Pokémon Go släppt i delar av världen – tagga med lanseringstrailer

Robot
Pokémon Go släppt i delar av världen – tagga med lanseringstrailer
Medlem
Pokémon Go släppt i delar av världen – tagga med lanseringstrailer

Jag ser faktiskt fram emot det här, inte för att det verkar överdrivet kul men för att det verkar kunna leda till en hel del motion.

Medlem

Spelar det just nu och är rätt coolt

Medlem

Någon aning om när det kommer till sverige ?

Medlem

Man ser i Ica kön att tjejen i ledet bredvid har telefon uppe. Plockar själv upp telefonen med ett leende mot henne ( som Nintendo lärt mig) och nickar. Hon tittar runt lite förvirrat för hon förstår inte att jag utmanar henne i pokémon. Jag vänder min skärm och visar pokémon loggan. Fortfarande med ett leende. Hon spärrar upp ögonen i chock och vänder sig om och fortsätter med snappchat. Snabbt tar hon en bild över axeln på mig, mitt leende och min skärm samt lägger dit texten "ofredad på Ica".

...Det kommer göra sig bra i Sverige.

Medlem

Här i österrike är det redan släppt. Sedan sitter man på Windows phone, så behöver inte oroa mig

Medlem

Finns att ladda ner till Android och spela nu i Sverige med denna länken!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Man ser i Ica kön att tjejen i ledet bredvid har telefon uppe. Plockar själv upp telefonen med ett leende mot henne ( som Nintendo lärt mig) och nickar. Hon tittar runt lite förvirrat för hon förstår inte att jag utmanar henne i pokémon. Jag vänder min skärm och visar pokémon loggan. Fortfarande med ett leende. Hon spärrar upp ögonen i chock och vänder sig om och fortsätter med snappchat. Snabbt tar hon en bild över axeln på mig, mitt leende och min skärm samt lägger dit texten "ofredad på Ica".

...Det kommer göra sig bra i Sverige.

Haha, det måste ju testas!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv

Alltså om striderna fungerar som i gameboyspelen och man kan utmana folk på stan kommer ju detta vara guld.

Medlem

Och man måste ju slåss om man ser en annan tränare, eller hur? Precis som i spelet.

Vänta på folk vid ett gym sen ta kol på deras sista pokemon om dom förlorar.

Medlem

hahha vilka jäkla omvägar man tar påväg till jobb på morgonen.. riktigt kul faktiskt, nu behöver man ingen hund för att gå ut och motionera

Medlem

Rätt så tråkigt spel jämfört med Ingress.. verkar ju inte finnas nåt sätt att spela med andra? man kan ju inte ens kommunicera eller prata med andra ? vad är vitsen då ? finns heller ingen topplista för sin stad osv ?? nä detta var ingen höjdare.. kul i 5min sen har man tröttnat.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Rätt så tråkigt spel jämfört med Ingress.. verkar ju inte finnas nåt sätt att spela med andra? man kan ju inte ens kommunicera eller prata med andra ? vad är vitsen då ? finns heller ingen topplista för sin stad osv ?? nä detta var ingen höjdare.. kul i 5min sen har man tröttnat.

En rätt stor vits med detta är att få ungdommar att röra på sig mer. klart du kommer kunna spela med andra men tänk på att du måste vara nära dem. eller efter lvl 5 när du låser upp GYM battles. kommunicera gör du "face to face" vilket kan vara en bra idé.
spelet är kul enligt mig. Bra motivation till att motionera.

Men tycker du det är tråkigt tvingar ingen dig att spela

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Finns att ladda ner till Android och spela nu i Sverige med denna länken!

Verkar vara safe. https://virustotal.com/en/file/8bf2b0865bef06906cd854492dece2...

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:
Skrivet av SWEBarb:

Rätt så tråkigt spel jämfört med Ingress.. verkar ju inte finnas nåt sätt att spela med andra? man kan ju inte ens kommunicera eller prata med andra ? vad är vitsen då ? finns heller ingen topplista för sin stad osv ?? nä detta var ingen höjdare.. kul i 5min sen har man tröttnat.

En rätt stor vits med detta är att få ungdommar att röra på sig mer. klart du kommer kunna spela med andra men tänk på att du måste vara nära dem. eller efter lvl 5 när du låser upp GYM battles. kommunicera gör du "face to face" vilket kan vara en bra idé.
spelet är kul enligt mig. Bra motivation till att motionera.

Men tycker du det är tråkigt tvingar ingen dig att spela

Jag tänkte mer på den sociala biten som ingress erbjuder, har redan träffat massor med människor i min stad och spelar väldigt ofta då ingress är ett spel man har tio gånger mer kul när man spelar med andra, här tycker jag det faller platt på den biten. Gym battles verkar inte speciellt kul direkt.

Borde ju finnas en chat så man kan skriva ifall det är nån som spelar i ens stad så man kan mötas hur ska man få kontakt med andra är det tänkt då ?

Medlem

Kan hålla med på att ingame chatt hade varit ganska bra. Vet inte riktigt vad ingress är tyvärr. Aldrig spelat det själv.
Att ha en "stadschatt" hade ju inte varit fel, så man kan hitta varandra lättare, nu gäller det ju att hålla koll på kartan och se om där finns någon i närheten, och eftersom jag bor i sjöbo kan du ju räkna med att jag inte sött på någon.. men jag lär ju bli sjöbos pokémonmästare om inget annat!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Alltså om striderna fungerar som i gameboyspelen och man kan utmana folk på stan kommer ju detta vara guld.

Tyvärr så är det inte så det fungerar. Striderna är simplare och du kan bara slåss i gym. Mot npc pokemon. Det låter sämst, och det är det lite. Men det ger mer fokus på äventyrandet som är själva kärnan i Pokemon Go.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Nja alltså du slåss ju mot spelarens pokemon ? man kan ju efter man besegrat en spelare lämna en pokemon man har, det är dom man sen möter ? men visst själva battles på gymmen är verkligen aptrist..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nja alltså du slåss ju mot spelarens pokemon ? man kan ju efter man besegrat en spelare lämna en pokemon man har, det är dom man sen möter ? men visst själva battles på gymmen är verkligen aptrist..

Stämmer, men de styrs av datorn inte andra spelare, därför jag skrev npc. Kanske skulle ha varit tydligare.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar