Evolve blir free-to-play – helt utan mikrotransaktioner

Robot
Evolve blir free-to-play – helt utan mikrotransaktioner
Medlem
Evolve blir free-to-play – helt utan mikrotransaktioner

Spelade betan, tyckte det var kul, men kändes direkt som ett spel som borde varit f2p från början.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Mitt största problem med spelet var inte DLC-biten, även om det kanske inte hjälpte. Problemet var snarare att det var ett otroligt tråkigt spel, trots att jag hade ett fullt lag med folk jag kände.

Medlem

Wiee! Har glömt att jag hade Evolve på steam. Kanske dags att installera igen


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Som det skulle sett ut från början.

Medlem

Kanske dags att spela det då. Betan var ju okej med polare I guess. Men absolut ingenting jag skulle ens tänka på att betala €60 för.

Medlem

Glad att jag aldrig köpte det. Kändes som att det var ett spel som skulle gå det ödet förr eller senare efter release hypen lagt sig. Kanske ska ta och testa det nu.

Inaktiv

Bästa gameplayet på evigheter tyckte jag. Synd att det var lite väl content-fattigt och kostade 60€.

ELF
Medlem

3000 nycklar. Frågan är dock hur mycket det räcker till. Är det ett skin eller allt som kan låsas upp med nycklar.......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FML
Medlem

Spelade också Evolve innan release och ser inte hur man kan köpa detta.

Otroligt repetivt och enformigt. Få klasser att välja bland, och kan en person inte sin klass så är de kört för resten i stort sett.

rinse and repeat

Medlem

Är det closed eller kan man spela gratis redan ikväll?

Medlem
Skrivet av ELF:

3000 nycklar. Frågan är dock hur mycket det räcker till. Är det ett skin eller allt som kan låsas upp med nycklar.......

Är väl som Age of Conan där det motsvarar 1/3 av ett par bjärnskinskalsonger.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

minns att jag testade betan och direkt bestämde att spelet aldrig kommer vara värt mer än f2p. glad att drömmen nu kanske slår in


signatur

//monster

Medlem

Gillade betan men köpte aldrig spelet på grund av all negativ kritik, det var för dyrt och den lilla spelarbasen. Hoppas spelet får en riktig uppswing nu när det blir free-to-play.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Gillade betan men köpte aldrig spelet på grund av all negativ kritik, det var för dyrt och den lilla spelarbasen. Hoppas spelet får en riktig uppswing nu när det blir free-to-play.

När jag köpte det till PS4 för 99kr fanns det rätt många spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fantomsmurfen:

Gillade betan men köpte aldrig spelet på grund av all negativ kritik, det var för dyrt och den lilla spelarbasen. Hoppas spelet får en riktig uppswing nu när det blir free-to-play.

När jag köpte det till PS4 för 99kr fanns det rätt många spelare.

Själv köpte jag det för ca 200 om jag inte minns fel. Då mötte jag mer eller mindre bara samma batch med spelare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Som det skulle sett ut från början.

Ett f2p spel där dom inte tjänar pengar på nånting? Njaa. Inte riktigt. Två hundra hade varit en duglig siffra för spelet men absolut inte mer.

Medlem

Gameplayet är det inget större fel på. Riktigt roligt att teama upp med några polare och jaga monster

Det största felet med spelet är alla jävla DLC. Jag menar, vem fan tyckte att det var en smart idé att släppa ett andra season pass när spelet redan var dött?

Nu så försöker de väl vinna folks kärlek inför en uppföljare. Hoppas bara att de har lärt sig en läxa och inte begår samma misstag.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fantomsmurfen:

Gillade betan men köpte aldrig spelet på grund av all negativ kritik, det var för dyrt och den lilla spelarbasen. Hoppas spelet får en riktig uppswing nu när det blir free-to-play.

När jag köpte det till PS4 för 99kr fanns det rätt många spelare.

Tittade på steam statistik på pc och första månaden var det 13000 ca och sen bara 1000 stycken som spelade månadsvis.

Medlem

har redan tröttnat och har bara spelat nån timme för att testa nu när det blev grattis... men jag tycker synd om dom som köpte spelet.

1
Skriv svar