Fallout 4 får sitt sista DLC nästa månad

Robot
Medlem
Fallout 4 får sitt sista DLC nästa månad

Jag kom upp i över 100 timmar i NV och har för stunden spelat 15 i FO4, men sen har suget avtagit, hehe. Kanske får ta och beta igenom det och se om DLC:erna är schysta.

Medlem

men när kommer näst sista då? finns det nåt datum på det ännu, eller är det redan släppt men jag har missat det?

ELF
Medlem

Edit: jag hade fel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av korp:

men när kommer näst sista då? finns det nåt datum på det ännu, eller är det redan släppt men jag har missat det?

Ska komma nu i juli tydligen: http://store.steampowered.com/app/480631/

Ambassadör
Xbox

Det är fan inte rimligt med 500 spänn för ett season pass. Men om man inte har skaffat spelet alls (som jag) så kan man nu på Xbox sommarrea köpa digital deluxe-utgåvan, alltså grundspelet och season pass bundle, för 500 kr!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har köpt originalspelet men håller mig alltid undan seasonpass av alla slag, man vet ju inte riktigt vad man får och om det är värt det. Då väntar jag hellre och köper de DLC som får bra betyg och ser tilltalande ut. Och om man inte alls har bråttom så kan man köpa spel + DLC billigare efter något år. Så gjorde jag med New Vegas. Fick Ultimate Edition för typ 15 euro, och spelet var ju inte direkt sämre (snarare tvärtom i och med att det hunnit patchas) bara för att jag körde det något år senare än alla early adopters.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Anwest:

Jag har köpt originalspelet men håller mig alltid undan seasonpass av alla slag, man vet ju inte riktigt vad man får och om det är värt det. Då väntar jag hellre och köper de DLC som får bra betyg och ser tilltalande ut. Och om man inte alls har bråttom så kan man köpa spel + DLC billigare efter något år. Så gjorde jag med New Vegas. Fick Ultimate Edition för typ 15 euro, och spelet var ju inte direkt sämre (snarare tvärtom i och med att det hunnit patchas) bara för att jag körde det något år senare än alla early adopters.

Gör likadant! Man får ett färdigt spel för en betydligt rimligare peng och spelen blir ju knappast sämre bara för att man inte är ett förbokningshjon.


signatur

Jump in.

Medlem

När kommer en patch som fixar den horribla input lag som spelet har då? Spelar ingen roll om man stänger av musacceleration manuellt via ini-filer så är det fortfarande sjukt mycket input lag. Alla deras spel som är gjorda i den motorn har det problemet. Vore trevligt om själva grundspelet fungerade fullt ut innan DLC's planeras.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

för att säga nåt om season pass... köpte dagen innan priset höjdes, så jag är väl nöjd såsett. dock känner jag att det var lite VÄL mycket settlement-dlc

Medlem

Sista?
Vafan...

Medlem

Har inte riktigt spelat ut storyn vanilla ännu. Tappar spelsuget totalt under sommaren. Får bli och köra igenom allt i några sittningar till hösten

Medlem

Tråkigt att det inte planeras att släppas mer till Fallout 4, finns mkt att bygga på där---- Och fixa.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

När kommer en patch som fixar den horribla input lag som spelet har då? Spelar ingen roll om man stänger av musacceleration manuellt via ini-filer så är det fortfarande sjukt mycket input lag. Alla deras spel som är gjorda i den motorn har det problemet. Vore trevligt om själva grundspelet fungerade fullt ut innan DLC's planeras.

Tror du kan komma undan detta med att stäng av vSync (gjort i en ini fil) och sen begränsa FPS på spelet med Afterburner/Nvidia Inspector.

Men ja, mycket problem med spelet som inte borde funnits öht kan jag hålla med om. Tex att skuggorna bitvis i spelet drar sådan enorm prestanda att det är löjligt. Tvungen att ha det satt på medium shadow distance (lägsta möjligt utan ini fixar) för att det inte ska droppa FPS ner till ~40 i vissa lägen, och detta är med en 4790k, GTX980, 16gb ram & installerat på SSD. Denna spelmotor behöver dö. Gör om den från scratch, se till att den faktiskt fungerar ordentligt på moderna system. NPC pathfinding är ju ett praktexempel på detta.

Medlem

Har inte funnit någon motivation till att fortsätta ta mig fram i Fallout 4 utan tillägg ännu.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Lard von Bacon:

När kommer en patch som fixar den horribla input lag som spelet har då? Spelar ingen roll om man stänger av musacceleration manuellt via ini-filer så är det fortfarande sjukt mycket input lag. Alla deras spel som är gjorda i den motorn har det problemet. Vore trevligt om själva grundspelet fungerade fullt ut innan DLC's planeras.

Tror du kan komma undan detta med att stäng av vSync (gjort i en ini fil) och sen begränsa FPS på spelet med Afterburner/Nvidia Inspector.

Men ja, mycket problem med spelet som inte borde funnits öht kan jag hålla med om. Tex att skuggorna bitvis i spelet drar sådan enorm prestanda att det är löjligt. Tvungen att ha det satt på medium shadow distance (lägsta möjligt utan ini fixar) för att det inte ska droppa FPS ner till ~40 i vissa lägen, och detta är med en 4790k, GTX980, 16gb ram & installerat på SSD. Denna spelmotor behöver dö. Gör om den från scratch, se till att den faktiskt fungerar ordentligt på moderna system. NPC pathfinding är ju ett praktexempel på detta.

Jag har stängt av både vsync och all form av mouse smoothing i ini-fil. Det hjälper inte, det är ändå input lag. Med tanke på hur mycket spelet kräver ser det ut som skit. I min dator har jag 4670K, 970 och 16GB RAM. Har jag tur flyter det på medium. Så fort ett av Brotherhood of Steel's skepp dyker upp sjunker min fps ibland till 5.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Lard von Bacon:

När kommer en patch som fixar den horribla input lag som spelet har då? Spelar ingen roll om man stänger av musacceleration manuellt via ini-filer så är det fortfarande sjukt mycket input lag. Alla deras spel som är gjorda i den motorn har det problemet. Vore trevligt om själva grundspelet fungerade fullt ut innan DLC's planeras.

Tror du kan komma undan detta med att stäng av vSync (gjort i en ini fil) och sen begränsa FPS på spelet med Afterburner/Nvidia Inspector.

Men ja, mycket problem med spelet som inte borde funnits öht kan jag hålla med om. Tex att skuggorna bitvis i spelet drar sådan enorm prestanda att det är löjligt. Tvungen att ha det satt på medium shadow distance (lägsta möjligt utan ini fixar) för att det inte ska droppa FPS ner till ~40 i vissa lägen, och detta är med en 4790k, GTX980, 16gb ram & installerat på SSD. Denna spelmotor behöver dö. Gör om den från scratch, se till att den faktiskt fungerar ordentligt på moderna system. NPC pathfinding är ju ett praktexempel på detta.

Jag har stängt av både vsync och all form av mouse smoothing i ini-fil. Det hjälper inte, det är ändå input lag. Med tanke på hur mycket spelet kräver ser det ut som skit. I min dator har jag 4670K, 970 och 16GB RAM. Har jag tur flyter det på medium. Så fort ett av Brotherhood of Steel's skepp dyker upp sjunker min fps ibland till 5.

Det enda jag haft problem med som orsakar massiv FPS dropps är shadow distance (något buggat med den) som jag satt på medium samt om du har modsen "Scrap Everything", "Spring Cleaning" och/eller "Place Everywhere" (delar av denna iaf). För dessa 3 mods (och ett par andra som har med scrapping i settelments att göra) kräven en ändring i .ini filer som gör att tidigare "packeterade" objekt blir delade, kort beskrivet, och orsakar en del FPS problem.

OBS! Om du tar bort den ini inställningen så kan din savefile bli fuckad om du redan brukat modsen som använder sig av denna ini ändring.

1
Skriv svar