Advokat om CS-härvan: "det är definitivt olagligt"

Robot
Advokat om CS-härvan: "det är definitivt olagligt"

Att göra smygreklam för en tjänst du står bakom är olagligt.


Medlem
Advokat om CS-härvan: "det är definitivt olagligt"

Dom är så körda nu

Medlem

Jag ber om att det blir rättvisa över detta, jag vill se dem bli så körda som dem bara kan bli.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Stora böter och 15år i fängelse skulle sätta exempel på att det inte är ok att lura barn på pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Miljonböter och 10 år i fängelse, tack.

Medlem

Livstid - även för hela deras släkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Två livs tider för släkten och alla i samma land, mitt sista bud

Medlem

66 års fängelse samt kastrering

Medlem

Drama.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Lika bra att de investerar sina pengar i silkeslena krämer.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lika bra att de investerar sina pengar i silkeslena krämer.

http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB1re41KXXXXXbSXpXXq6xXFXXX5/Hot-...

Får du betalt för att visa denna bilden?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Dom är så körda nu

Är dom det då? Undrar helt ärligt. Dom är rapporterade säger han och de är rapporterade till FTC. Är det en big deal ? Kommer det bli konsekvenser ?

För jag hoppas innerligt det !

Medlem
Skrivet av ilovemajs:
Skrivet av Bojkott:

Lika bra att de investerar sina pengar i silkeslena krämer.

http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB1re41KXXXXXbSXpXXq6xXFXXX5/Hot-...

Får du betalt för att visa denna bilden?

Oja, du ska bara veta hur mycket pengar det finns att tjäna i branschen

Medlem

Är det jänkare det rör sig om? I så fall lär de få kännbara straff tack och lov. Här hade de väl fått en smäll på händerna och ett "aja baja!"

Medlem

Har Valve sagt något än? Besviken på deras passivitet i det hela, men inte förvånad då skins är ett område de plockar hem rejäla intäkter ifrån numera. Säkert svårt att formulera sig rätt här...

Hoppas dessa individer blir markant straffade så de blir varnande exempel för framtida aspirerande kräk.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Många av våra så kallade bloggare visar/har väl visat upp sina prylar utan att sagt något?

Medlem

Ja, gissar det är ruskigt många svenskar på Instagram, bloggar osv som inte är medvetna om den svenska lagstiftningen. Det är ju ingen ursäkt enligt lagen. Det var väl några år sedan skattemasen tog sig en närmare titt, men just den här lagstiftningen är det nog ingen myndighet som rent praktiskt har anmälningsansvar för eller kontroll över så det går nog bra att komma undan med så länge man skattar för "gratisprylarna".

Medlem

Kan tänka mig att de går fria, då Valve kommer gå in med sina egna Advokater för att bibehålla att det inte handlar om gambling. Om det visar sig vara gambling, så kommer folk gå efter Valve nästa, och om Valve´s advokater får det bevisat att det inte är gambling så blir det ju inget större straff för dessa Youtubers.

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Cybersoul:

Dom är så körda nu

Är dom det då? Undrar helt ärligt. Dom är rapporterade säger han och de är rapporterade till FTC. Är det en big deal ? Kommer det bli konsekvenser ?

För jag hoppas innerligt det !

att under lång tid systematiks missvisa sin inblandning bakom hemsidan CSGOlotto är ett federalt brott i USA .
Sen är ju deras kariär på youtube/twitch definitivt skadat.

Sen om de åker dit för att ha en gambling sida är mer komplicerad ärende pga Valve . man kan ju hoppas Valve inte kommer undan då man kan definitivt kan få ut pengarna ur sitt konto från steam genom att sälja CDkeys på marknader som G2A.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Livstid - även för hela deras släkt.

jag hoppas innerligt att du skämtar. Om inte så bör du tänka om vad du ens säger

Medlem
Skrivet av Cane:

Är det jänkare det rör sig om? I så fall lär de få kännbara straff tack och lov. Här hade de väl fått en smäll på händerna och ett "aja baja!"

Hoppas verkligen att de får kännbara straff, men tyvärr kan det variera betydligt på straffskalan beroende på din inkomst i staterna...

1
Skriv svar