Efter nästan tre år i early access – Starbound släpps på riktigt!

Robot
Efter nästan tre år i early access – Starbound släpps på riktigt!
Medlem
Efter nästan tre år i early access – Starbound släpps på riktigt!

Riktigt jävla kul spel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äntligen! Jag spelade det i mängder när det precis släpptes som Early Access, men la det på hyllan eftersom jag inte ville bränna ut mig på spelet innan det ens var färdigt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Ankh:

Riktigt jävla kul spel!

Där har ni en recension FZ.

Medlem

Är det som Terraria? Går det att spela själv? (Ja, jag har inga vänner)

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det som Terraria? Går det att spela själv? (Ja, jag har inga vänner)

yes yes.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Ankh:

Riktigt jävla kul spel!

Där har ni en recension FZ.

Tja, det sparar en massa tid ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oh, ps vita. Är det släpp samtidigt till samtliga platformar?

Medlem

Stor eloge till folk som tar sina spel ur early access

Skrivet av totte1015:

Är det som Terraria? Går det att spela själv? (Ja, jag har inga vänner)

(Men verkar dock ha mycket datorproblem =0)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fick det här spelet på nån humble bundle för några år sen.
Testat lite men märktes det var ofärdigt.
Ska bli kul att testa nu när det blir färdigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det som Terraria? Går det att spela själv? (Ja, jag har inga vänner)

Det går utmärkt! Föredrar att spela ensam om det inte är någon enstaka vän eller min bror jag spelar tillsammans med som har liknande spelstil som jag.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det som Terraria? Går det att spela själv? (Ja, jag har inga vänner)

Det är likt terraria på många sätt, men det skiljer sig fortfarande en hel del från terraria.

Men värt pengarna


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick det här spelet på nån humble bundle för några år sen.
Testat lite men märktes det var ofärdigt.
Ska bli kul att testa nu när det blir färdigt.

Om du testar det nu så kommer du märka att du har mer grejer att göra och spelet känns inte ofärdigt längre.


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Skribent
Skrivet av Smoo87:

Oh, ps vita. Är det släpp samtidigt till samtliga platformar?

Bara till pc än så länge.

Möjligt också att Vita/PS4 är gammal information som inte uppdaterats i vår databas. Det enda jag lyckas hitta som är bekräftat är att det ska komma till Xbox One via Game Preview.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Efter att jag spelade mycket Terraria och hörde om det här blev jag intresserad, men efter det fastnade i Early Access så har jag struntat i att hålla koll på det ifall det aldrig skulle bli klart som det brukar bli med Early Access.
Men nu om det verkligen släpps så blir det nog kolla in det

Medlem

Schysst, riktigt bra spelar i år uppenbarligen

Medlem

rekommenderat, bättre än terraria tycker jag. men väldigt likt. gillar man sånt så köp garanterat detta. går både ensam och med vänner men är ju roligast om man är 2-3 st som lirar ihop


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

rekommenderat, bättre än terraria tycker jag. men väldigt likt. gillar man sånt så köp garanterat detta. går både ensam och med vänner men är ju roligast om man är 2-3 st som lirar ihop

Hur funkar det, kan man dela planet/rymdskepp med endast en person och köra hela spelet tillsammans?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av monsterbenke:

rekommenderat, bättre än terraria tycker jag. men väldigt likt. gillar man sånt så köp garanterat detta. går både ensam och med vänner men är ju roligast om man är 2-3 st som lirar ihop

Hur funkar det, kan man dela planet/rymdskepp med endast en person och köra hela spelet tillsammans?

Arå, alla spawnar i varsitt och behåller det hela biten, men man kan alla dra i polarns skepp ihop, sen teleporta mellan skeppen hit å dit som man vill helt fritt, så att man kan hålla sig vid flera olika världar vid behov osv utan att bränna bränsle. mkt smidigt. Jävligt bra spel om man är man gillade terraria, ett måste helt enkelt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av monsterbenke:

rekommenderat, bättre än terraria tycker jag. men väldigt likt. gillar man sånt så köp garanterat detta. går både ensam och med vänner men är ju roligast om man är 2-3 st som lirar ihop

Hur funkar det, kan man dela planet/rymdskepp med endast en person och köra hela spelet tillsammans?

Arå, alla spawnar i varsitt och behåller det hela biten, men man kan alla dra i polarns skepp ihop, sen teleporta mellan skeppen hit å dit som man vill helt fritt, så att man kan hålla sig vid flera olika världar vid behov osv utan att bränna bränsle. mkt smidigt. Jävligt bra spel om man är man gillade terraria, ett måste helt enkelt.

Fast många som är fan av terraria kommer inte gilla starbound, dom skiljer sig ändå en del. skaparna chucklefish av starbound har ju bara tagit en del inspiration från terraria skaparna


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

jaja men e samma stil i övrigt menar jag. föredrar dock starbound lite mer


signatur

//monster

Medlem

fz borde dra igång en starbound server för alla oss medlemmar. hade varit riktigt nice


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Det var på tiden, det kändes som att de bara spottade ut en alpha och var nöjd. Sen ett år senare spottade de ut en lite större alpha och sen stagnerade utvecklandet. Under tiden jag hann att ge upp hoppet om spelet så hände det extremt lite på utvecklingsfronten och jag hittade till Crea och Planet Centauri i stället. Sen kan man inte direkt jämföra Starbound och Terraria på någon närmare nivå än att de båda är i 2D och man kan bygga, därefter avtar likheterna. Terraria är mycket mer bossfokuserat än SB medans det har dungeons i stället samt att det är mycket mer fokus på utforskande i SB bara för att skrapa på ytan lite.

Medlem
Skrivet av Frostmork:

Det var på tiden, det kändes som att de bara spottade ut en alpha och var nöjd. Sen ett år senare spottade de ut en lite större alpha och sen stagnerade utvecklandet. Under tiden jag hann att ge upp hoppet om spelet så hände det extremt lite på utvecklingsfronten och jag hittade till Crea och Planet Centauri i stället. Sen kan man inte direkt jämföra Starbound och Terraria på någon närmare nivå än att de båda är i 2D och man kan bygga, därefter avtar likheterna. Terraria är mycket mer bossfokuserat än SB medans det har dungeons i stället samt att det är mycket mer fokus på utforskande i SB bara för att skrapa på ytan lite.

Fast starbound har uppdaterats i princip konstant dessa år med några korta pauser för utvecklandet, det finns en hel del att göra så där hade du fel, starbound är baserad på bossfighter med även om dom är lite annorlunda. En är en maskin som står still under backen som man måste förstöra. Sedan ska det finnas svårare bossar med.

Dom har tagit rätt mycket inspiration från terraria, samt måste jag påpeka att terraria är lika mycket byggt på att man ska utforska . Det är som vad båda spelen handlar om


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

japp, bra beskrivet av båda. bossar, utforskning, och att bygga å gräva en massa men starbound är klart större och mer sofistikerat tycker jag iaf. det är storebror till terraria om inte annat.


signatur

//monster

1
Skriv svar