Lego Star Wars: The Force Awakens

Robot
Lego Star Wars: The Force Awakens

Det legendariska stjärnkriget återvänder ännu en gång till sin danska klossform. Men är det tillräckligt innovativt för att blåsa nytt liv i spelserien?

#lego-star-wars-the-force-awakens


Ambassadör
Xbox
Lego Star Wars: The Force Awakens

Det är utan tvekan det bästa Legospelet hittills.


signatur

Jump in.

Medlem

Har spelat igenom det med min dotter och hon älskar det!
Tjatar varje kväll att vi skall spela


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Jag trodde i min enfald att alla moderna spel som släpptes till PC 2016 hade online co-op. Förvånad och besviken vart jag då jag upptäckte att det bara finns lokal co-op.

Kostar en (döds)stjärna i min bok.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Peete:

Har spelat igenom det med min dotter och hon älskar det!
Tjatar varje kväll att vi skall spela

Hur gammal är din dotter?
Min är 4 och spelar lite ibland men gillar att kolla på. Tänkte köpa detta, men vet inte hur mycket det blir spelande.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

De ska inte försöka porta det till ett par plattformar till?
Jisses


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

hittade spelet för under 200:- och då fick jag med season pass så det bidde ett solklart köp.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

hittade spelet för under 200:- och då fick jag med season pass så det bidde ett solklart köp.

Hur värt är season pass på ett sådant här spel? Ärlig fråga, nyfiken hur mycket dlc kan ge lego spelen ?

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Phyrino:

hittade spelet för under 200:- och då fick jag med season pass så det bidde ett solklart köp.

Hur värt är season pass på ett sådant här spel? Ärlig fråga, nyfiken hur mycket dlc kan ge lego spelen ?

det undrar jag med. men för totalt 192 kr så kände jag att jag kunde chansa att köpa båda.

Inaktiv

Synd att filmen var så kass.

Medlem

Filmen och spelet är ju båda FANTASTISKA!

Medlem

Testade demot för några dagar sedan och blev helt fast bara på det
Så blir def köp framöver.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Är det fortfarande en bandesign där man går runt och hittar banorna i en öppet värld, som det vatt i de senaste spelen?

Eller är det mer upprade banorn a la lego star wars / indiana jones som de första spelen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Rincewind:
Skrivet av Peete:

Har spelat igenom det med min dotter och hon älskar det!
Tjatar varje kväll att vi skall spela

Hur gammal är din dotter?
Min är 4 och spelar lite ibland men gillar att kolla på. Tänkte köpa detta, men vet inte hur mycket det blir spelande.

Hon är precis fyllda 6.
Vi har spelat första lego star wars till och från i ett år innan.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det fortfarande en bandesign där man går runt och hittar banorna i en öppet värld, som det vatt i de senaste spelen?

Eller är det mer upprade banorn a la lego star wars / indiana jones som de första spelen?

Tja!
Alla uppdrag är kopplade till en planet/bas där du kan springa runt och utforska omgivningen. Så det är som du säger mer en öppen värld än uppradade banor.

Vill man sen köra om en nivå åker man tillbaka till planeten den utspelar sig på!

Skrivet av Anabelle Lancelot:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det fortfarande en bandesign där man går runt och hittar banorna i en öppet värld, som det vatt i de senaste spelen?

Eller är det mer upprade banorn a la lego star wars / indiana jones som de första spelen?

Tja!
Alla uppdrag är kopplade till en planet/bas där du kan springa runt och utforska omgivningen. Så det är som du säger mer en öppen värld än uppradade banor.

Vill man sen köra om en nivå åker man tillbaka till planeten den utspelar sig på!

Men inte så stor värld som Midgård i Hobbit Lego spelen kanske?

frågar mest för det är där svagheten kommer om man kör Co-op att man blir tvingad att köra splitscreen med halvtaskig framerate på 360 och wii U ... borde fungera bättre på nya konsoler o PC

Ibland svårt att hitta varann och flickvän är inte bra på at styra kameran i 3:e persons vy

Då är det bättre att bara köra banor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men inte så stor värld som Midgård i Hobbit Lego spelen kanske?

frågar mest för det är där svagheten kommer om man kör Co-op att man blir tvingad att köra splitscreen med halvtaskig framerate på 360 och wii U ... borde fungera bättre på nya konsoler o PC

Ibland svårt att hitta varann och flickvän är inte bra på at styra kameran i 3:e persons vy

Har bara testat på PS4 än så länge, men har inte upplevt några vidare problem med framerate.

Alla fem baser är olika stora, men de är väldigt små jämfört med Midgård Med det sagt finns det nog risk att tappa bort varandra iallafall ett tag.

Skrivet av Todilo:

Hur värt är season pass på ett sådant här spel? Ärlig fråga, nyfiken hur mycket dlc kan ge lego spelen?

Beror nog på hur Star Wars intresserad du är skulle jag säga. DLC-paketen består av banor som ska fylla i story från filmen, vilket ju kan vara kul om man är nyfiken. T.ex. ska man få reda på vad som hände efter att Poe kraschlandat på Jakku.

Finns också massa karaktärspaket med i passet.

Dock skulle jag nog vänta lite med att köpa det, man får ju redan väldigt mycket i basspelet. Kanske händer att man spelar sig mätt innan allting släppts.

Medlem

"T.ex. ska man få reda på vad som hände efter att Poe kraschlandat på Jakku."
Det vet man ju... om man är nörd (som jag) och har läst boken.

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av Rincewind:
Skrivet av Peete:

Har spelat igenom det med min dotter och hon älskar det!
Tjatar varje kväll att vi skall spela

Hur gammal är din dotter?
Min är 4 och spelar lite ibland men gillar att kolla på. Tänkte köpa detta, men vet inte hur mycket det blir spelande.

Hon är precis fyllda 6.
Vi har spelat första lego star wars till och från i ett år innan.

Tack!
Har sneglat en hel del på Lego Dimensions, men vi får se om det blir köp eller inte.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Synd att filmen var så kass.

1+

1
Skriv svar