Battlefield 1 får troligtvis DirectX 12-stöd
Kan någon förklara vad skillnaden mellan DX11 och DX 12 är?
Har inte sett nån stor skillnad grafikmässigt men enligt dom själva så ska directx 12 ge upp till 40% prestandaökning eller nåt sånt skit.
Just nu är man långt ifrån att dx12 har en sådan kraftfull förbättring jämfört med dx11.
Kan någon förklara vad skillnaden mellan DX11 och DX 12 är?
Mest för prestanda men även för att vissa effekter bara finns för 12an.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Kan någon förklara vad skillnaden mellan DX11 och DX 12 är?
Har inte sett nån stor skillnad grafikmässigt men enligt dom själva så ska directx 12 ge upp till 40% prestandaökning eller nåt sånt skit.
Typiskt sådant marknadssnack som dom håller på med. Right att det kommer bli 40% bättre när det väl gäller... men kanske i en meny.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Största skillnaden är väl att DX12 kräver windows 10 (blää).
Vad gör det? DX11 kräver minst Win7.
-Ja, men win 7 är inte förenklat/fördummat/knaskrånglat med saker som är "enklare för användaren" och är inte heller infekterat med en idiotisk appstore/UWP och har inte heller en estetik som jag avskyr, + massa annat skit som jag inte gillar.
Ta bara en sån sak som att du inte kan ställa vilken färgnyans du vill på bakgrunden utan registerhack/ 3:e partsprogram. Det är något som funnits i stort sett alla windows innan.
-jag vill ha SVART (0,0,0) bakgrund på desktopen, tough luck säger win 10 då, du kan välja mellan dom hära fördefinierade färgerna, varav ingen är helt svart. Det är en liten skitgrej, som är jätteenkel att fixa, men det ska inte behövas, och många bäckar små gör att jag och många andra inte gillar win 10.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Kan någon förklara vad skillnaden mellan DX11 och DX 12 är?
Spendera 1 minut till att söka på google så har du svaret.
Mjo, fast jag är inte så tekniskt insatt, och de artiklar jag hittar är väldigt ingående. Jag tänkte om det gick att summera det i en eller två meningar på vanlig svenska.
Men tack ändå.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Största skillnaden är väl att DX12 kräver windows 10 (blää).
Vad gör det? DX11 kräver minst Win7.
-Ja, men win 7 är inte förenklat/fördummat/knaskrånglat med saker som är "enklare för användaren" och är inte heller infekterat med en idiotisk appstore/UWP och har inte heller en estetik som jag avskyr, + massa annat skit som jag inte gillar.
Ta bara en sån sak som att du inte kan ställa vilken färgnyans du vill på bakgrunden utan registerhack/ 3:e partsprogram. Det är något som funnits i stort sett alla windows innan.
-jag vill ha SVART (0,0,0) bakgrund på desktopen, tough luck säger win 10 då, du kan välja mellan dom hära fördefinierade färgerna, varav ingen är helt svart. Det är en liten skitgrej, som är jätteenkel att fixa, men det ska inte behövas, och många bäckar små gör att jag och många andra inte gillar win 10.
Jo, det är väldigt konstigt att de "tagit bort" den funktionen, men det avgör knappast om man väljer 10:an eller inte. Visst, de har gjort den del märkliga val som irriterar, men det är väldigt stabilt och smidigt vilket för mig väger tyngre.
Hur det ser ut är däremot en smaksak och jag tycker man vänjer sig.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Kan någon förklara vad skillnaden mellan DX11 och DX 12 är?
Har inte sett nån stor skillnad grafikmässigt men enligt dom själva så ska directx 12 ge upp till 40% prestandaökning eller nåt sånt skit.
Typiskt sådant marknadssnack som dom håller på med. Right att det kommer bli 40% bättre när det väl gäller... men kanske i en meny.
Under absolut optimala förhållanden så..
Dock är det ju sällan det är det. En hel del hänger ju dessutom på hur väl spelet är optimerat för dx12 och hur de nyttjar de funktioner som finns i dx12.
Vore det inte en självklarhet för ett sådant grafiktungt spel att utnyttja det bästa man kan? Tycker det hade varit dåligt om det inte utvecklades med dx12 i fokus.
Det är inte utvecklat med DX12 i focus, dem lägger till DX12 i efterhand, inte samma sak.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Vore det inte en självklarhet för ett sådant grafiktungt spel att utnyttja det bästa man kan? Tycker det hade varit dåligt om det inte utvecklades med dx12 i fokus.
Det är inte utvecklat med DX12 i focus, dem lägger till DX12 i efterhand, inte samma sak.
Dvs förmodligen så blir inte dx12 särkilt optimerat.