellre ser att pengarna dom lägger på att bekämpa fuskare går till annat.
Det bästa sättet att bekämpa fusket är att gå direkt till källan


signatur

Good Night, Good Luck

Inaktiv

På tiden. dags att göra tillverkning & användning kriminellt. de är pengar i spel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Har du ens försökt förstå varför?

Lite av en icke-nyhet då det är lagligt med det här i tyskland så jag vet inte vad blizzard förväntar sig få ut av det hela..?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att de tycker det är kul att få folk som tar spel seriöst att gråta och få dem att göra mycket väsen?

Lustigt hur mycket du låter som tidigare nämnda avskräde, men det kanske var tanken?

Nädå, jag försöker bara förstå hur andra tänker, ja menar de måste ju bli roade och finna ett nöje
i att fuska annars skulle de ju inte göra det.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rydell1986:

Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå vad som är roligt med att fuska i ett spel.

Därför att de tycker det är kul att få folk som tar spel seriöst att gråta och få dem att göra mycket väsen?

Lustigt hur mycket du låter som tidigare nämnda avskräde, men det kanske var tanken?

Nädå, jag försöker bara förstå hur andra tänker, ja menar de måste ju bli roade och finna ett nöje
i att fuska annars skulle de ju inte göra det.

Och då ska det vara roligt att jävlas med, och irritera andra? Fast det är klart, ifall man är för feg för att gå ut på byn och sparka undan käppen för gamlingar, stjäla godis av småbarn eller kasta sten på husdjur så är väl det här så roligt som man kan ha det.

Medlem

Jag gör ca: 5 reports om dagen, inte för att jag blir dödad eller så. Tycker bara dom gör konstiga saker så jag hoppas att blizzard kollar dom oavsett om det är fusk eller ej så kommer rättvisan alltid fram!

12
Skriv svar