Ett moddat Skyrim slår remastered-utgåvan på fingrarna

Robot
Ett moddat Skyrim slår remastered-utgåvan på fingrarna
FML
Medlem
Ett moddat Skyrim slår remastered-utgåvan på fingrarna

Tänk er modsen till remastered då!

Men remastered känns som en bra ide till dem som inte spelat de och äger PS4/XBone

Medlem

Tänk dig skyrim special edition + mods /drool

Medlem

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Medlem

Problemet är ju att vanliga Skyrim är ju bara ett 32-bits spel, medan remastered kommer bli 64-bit.
Plus at insticksprogram som RealVision är otroligt dåligt optimerade och för att inte tala om kompatibilitetsproblem.

Uppdaterad grafik som hanteras av själva spelmotorn och inte ett insticksprogram är klart att föredra.

Medlem

De atmosfäriska effekterna är klart överlägsna i special edition, det går inte att slå en bättre motor med moddar.
Special edition moddad lär ju se fantastisk ut.

Medlem

tycker skyrim ser tillräckligt bra ut utan mods. Remastered ser jävligt nice ut så för min del behövs inga mods

Ambassadör
Xbox

Ja! En ny version av ett fem år gammalt spel, låtom oss bli helt hänförda och kasta pengar på att köpa samma sak igen! Eller inte.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker det är riktigt fult numera när man ser det, gillar inte alls mina träd/vegetation i videon heller. Witcher 3 tog det till en HELT ny level, allting ser betydligt mer organiskt ut. Ska nog försöka uppdatera SFO efter att jag klarat TW3, man blir inspirerad av hur extremt duktiga 3D-artister de haft till allt.


signatur
Medlem

Gratis om man äger spel + alla 3 dlc, dock så vägrar jag köpa Hearthfire, då det var helt värdelöst kasst :/


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja! En ny version av ett fem år gammalt spel, låtom oss bli helt hänförda och kasta pengar på att köpa samma sak igen! Eller inte.

Du behöver ju inte betala för det om du redan har spelet spelet, vilket jag förmodar att du har.

Medlem
Skrivet av Managor:

Gratis om man äger spel + alla 3 dlc, dock så vägrar jag köpa Hearthfire, då det var helt värdelöst kasst :/

Tja, skulle du vilja ha remastered sen så kan du ju alltid betala fullpris Jag passade på att köpa de dlcs jag saknade på steam summer sale.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja! En ny version av ett fem år gammalt spel, låtom oss bli helt hänförda och kasta pengar på att köpa samma sak igen! Eller inte.

Fast det handlar ju faktist inte om det.
Nysläppet är faktist riktat mot den nya generationen av konsoler och att det kommer på PC också är bara en bonus.
Dom förväntar sig inte att folk ska igen köpa ett spel dom redan har.

Medlem

Tycker det är trist att Bethseda ödslar resurser på tomt bling.
Man vet ju precis hur hela spelet går, vem som är var och säger vad.
Ett rejält DLC på gamla dar och helst en justering av alla dialoger så man i alla fall kan låtsas förvånad/intreserad skulle ju vara värt ett nyköp!
Eller hellre öka takten på VI:an!!

Medlem
Skrivet av fizk:

Tycker det är trist att Bethseda ödslar resurser på tomt bling.
Man vet ju precis hur hela spelet går, vem som är var och säger vad.
Ett rejält DLC på gamla dar och helst en justering av alla dialoger så man i alla fall kan låtsas förvånad/intreserad skulle ju vara värt ett nyköp!
Eller hellre öka takten på VI:an!!

Knappast ett helt team som jobbar med denna, 1-3 pers på sin höjd gissar jag.
Sett till vad de kommer tjäna så är det nog en no-brainer för Bethesda.. Själv har jag inte klarat Skyrim, spelat kanske 12h totalt, har valt att vänta ska nog vänta 1 år till (på moddar till denna edition), sen spela det.


signatur
Medlem

Det ser gammalt ut oavsett. Skulle hellre "se" bättre AI och annat, då kanske det blir mer intressant.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Precis därför jag inte kunde spela Skyrim i längden. Pallar inte med crashar var 30:e minut i vissa områden för att man uppnår RAM gränsen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Håller med.
Det är inte alls samma krav på mods och officiellt innehåll.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Ja precis som Idtech, Unreal engine och Source, jävla skitprodukter.

Medlem

Framför allt kommer Skyrim Special Edition vara 64-bit och DirectX11!

Hade blivit glad om dom hade släppt Skyrim med enbart dessa förbättringar!

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Sant - men det är fortfarande 64bit vilket är, enligt mig, värt uppgraderingen.

Medlem

Ärligt talat, efter ha kollat på videon så tycker jag att Special Edition ser bättre ut i många scenarion. Visst, Skymod har skarpare texturer, högre upplösning och ENB gör mycket men shader-grejerna som är nytt till Remaster-versionen gör oerhört mycket för mig - och som han sa i videon, det finns moddar som försöker sig på samma sak men det blir inte riktigt samma kvalité ändå.

Förstår inte varför folk är gnälliga. Om ni äger den tidigare skiten så får ni det gratis. Visst blir det en del arbete att porta över moddar och om du inte är en av de som måste lägga ner tid på det förstår jag inte varför man klagar. Om du föredrar 32bit-Skyrim, kör på det då? Det försvinner inte...

Medlem

Inte spelat skyrim, men hört att storyn och gameplay är en trevlig upplevelse. Så jag kommer köpa det till ps4 och njuta av ett förhoppningsvis härligt äventyr. Inte sitta och jämföra grafik eller spela det för grafikens skull. Stör mig ofantligt på alla "grafik kåta" personer. Visst kan man ha en viss standard, men man köper inte ett spel för grafikens skull. Då kan man likaväl gå och lägga sig

Moderator | Testpilot
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Lögn. Gamebryo användes till Morrowind och när Bethesda kände att grafiken började på att bli "gammal" eller vad man ska säga så började de arbeta på deras nuvarande "Creation Engine" istället.

Det är en helt annan motor, baserad på den gamla men ändå en helt ny motor från scratch som Bethesda skapat själva (vilket inte var fallet med Gamebryo). Se det som Bethesdas egna uppföljare som är helt annorlunda och kan producera mycket bättre grafik, ljus, skuggor mfl.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Lögn. Gamebryo användes till Morrowind och när Bethesda kände att grafiken började på att bli "gammal" eller vad man ska säga så började de arbeta på deras nuvarande "Creation Engine" istället.

Det är en helt annan motor, baserad på den gamla men ändå en helt ny motor från scratch som Bethesda skapat själva (vilket inte var fallet med Gamebryo). Se det som Bethesdas egna uppföljare som är helt annorlunda och kan producera mycket bättre grafik, ljus, skuggor mfl.

Creation engine har buggar som funnits sedan Gamebryo tiden. Men oavsett så är Creation Engine en förfärlig motor med buggar, glitchar och restriktioner för hur snyggt det kan bli. Det BEHÖVS en ny motor, Creation engine kan inte nå upp till grafiken för 2016, fan, Fallout 4 ser ju ut som att det var gjort 2012.

Och om man skiter i motorn för ett tag så är alla förbannade på att det läggs resurser på en remaster av ett fem år gammalt spel istället för att göra TES VI.

Moderator | Testpilot
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Lögn. Gamebryo användes till Morrowind och när Bethesda kände att grafiken började på att bli "gammal" eller vad man ska säga så började de arbeta på deras nuvarande "Creation Engine" istället.

Det är en helt annan motor, baserad på den gamla men ändå en helt ny motor från scratch som Bethesda skapat själva (vilket inte var fallet med Gamebryo). Se det som Bethesdas egna uppföljare som är helt annorlunda och kan producera mycket bättre grafik, ljus, skuggor mfl.

Och om man skiter i motorn för ett tag så är alla förbannade på att det läggs resurser på en remaster av ett fem år gammalt spel istället för att göra TES VI.

Klart de har resurser där. Tvekar på att det behövs en större mängd manpower för att få ut den här remastern. Den bygger ju på samma motor fast från samma version som Fallout 4 använde så inte som att större delen av studion arbetar på den.

Sedan måste du väl ändå förstå att TES VI är under utveckling (vilket vi redan vet) och att Fallout 4 släpptes ändå ganska nyligen. De har nog inte börjat arbeta på det ordentligt förens de blivit klar med all DLC till spelet först. Ge dem lite andrum för fan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyckte dock Special Edition såg bättre ut än vissa av de moddade exemplaren, däremot kan jag tänka mig som många andra redan sagt. Moddad Special edition, DÄR snackar vi.

FML
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Managor:

Gratis om man äger spel + alla 3 dlc, dock så vägrar jag köpa Hearthfire, då det var helt värdelöst kasst :/

Tja, skulle du vilja ha remastered sen så kan du ju alltid betala fullpris Jag passade på att köpa de dlcs jag saknade på steam summer sale.

Vad betalade du då? Fullpriset idag på DLCna går på 44,97€ vilket är samma som ett eget spel. Fifan

Medlem

Well, nuvarande ägare som spelat sönder spelet kan gnälla hur mycket de vill: Skyrim är kassakon och den kommer att sälja bra till nya generationen konsoler. PC-ägarna får den gratis vare sig de vill eller inte så inte så mycket att klaga på.
Och kunder/fans kan inte ställa krav på ett företag om de inte äger aktier. De har ingen "rätt" att göra det hur "entitled" de än känner sig. Företaget gör en intelligent bedömning från ett ekonomiskt perspektiv, och gör sådana som mig som förvisso äger spelet men ännu inte hunnit ens testa det glada, och en hel del konsol-fans lär säkert också vara riktigt glada.

Rent praktiskt har en del "tekniker" fått jobba med titeln, en bra provkörning för "ny teknik" utan alltför stor investering. Inga manusförfattare osv har behövts så man har sysselsatt teknisk personal medan man planerar framtida titlar som "teknikerna" ändå inte kan jobba särskilt mycket med. Med andra ord har man förmodligen använt sina resurser ovanligt optimalt.

Och att några missade steam-rean är ju bara sorgligt.

12
Skriv svar