Pokemon Go Outside

Moderator | Testpilot
Pokemon Go Outside

Pokemon GO som är Nintendos nya och första spel för en platform annan än deras egna har verkligen tagit världen med storm. Många berätterlser om folk som fått nya vänner, varit ute och gjort resor som inte hänt på flera år, ja det är minst sagt magiskt.

Själv så var jag väl en av de första som började spela i vårat avlånga land och jag är helt såld. Som en stereotypisk gamer så sitter jag mest inne även om det är soligt och 35+ men Pokemon GO har satt massa sprätt i benen.

Jag bor mitt ute i ingenstans och tyvärr så är spelet inte optimalt att spela såvida men inte är i en stad för att kunna hitta vettiga Pokemon och fylla på sina resurser. Så jag bestämde mig för att dedikera en hel dag åt att gå runt på stan och se vad som händer.

Med en kompis vid min sida så började vi att vandra. Rätt så fort så börjar Pokemon komma upp på skärmen och det känns som att man aldrig varit gladare. Pokemon var (och är väl för många i dagsläget) en stor grej för mig som barn och jag funderar bara på hur det hade varit om man hade det här spelet när man var liten istället. Vi hinner iallafall inte långt förrän vi ser en annan kille på cykel som vi antog också spelade. Väl vid ett "Pokestop" där man kan fylla på med diverse items så frågade vi vilket lag han tillhörde (man får välja mellan 3st) och givetvis så var han med i samma gäng som oss.

Det är väl det här som är det magiska med spelet att man kan träffa mycket nya människor. Vi satt och snackade lite och gick sedan tillsammans för att fånga fler Pokemon, slå "fiende"-lag från gym som vi tog över och mycket annat. Dagen slutade med onda fötter, ben och många nya Pokemon som man kan göra starkare för nya strider.

Så känner ni för att testa, vill få motivation att gå ut så kan android människor ladda ned en APK härifrån: http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-g...

#blogg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Pokemon Go Outside

Låter helt fantastiskt! Kommer skaffa så fort det kommer till IOS.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Testade det nu på morgonen och det funkar lite sådär. Jodå jag har fångat några pokemons, men pokestops funkar inte. Platsen är liksom där, men det finns inget att göra. Kanske är det jag som är dum i huvudet, som vanligt. Skrämde upp ett nyvaket rådjur ur det höga gräset, vilket var en vacker syn. Jag får fortsätta senare, kanske funkar det bättre då. Nu är jag alldeles svettig och helt utsliten.

Flakmonkey

Har flera här på jobbet som lirar och det är lite lustigt hur de håller på. Uppenbarligen så finns det en pokemón-gym där vår Capacity-avdelning sitter vilket visst är väldigt smidigt.

Hursom så får man väl se hur länge hypen håller i sig men får det människor att röra på sig mer och "se världen" så är ju det i mina ögon enbart något positivt. Sen vet inte riktigt jag hur det fungerar, men jag antar att man kan få tag på alla pokemons i sitt relativa närområde om man bara väntar tillräckligt länge? Eller är det som så att vissa Pokemons bara finns i Afrika och andra bara i Europa? Och sen kanske någon superovanlig som bara finns i Säffle. Det exemplet är kanske lite extremt men säg att du iaf måste röra dig över hela sverige för att kunna hitta alla, det skulle vara kul och nyttigt för folk. Tex så kan stadsbor då ta sig ut till någon by i norrland för att se vad som händer där samtidigt som någon som tror att man blir skjuten så fort man sätter sin fot i en förort kan bege sig dit. Då skulle de kanske träffa på någon annan samlare och se att det inte är så hemskt som man kanske trodde.Som internet helt enkelt fast mycket bättre eftersom det är IRL.

Sen så tog det ju inte lång tid för folk att utnyttja det här heller. Rånare som utnyttjar det hela och folk som inte ser var de går/cyklar/åker för att de jagar en pokemon. Så man får ju hoppas att man också upplever världen när man letar efter sina pokemons

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nosnos:

men jag antar att man kan få tag på alla pokemons i sitt relativa närområde om man bara väntar tillräckligt länge? Eller är det som så att vissa Pokemons bara finns i Afrika och andra bara i Europa?

Jag är inte helt 100 på hur det där är faktiskt, men jag skulle gissa på att man kan fånga alla Pokemon överallt (alla länder då) men att de bara är olika svår att ta del utav.

Dessutom har man ju "Pokemon-ägg" man kläcker som kan innehålla vilken Pokemon som helst vilket underlättar det hela.

Men som sagt, min teori är att du kan hitta alla Pokemon i vilket land som helst, beror bara på hur mycket vatten, hur stor staden är och diverse annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar