Batman: Arkham VR

Robot
Batman: Arkham VR

Vem har inte lekt Batman någon gång i livet? I oktober kommer Playstation 4-ägare att dra på sig spandex med ett leende.

#batman-arkham-vr


Medlem
Batman: Arkham VR

- Hur oprecisa är kontrollerna, jämfört med HTC Vive?
- Roomscale?
- FPS, hackar det till ibland eller flyter det på jämt?

Medlem

Ett peka-klicka spel alltså.

Medlem

Alla dessa VR spel har dålig grafik och gameplayet är uruselt, typ 10 år för gammalt. Nä jag håller mig till icke VR spel..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alla dessa VR spel har dålig grafik och gameplayet är uruselt, typ 10 år för gammalt. Nä jag håller mig till icke VR spel..

Du kanske borde testa VR innan du uttalar dig.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Kleptoman:

Alla dessa VR spel har dålig grafik och gameplayet är uruselt, typ 10 år för gammalt. Nä jag håller mig till icke VR spel..

Du kanske borde testa VR innan du uttalar dig.

Varför är det alltid svaret när någon kritiserar VR? Jag har testat, det är obekvämt, man blir åksjuk efter mer än typ 20 min användande och spelen är trams.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Kleptoman:

Alla dessa VR spel har dålig grafik och gameplayet är uruselt, typ 10 år för gammalt. Nä jag håller mig till icke VR spel..

Det där tycker inte jag stämmer alls. Spelade rec room i 3h igår och hade skit kul hela tiden.

Du kanske borde testa VR innan du uttalar dig.

Varför är det alltid svaret när någon kritiserar VR? Jag har testat, det är obekvämt, man blir åksjuk efter mer än typ 20 min användande och spelen är trams.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Kleptoman:

Alla dessa VR spel har dålig grafik och gameplayet är uruselt, typ 10 år för gammalt. Nä jag håller mig till icke VR spel..

Du kanske borde testa VR innan du uttalar dig.

Varför är det alltid svaret när någon kritiserar VR? Jag har testat, det är obekvämt, man blir åksjuk efter mer än typ 20 min användande och spelen är trams.

Fast "man" blir inte åksjuk, av alla som testat min Vive så är det ingen som klagat på det, inte ens ena dottern på 13år som har problem som fan när hon åker bil i baksätet. Det enda spelet som framkallat åksjuka är Windlands, men det går mer eller mindre över efter 20min och blir då en sjukt härlig upplevelse. Mina enda negativa åsikter om VR generellt är den lite låga upplösningen, spec när man tittar åt sidan, och att man måste ha en lång sladd. Sen att det är så nytt att inga bra längre spel har kommit såklart, men det visste man ju och det får man räkna med när man vill vara tidig med en produkt.

Medlem

Dom som klagar på VR kan omöjligt ha testat Battle Dome i multiplayer deathmatch (prova equippa sniper rifle och slå ner tältpinnarna, aka lägg dig på golvet), hoover junkers eller Rec room. (med HTC vive såklart, oculus har ingen VR-inlevelse). Det är som att återskapa dom gamla enkla spelen vi hade när jag själv växte upp, inte den skiten som släpps idag, förutom vissa undantag som Witcher 3 tex.

Point and click är nödvändigt i VR, här rör du inte bara lite på musen för att vända dig 180 grader direkt, och det fattar man ganska snabbt om man har testat VR.

Medlem
Skrivet av n0sferatu:

, men det visste man ju och det får man räkna med när man vill vara tidig med en produkt.

Det sätter fingret på det. Det är egentligen en helt sjukt cool utveckling vi sett på relativt kort tid. Vi har för fan VR I HEMMET! Det vi glömmer är hur tidigt i utvecklingen det är.

Om vi idag skulle få en mobil som är 15 år gammal skulle man knappt kalla det mobil. Men idag sitter vi med en Nokia 3310 och förväntar oss den ska klara det nyaste iphone klarar.

Det kommer såklart hända en hel massa saker de närmsta åren, men jag misstänker att precis som med det mesta krävs det att andra marknader för teknologin framåt för att den ska utvecklas.

Om man bara tittar på det med rätt ögon är den upplevelse dagens VR ger grymt cool och det kan bara bli bättre


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

men jag misstänker att precis som med det mesta krävs det att andra marknader för teknologin framåt för att den ska utvecklas.

Porr och sport är redan på VR-bollen, så det är rätt så lugnt.

1
Skriv svar