Nu är det officiellt att CS-bedragarna stäms

Robot
Nu är det officiellt att CS-bedragarna stäms

Youtube-profilerna Tmartn och ProSyndicate dras in i anklagelserna riktade mot Valve.


Medlem
Nu är det officiellt att CS-bedragarna stäms

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

Medlem
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

Det är skillnad på rekommenderad ålder och åldersgräns.
Rekommenderad ålder på ett spel och åldersgräns på att oddsa..

Medlem

Blir ju knappast förvånad egentligen. USA är ju en freakshow på alla möjliga sätt.

Den här stämningen känns ungefär lika genomtänkt som att stämma McDonalds för att man blir fet om man äter deras mat varje dag. Eller stämma Starbucks för att deras kaffe är för varmt.

Med tanke på att storföretagens lobbyister styr USA så kan jag ändå förstå alla dessa sjuka stämningsansökningar, är ju enda chansen för en "average joe" att få något tillbaka.

Ser fram emot denna fars, alltid lika kul o höra argumenten från åklagarsidan

MEG
Medlem

Det är upp till varje förälders ansvar att själva bedöma vad deras barn kan spela och se på för film. Barn är väldigt olika, en tioåring kan klara av att spela CS medans en annan inte kan det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är lite tröttsamt att alltid läsa kommentaren gällande "vart var föräldrarna?!" man varken kan eller borde ha fullständig kontroll över sina barn på det sättet att de inte göra något på eget ansvar. Vad leder det till för individer i det långa loppet? hur många saker gjorde man inte själv som ungdum som man myglade undan för sina föräldrar? Visst för att bli mer insatta som föräldrar om vad barnen egentligen gör, men barn är inte dummare än att det de inte får göra hemma, gör de hos någon annan.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

På det gamla CS 1.6 kunde man inte öppna lådor och betta skins. Nu kanske de borde vara hårdare med åldersgränsen.

Medlem
Skrivet av chikken:

Det är lite tröttsamt att alltid läsa kommentaren gällande "vart var föräldrarna?!" man varken kan eller borde ha fullständig kontroll över sina barn på det sättet att de inte göra något på eget ansvar. Vad leder det till för individer i det långa loppet? hur många saker gjorde man inte själv som ungdum som man myglade undan för sina föräldrar? Visst för att bli mer insatta som föräldrar om vad barnen egentligen gör, men barn är inte dummare än att det de inte får göra hemma, gör de hos någon annan.

Eh...nog BÖR man ha sån pass koll på sina ungar att de inte spelar bort ens pengar.

Medlem
Skrivet av chikken:

Det är lite tröttsamt att alltid läsa kommentaren gällande "vart var föräldrarna?!" man varken kan eller borde ha fullständig kontroll över sina barn på det sättet att de inte göra något på eget ansvar. Vad leder det till för individer i det långa loppet? hur många saker gjorde man inte själv som ungdum som man myglade undan för sina föräldrar? Visst för att bli mer insatta som föräldrar om vad barnen egentligen gör, men barn är inte dummare än att det de inte får göra hemma, gör de hos någon annan.

Det finns väl nivåer i båda lägen. I slutändan kan jag ändå tycka att så länge inte en produkt/tjänst är riktar mot barn så ligger det inte i företagets ansvar att se till att barn inte använder sagd produkt/tjänst. Föräldrar kan inte ha koll på sina barn 100 % av tiden, men det kan verkligen inte ett företag heller göra. Sen skriver du att barnen också ska göra något för eget ansvar så att de lär sig, tolkar jag det som, och det håller jag med om. Men då går man inte och stämmer ett företag för att barnen gjort något de inte får. Då lägger man ansvaret på företaget, och inte barnet - vilket är poängen.

Så klart finns det mycket företag kan göra för att förhindra att barn inte använder deras produkter/tjänster, men det kommer alltid till en kostnad. Lägga till telefonnummer? VISA-kort? Någon annan form av authenticator? När man lever i ett informations- och mediasamhälle som vi gör, där man bombas konstant av allt möjligt, så har man en attentionspan på 2 sekunder. Hur många gånger har man inte ignorerat att regga sig för något bara för att de vill att man ska skriva in X?

Jag tycker i slutändan att det är helt upp till föräldrarna. Det är inte direkt som om barnen har en gömd dator i sitt trädhus med fiber och spelar där du inte ser. Majoriteten spelar förmodligen hemifrån eller hos en kompis - och hos en kompis är det kompisens föräldrar som bär ansvar.

Debatten blir mer och mer att det är företagens fel, men inte fan stämmer man ett filmbolag som gjort en skräckfilm med rekommenderad gräns 15 för att ens 9 åring fick mardrömmar när denne såg filmen.

Däremot tycker jag dessa personer ska brinna som förstör för allt och alla, och speciellt i spelindustrin som precis börjat växa fram som mainstream. Men jag tycker inte Valve ska behöva göra mer än att säga: Såhär gammal borde du vara för att spela detta spel.

Medlem
Skrivet av Abominable:

Blir ju knappast förvånad egentligen. USA är ju en freakshow på alla möjliga sätt.

Den här stämningen känns ungefär lika genomtänkt som att stämma McDonalds för att man blir fet om man äter deras mat varje dag. Eller stämma Starbucks för att deras kaffe är för varmt.

Med tanke på att storföretagens lobbyister styr USA så kan jag ändå förstå alla dessa sjuka stämningsansökningar, är ju enda chansen för en "average joe" att få något tillbaka.

Ser fram emot denna fars, alltid lika kul o höra argumenten från åklagarsidan

Nu är ju problemet också att personerna i fråga står som ägare (och grundare) för gamblingsiten dom gjort reklam för, utan att ha haft med någon disclaim på detta under lång tid (dom la in detta i alla youtube-klipp när dom blev påkomna). I praktiken kan dom ha fejkat vinster i sina klipp.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Abominable:

Blir ju knappast förvånad egentligen. USA är ju en freakshow på alla möjliga sätt.

Den här stämningen känns ungefär lika genomtänkt som att stämma McDonalds för att man blir fet om man äter deras mat varje dag. Eller stämma Starbucks för att deras kaffe är för varmt.

Med tanke på att storföretagens lobbyister styr USA så kan jag ändå förstå alla dessa sjuka stämningsansökningar, är ju enda chansen för en "average joe" att få något tillbaka.

Ser fram emot denna fars, alltid lika kul o höra argumenten från åklagarsidan

Nu är ju problemet också att personerna i fråga står som ägare (och grundare) för gamblingsiten dom gjort reklam för, utan att ha haft med någon disclaim på detta under lång tid (dom la in detta i alla youtube-klipp när dom blev påkomna). I praktiken kan dom ha fejkat vinster i sina klipp.

Om inte jag missuppfattar det hela så var det precis så de gjorde, i alla fall några av dem. De la upp videos där de "vann" rare skins i CS för att det skulle se ut som om ens chanser var höga att vinna. Tyvärr var det, för flera av spelarna, riggade vinster. Och sen äger man dessutom sidan själva och gör vinst på folks bortspelade drömmar...om snyggare skins...fortfarande lite märkligt för mig dock.

Inaktiv

Hur får dessa barn tag på sina föräldrars kreditkort?
Kanske borde de stämma sina barn för stöld?

Medlem

"Officiellt att bedragarna stäms" - ni får det att låta som att amerikanska staten stämmer dom

Bedragare v. United States


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Hur får dessa barn tag på sina föräldrars kreditkort?
Kanske borde de stämma sina barn för stöld?

Man kan köpa steam kort i spelaffärer numera.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

På det gamla CS 1.6 kunde man inte öppna lådor och betta skins. Nu kanske de borde vara hårdare med åldersgränsen.

Det är inte en funktion i spelet nu heller, de måste söka upp grupper utanför spelet för att göra det. Att spela spelet leder en inte in i betting, det är bara en förutsättning för det.

Medlem

Enklaste lösningen på problemet: Skaffa inte barn.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

Det har allt med cs o göra. Du kan bli hur irriterad du än vill. Är ungen inte myndig så är det föräldrarna som ansvarar för det ungen gör. Finns en rekommendation för att föräldrar ska kunna gå en guideline på spelet. Samt så finns det en lås funktion på steam som låter föräldrarna bestämma vad som är ok och inte ok. Till exempel att låsa alla trading möjligheter. Varav det slår ut betting möjligheterna. Valve är inget dagis och ska därför inte ansvara för dåliga föräldrar.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av chikken:

Det är lite tröttsamt att alltid läsa kommentaren gällande "vart var föräldrarna?!" man varken kan eller borde ha fullständig kontroll över sina barn på det sättet att de inte göra något på eget ansvar. Vad leder det till för individer i det långa loppet? hur många saker gjorde man inte själv som ungdum som man myglade undan för sina föräldrar? Visst för att bli mer insatta som föräldrar om vad barnen egentligen gör, men barn är inte dummare än att det de inte får göra hemma, gör de hos någon annan.

Det finns väl nivåer i båda lägen. I slutändan kan jag ändå tycka att så länge inte en produkt/tjänst är riktar mot barn så ligger det inte i företagets ansvar att se till att barn inte använder sagd produkt/tjänst. Föräldrar kan inte ha koll på sina barn 100 % av tiden, men det kan verkligen inte ett företag heller göra. Sen skriver du att barnen också ska göra något för eget ansvar så att de lär sig, tolkar jag det som, och det håller jag med om. Men då går man inte och stämmer ett företag för att barnen gjort något de inte får. Då lägger man ansvaret på företaget, och inte barnet - vilket är poängen.

Så klart finns det mycket företag kan göra för att förhindra att barn inte använder deras produkter/tjänster, men det kommer alltid till en kostnad. Lägga till telefonnummer? VISA-kort? Någon annan form av authenticator? När man lever i ett informations- och mediasamhälle som vi gör, där man bombas konstant av allt möjligt, så har man en attentionspan på 2 sekunder. Hur många gånger har man inte ignorerat att regga sig för något bara för att de vill att man ska skriva in X?

Jag tycker i slutändan att det är helt upp till föräldrarna. Det är inte direkt som om barnen har en gömd dator i sitt trädhus med fiber och spelar där du inte ser. Majoriteten spelar förmodligen hemifrån eller hos en kompis - och hos en kompis är det kompisens föräldrar som bär ansvar.

Debatten blir mer och mer att det är företagens fel, men inte fan stämmer man ett filmbolag som gjort en skräckfilm med rekommenderad gräns 15 för att ens 9 åring fick mardrömmar när denne såg filmen.

Däremot tycker jag dessa personer ska brinna som förstör för allt och alla, och speciellt i spelindustrin som precis börjat växa fram som mainstream. Men jag tycker inte Valve ska behöva göra mer än att säga: Såhär gammal borde du vara för att spela detta spel.

Okej, och så vitt jag vet måste man registrera ett VISA kort eller dylikt för att kunna genomföra köp. Och ger man sitt barn ett kontokort och sen inte bryr sig om hur pengarna används så är man bananas. Så visst, jag kunde slipat mitt påstående lite mer än jag gjorde. Det var mest en reaktion som kanske i detta sammanhang hade mindre substans. Eller hållit tyst helt och hållet egentligen

Jag håller med om att föräldrar har en stor del av detta, då det inte är lika enkelt som att se en film eller dylikt som inte är inom rätt åldersgräns. Och jag upplever att Valve gör vad som är inom deras skyldighet om att varna och förhindra. Har problem själv med en 10-åring som går hem till kompisar och spelar spel långt över hans åldern, för att kompisens föräldrar antingen inte förstår eller bryr sig om åldersgräns och har betänkligheter vad det gäller innehåll.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

På det gamla CS 1.6 kunde man inte öppna lådor och betta skins. Nu kanske de borde vara hårdare med åldersgränsen.

Det är inte i CS du kan betta väl? Har inte spelat GO men detta verkar ju vara en hemsida där möjligheten getts? Att beskylla Valve pga en betting site känns som att beskylla FIFA för Unibets verksamhet.

Medlem
Skrivet av chikken:

Jag håller med om att föräldrar har en stor del av detta, då det inte är lika enkelt som att se en film eller dylikt som inte är inom rätt åldersgräns. Och jag upplever att Valve gör vad som är inom deras skyldighet om att varna och förhindra. Har problem själv med en 10-åring som går hem till kompisar och spelar spel långt över hans åldern, för att kompisens föräldrar antingen inte förstår eller bryr sig om åldersgräns och har betänkligheter vad det gäller innehåll.

Om det nu är ett sånt problem får du väl ge fan i att låta din unge gå hem till de kompisarna, istället för att skylla på de andra föräldrarna. De har all rätt att inte bry sig om åldersrekommendationerna och är inte ett dugg ansvariga för ditt barns uppfostran.

Har folk så jävla mycket pengar, på sina konton knutna till kortet barnet får använda, att de inte märker när transaktionerna dras för köp på tex steam? Min 10årige son vet reglerna av köp och att jag ser vad som pågår på kortet. Det handlar om regler och uppfostran. Jag har inga problem då jag varit tydligt med vad som gäller. Föräldrarna måste ta sitt eget ansvar och inte blunda för det uppenbara.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

På det gamla CS 1.6 kunde man inte öppna lådor och betta skins. Nu kanske de borde vara hårdare med åldersgränsen.

Det är inte i CS du kan betta väl? Har inte spelat GO men detta verkar ju vara en hemsida där möjligheten getts? Att beskylla Valve pga en betting site känns som att beskylla FIFA för Unibets verksamhet.

Valve kan om de vill stoppa verksamheterna. Men de gör inget för de tjänar pengar på systemet. Klart som fan de har en del i det hela. Det är dom som styr utbud och efterfrågan av skins.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

För en som började spela CS när man var 10 bast, så blir jag lite irriterad på din kommentar. Vad menar du ens? Det här fallet har ju knappt någonting att göra med CS..

Jag tror att han avser att föräldrarna skyller ifrån sig sitt eget ansvar till valve, och menar på att valve inte ska låta deras barn bruka gamblingsidor.
När dom i själva verket låtit dom spela ett spel som är avsett för folk över 18 år.

Det är väldigt motsägelsefullt, att kräva ut ansvar av en part när man själv vägrar axla sitt eget ansvar.

Medlem
Skrivet av Abominable:

Eller stämma Starbucks för att deras kaffe är för varmt.

Det finns regler för hur varmt kaffe kan vara när det serveras. Vi snackar inte om folk som stämmer bara för att kaffet är lite för varmt. Vi snackar om kaffe så varmt att det smälter huden när det kommer i kläder tätt på kroppen och man inte kan få det av snabbt nog.

Börjar bli lite uttjatat med folk (som du) som försvarar kriminellt beteende med någon slags skev "common sense" logik utan att själv ha någon som helst pejling på något.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Abominable:

Eller stämma Starbucks för att deras kaffe är för varmt.

Det finns regler för hur varmt kaffe kan vara när det serveras. Vi snackar inte om folk som stämmer bara för att kaffet är lite för varmt. Vi snackar om kaffe så varmt att det smälter huden när det kommer i kläder tätt på kroppen och man inte kan få det av snabbt nog.

Börjar bli lite uttjatat med folk (som du) som försvarar kriminellt beteende med någon slags skev "common sense" logik utan att själv ha någon som helst pejling på något.

Dock är inte kaffeservering kriminellt. Inte heller är säljande av skins eller betting. Däremot är promotandet utan en disclaimer det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

Skulle vilja se dig som förälder säga åt din 17-åriga tonåring att han inte får spela CS.

Steam loot, om det så är skins eller samlarkort, är värdepapper som styrs av en egen liten börskurs, och hur det ens är möjligt för barn och ungdomar under 18 år att överhuvudtaget syssla med sån här skit är för mig helt obegripligt.

Tradingsystemet i sig tycker jag är bra, men det är fan på tiden att Valve tar sig i kragen och börjar ta sin del av ansvaret i stället för att lägga allt på föräldrarna. En "hur gammal är du" fråga är inte hållbart. För att överhuvudtaget kunna göra något med sitt loot så borde man ha bankkort eller verifierat Paypal-konto kopplat till Steamkontot. Med ett sånt här krav så skulle Valve ha tagit sin del av ansvaret, och resten skulle tillfalla föräldrarna. Detta skulle förmodligen också minska den illegala pengatvätt som sker helt öppet genom Steam.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Idono:

Föräldrarna borde ta sitt ansvar med o inte låta sina ungar spela cs. Rekommenderad ålder är 18 år. Det är inte valves fel att folk är dumma i huvudet.

Skulle vilja se dig som förälder säga åt din 17-åriga tonåring att han inte får spela CS.

Steam loot, om det så är skins eller samlarkort, är värdepapper som styrs av en egen liten börskurs, och hur det ens är möjligt för barn och ungdomar under 18 år att överhuvudtaget syssla med sån här skit är för mig helt obegripligt.

Tradingsystemet i sig tycker jag är bra, men det är fan på tiden att Valve tar sig i kragen och börjar ta sin del av ansvaret i stället för att lägga allt på föräldrarna. En "hur gammal är du" fråga är inte hållbart. För att överhuvudtaget kunna göra något med sitt loot så borde man ha bankkort eller verifierat Paypal-konto kopplat till Steamkontot. Med ett sånt här krav så skulle Valve ha tagit sin del av ansvaret, och resten skulle tillfalla föräldrarna. Detta skulle förmodligen också minska den illegala pengatvätt som sker helt öppet genom Steam.

Jag hade låtit min 17 åriga unge spela cs och vad han nu ville spelare. Hade den skit ungen gjort något dåligt dock hade jag låst kontot och datorn.

Ansvaret bör och ska ligga på föräldrarna så länge personen inte är myndig. Vill dom inte att ungarna missbrukar eller bettar så får dom använda family options för att blockera delarna som inte ska vara tillgängliga.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

Enklaste lösningen på problemet: Skaffa inte barn.

Ännu enklare, skriv inte helt dumma kommentarer.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av chikken:

Jag håller med om att föräldrar har en stor del av detta, då det inte är lika enkelt som att se en film eller dylikt som inte är inom rätt åldersgräns. Och jag upplever att Valve gör vad som är inom deras skyldighet om att varna och förhindra. Har problem själv med en 10-åring som går hem till kompisar och spelar spel långt över hans åldern, för att kompisens föräldrar antingen inte förstår eller bryr sig om åldersgräns och har betänkligheter vad det gäller innehåll.

Om det nu är ett sånt problem får du väl ge fan i att låta din unge gå hem till de kompisarna, istället för att skylla på de andra föräldrarna. De har all rätt att inte bry sig om åldersrekommendationerna och är inte ett dugg ansvariga för ditt barns uppfostran.

Och nu blev det en debatt i barn uppfostran. Och du vet tydligen inte mycket om sådant. Du kan förbjuda i all oändlighet vad ditt barn får och inte får, ska du vara med 100% utanför dess skoltid samt helger och granska att den håller det? Ska du bli förbannad för varje överträdelse barnet gör som inte sköter sig enligt dina regler? Eller duger det åt dig med GPS sändare på ditt barn och koordinater som ditt barn inte får vara i? Att vara förälder ger en inte rätt att agera Gestapo.

Så man ska inte ta till simpel moral och inte låta sina barn 10 till 12 åriga barn spela spel där man skjuter huvudet av varandra och får poäng för hur man gör det? Bara för man inte behöver?

Man kan alltid be föräldrarna om att inte låta sitt barn spela sådant när de väl är där, men tyvärr så tycker många som dig och bryr sig inte tillräckligt.

12
Skriv svar