Red Dead Redemption kommer till Xbox One

Robot
Medlem
Red Dead Redemption kommer till Xbox One

Kul att denna episka titel kommer till senaste generationen.
Tråkigt att de är samma version

De kunde åtminstone släppa en remastered version om de inte tänker komma med uppföljaren de närmsta åren.

Medlem
Medlem

Nice, då kanske man skulle damma av den gamla skivan och köra igenom spelet igen!

Medlem

En remastered hade jag köpt på en gång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Med tanke på att spelet inte är supergammalt kommer det nog se rätt smaskigt ut med uppskruvad grafik. Hoppas på pc släpp.

Medlem

Det kan vara det bästa spelet jag spelat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Om det hade varit en remastered, så hade jag köpt ett Xbox One.

Medlem

Fan luden snabel åxå.PS4 då??

Medlem

Va det e ju inte mitt fel


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Nunk:

Med tanke på att spelet inte är supergammalt kommer det nog se rätt smaskigt ut med uppskruvad grafik. Hoppas på pc släpp.

Eftersom det handlar om ett XBOX 360-spel som ska bli spelbart på XBOX One så kan jag inte tänka mig att det ser annorlunda ut på något sätt.

Medlem

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Medlem

Finns inte ett spel jag vill ha mer till PC. Hade fördragit detta över exempelvis GTA V.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

Red Dead Red är dock ett av få konsolspel där jag helt kunnat ignorera dom gånger fps sjönk lite väl mycket, äntligen kan jag stoppa 360'n i byrån xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det här spelet var verkligen bra.
Ett spel som bara blev bättre och bättre när man spelade. Tror det är mitt favvo rockstar spel när jag tänker efter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

I vissa spel blir fpsen mer stabil däremot. Inte högre, men mer stabil än den var på 360n. Blir en liten uppskalning med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

Inte riktigt sant. När dom gör spel bakåtkompatibla strävar dom även efter att utnyttja den extra kraften i XB1 gentemot 360'n genom att ge spelen en högre och stabilare fps, dessutom skalar dom oftast upp spelen till en högre upplösning. Mass effect är ett bra exempel på just denna behandling.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Det här spelet var verkligen bra.
Ett spel som bara blev bättre och bättre när man spelade. Tror det är mitt favvo rockstar spel när jag tänker efter.

Instämmer helt. Sidouppdragen var dessutom riktigt roliga.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Nunk:

Med tanke på att spelet inte är supergammalt kommer det nog se rätt smaskigt ut med uppskruvad grafik. Hoppas på pc släpp.

Den enda skillnaden kommer att vara att spelet kommer ha sämre framerate.
Men, grattis till alla som endast har en One, ni får ett av de bästa spelen som någonsin har gjorts!
Eftersom det handlar om ett XBOX 360-spel som ska bli spelbart på XBOX One så kan jag inte tänka mig att det ser annorlunda ut på något sätt.

Medlem

Red dead är på rea nu i xbox store för den som är intresserad (runt 70 spänn om du har gold)

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte riktigt sant. När dom gör spel bakåtkompatibla strävar dom även efter att utnyttja den extra kraften i XB1 gentemot 360'n genom att ge spelen en högre och stabilare fps, dessutom skalar dom oftast upp spelen till en högre upplösning. Mass effect är ett bra exempel på just denna behandling.

Mass Effect är väl ett av spelen som bitvis fungerar sämre? Det fungerar bättre i vissa lugna partier men tappar mer FPS i strider.

"Exploration and cut-scenes are improved while combat is a mess"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-vs-xbox...

Medlem

Hade lätt köpt en remastrad version till PS4/PC, hade till och med betalt för originalet om priset hade varit i stil med nysläppen av GTA-spelen även om jag har originalet.
En ny Bully eller annan ny IP hade inte heller varit dumt. Vill inte se Rockstar fastna i GTA på samma sätt som ett visst svenskt företag fastnat i pangpang-med-DLC-träsket.

Medlem

Jag önskar verkligen att vi fått en Vectrex release med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av KoP:

Inte riktigt sant. När dom gör spel bakåtkompatibla strävar dom även efter att utnyttja den extra kraften i XB1 gentemot 360&#039;n genom att ge spelen en högre och stabilare fps, dessutom skalar dom oftast upp spelen till en högre upplösning. Mass effect är ett bra exempel på just denna behandling.

Mass Effect är väl ett av spelen som bitvis fungerar sämre? Det fungerar bättre i vissa lugna partier men tappar mer FPS i strider.

"Exploration and cut-scenes are improved while combat is a mess"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-vs-xbox...

Inget jag märkt av och ändå har jag spelat igenom en bra bit av ME på XB1. Nu har jag bara kört ME, Fable 2 och 3 och Alan Wake och inget av spelen har dragits med några tråkigheter. Sen har vi ju ingen aning om hur RDR fungerar och flyter föränns spelet kommer på tapeten. Men dom strävar som oftaste efter att ge spelen en boost.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Fan luden snabel åxå.PS4 då??

Blir ju lite svårt eftersom Sony vägrar bakåtkombilatitet.
Du får väl hoppas att det går att hyra. på ps4 i. framtiden.

Ambassadör
Xbox

Xbox levererar igen!


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa spelet på 360


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tänk att det ska vara så jäkla svårt att anpassa konsolspel så att de fungerar på PC också

Medlem

Lustigt, junt nu läser jag på SweC att alla MS titlar i framtiden kommer att släppas både till Xbox och PC, samt att ifall man har till den ena så ska det även gå att spela till den andra.

Helt klart det bästa jag hört från MS på länge, och ett enormt viktigt steg framåt ifall spelindustrin följer efter i samma fotspår.

Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/22355-alla-framtida-microsof...

12
Skriv svar