No Man's Sky är äntligen färdigt!

Robot
Medlem
No Man's Sky är äntligen färdigt!

fuck yeah!


signatur

//monster

Medlem

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY kan inte vänta:)

ELF
Medlem

Piratkopia redan.....

Nä, men ser fram emot det när priset gått ned sig lite.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Releasehästryttare

Please don't suck, please don't suck!

Medlem
Skrivet av Devan:

Please don't suck, please don't suck!

Don't count on it..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Frågan är om vi kommer kunna spela detta spel med våra vänner?

Teoretiskt har de sagt att man ska kunna göra det.
Men i praktiken tar det väl 100+ år att hitta varandra ingame?

Vore ju kul att spela ihop med kompisar.

Skribent
Skrivet av Styrman:

Frågan är om vi kommer kunna spela detta spel med våra vänner?

Teoretiskt har de sagt att man ska kunna göra det.
Men i praktiken tar det väl 100+ år att hitta varandra ingame?

Vore ju kul att spela ihop med kompisar.

Chocken när man väl hittar någon annan spelare!

För övrigt så är min stora fundering om det finns tillräckligt med gameplay-material för att motivera fullpris. Snart vet vi!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Härligt. Spännande titel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ELF:

Piratkopia redan.....

Nä, men ser fram emot det när priset gått ned sig lite.

Är det orimligt dyrt eller?

Medlem

Tyvär kan man inte träffa andra. De har redan sagt att du endast kommer se vad folk har gjort, t.ex döpta planeter och arter osv men du kommer inte kunna träffa på folk. Detta gör att jag ej kommer köpa spelet försen spelet är på 75% rea.

Medlem

Underbar bild de tagit. Måste vara en jävligt häftig känsla för utvecklarna.

Medlem


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Den bilden får mig o tro på spelet. Fuck yeah!

Medlem
Skrivet av Devan:

Please don't suck, please don't suck!

Said no man ever

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tyvär kan man inte träffa andra. De har redan sagt att du endast kommer se vad folk har gjort, t.ex döpta planeter och arter osv men du kommer inte kunna träffa på folk. Detta gör att jag ej kommer köpa spelet försen spelet är på 75% rea.

Man kommer kunna träffa folk, men chansen är extremt liten.

Man hamnar i en "grupp" med 3-5 spelare, och att någon av dom andra i gruppen skulle vara nära dig är ju försvinnande liten. Dessutom vet man ju inte vilka dom är så man kan ju inte leta upp dom heller.

Man kommer se sina vänner på kartan, men även om ni åker till samma planet och står på samma plats samtidigt så kommer ni bara se varandra om ni har hamnat i samma grupp från början...

Dessutom hamnar man i en ny grupp varje gång man spelar, så som sagt, chansen är extremt liten.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Dergo218:

Tyvär kan man inte träffa andra. De har redan sagt att du endast kommer se vad folk har gjort, t.ex döpta planeter och arter osv men du kommer inte kunna träffa på folk. Detta gör att jag ej kommer köpa spelet försen spelet är på 75% rea.

Man kommer kunna träffa folk, men chansen är extremt liten.

Man hamnar i en "grupp" med 3-5 spelare, och att någon av dom andra i gruppen skulle vara nära dig är ju försvinnande liten. Dessutom vet man ju inte vilka dom är så man kan ju inte leta upp dom heller.

Man kommer se sina vänner på kartan, men även om ni åker till samma planet och står på samma plats samtidigt så kommer ni bara se varandra om ni har hamnat i samma grupp från början...

Dessutom hamnar man i en ny grupp varje gång man spelar, så som sagt, chansen är extremt liten.

Är ju lite som Elite Dangerous, man är alltid på motsatt sida av galaxens bebodda del när man ska spela med någon...

Medlem

Bra vore väl det, annars hade det blitt lite awkward när Sony saknar sin launch title för Playstation VR.

Lär väl finnas koordinatsystem och fasttravels säkert

Medlem
Skrivet av GrandtheftChocobo:

Lär väl finnas koordinatsystem och fasttravels säkert

Inget koordinatsystem och fasttravel finns bara till planeter där du har varit innan.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Mina förhoppningar grusades lite när det inte var någon särskild multiplayer.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Svårt att säga hur det går för ett spel vi inte riktigt fattar vad det går ut på.
Från trailers och genomgångar känns det som ett nötande spel. Hitta ny planet, ge namn till lite saker, samla mineraler och hoppa sedan vidare till nästa planet för att göra samma sak, tills man når universums mitt.
Eller vet vi något mer från denna till synes smala AAA-titel?
Det enda som jag fortfarande är såld på är designen, att det faktiskt fungerar att knalla runt på en planet, hoppa in i sitt skepp, flyga från planeten till nästa och landa. Det är coolt, och lite av en barndomsdröm som gav mig gåshud när jag såg första trailern.

Vet inte om de tjänar på att hålla på spelet längre nu när det är klart. De kanske borde flytta fram releasen nu istället.

Medlem
Skrivet av 0skar:

Svårt att säga hur det går för ett spel vi inte riktigt fattar vad det går ut på.
Från trailers och genomgångar känns det som ett nötande spel. Hitta ny planet, ge namn till lite saker, samla mineraler och hoppa sedan vidare till nästa planet för att göra samma sak, tills man når universums mitt.
Eller vet vi något mer från denna till synes smala AAA-titel?
Det enda som jag fortfarande är såld på är designen, att det faktiskt fungerar att knalla runt på en planet, hoppa in i sitt skepp, flyga från planeten till nästa och landa. Det är coolt, och lite av en barndomsdröm som gav mig gåshud när jag såg första trailern.

Vet inte om de tjänar på att hålla på spelet längre nu när det är klart. De kanske borde flytta fram releasen nu istället.

Har man följt utvecklingen så vet man vad spelet går ut på. Det är nog inte ett spel som faller alla i smaken, men jag är i alla fall jävligt taggad.

Medlem

Mysigt!


signatur

Meep!

Medlem

Tycker ni inte det ser lite tråkigt ut? Nåt sånt där lär ju hålla en intresserad i ett fåtal timmar max

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Styrman:

Frågan är om vi kommer kunna spela detta spel med våra vänner?

Teoretiskt har de sagt att man ska kunna göra det.
Men i praktiken tar det väl 100+ år att hitta varandra ingame?

Vore ju kul att spela ihop med kompisar.

Chocken när man väl hittar någon annan spelare!

För övrigt så är min stora fundering om det finns tillräckligt med gameplay-material för att motivera fullpris. Snart vet vi!

Och när man väl då....äntligen träffar någon annan spelare så dör du dirket.
Kill on sight.
* Rage quit.

KoP
Medlem

Hur länge kommer det vara roligt att åka runt emellan planeter och knalla runt lite? Idéen är häftig men är rädd att spelet kommer sakna substans.

Medlem
Skrivet av Chibiz:

Tycker ni inte det ser lite tråkigt ut? Nåt sånt där lär ju hålla en intresserad i ett fåtal timmar max

Mja, utforskande är bland det bästa som finns. Jag uppskattade till stor del Interstellar för att det var så häftigt att följa med på utforskande av nya platser jag inte förut sett. Morrowind var så fantastiskt för att det fanns en värld jag aldrig tidigare skådat (på ett sätt jag aldrig tidigare skådat) att utforska fyllt med saker att hitta.

Tror det handlar om personlighetsdrag, för utforskande är bara för jäkla häftigt för min del och detta är helt nytt unikt sätt att göra det på som jag drömt om sen första rymdsimulatorerna.

Det ena utesluter inte det andra men t.ex. BF1 ser rätt tråkigt ut när jag kollar på det. Inte mycket för min del att bli upprymd över medan No Mans Sky varje gång får fjärilar att hoppa i magen

Medlem

vad jag inte förstår är spelet handlar om resurser claima nya planeter osv namnge djur.

Men även att du upgraderar din gear dom sa även att du ska kunna döda andra spelare och ta saker ifrån dom.

Blir inte det lite svårt om du nu bara kan se spelare som är i din grupp?

Min gissning är dom ville inte ha folk på alla jävla planeter och ge det mer immersiv känsla gissar jag på men hur fan pvpar du då ? har dom ångrat och ändrat på iden?

fattar inte....

Jag kommer garanterat inte köpa detta utanför rea om inte någon gameplay video visar att man kan skjuta andra träffa andra m.m

Mer frekvent, jag vill kunna leka rymdpirat inte roleplaya på planeter emot ur usel AI

Medlem

Just det där att man ändå inte kan spela med andra gör att det lär bli PS4-köp, inte PC-köp för min del. Ser fram emot pålitliga recensioner innan och som vanligt inget prepurchase eller day1.
Lite synd det där, hade varit kul att fara runt med kompisarna utan att oroa sig för j-a pvp.
...och jo, den här typen av spel antingen älskar man eller så fattar man inte poängen. Jag är alltid själv kluven. Gillar EVE Online och Elite Dangerous i lagom doser, men får "finns inget att göra"-dille ibland.
Generellt sett är väl målet att nå "mitten" att man "känner sig dragen" dit, men dom har visat så mycket planetside att jag inte tror folk fattat att det händer grejer i jyyyymdään! (Och grannen kan höra dig skrika.)

12
Skriv svar