Kriminella har använt Pokémon Go för att råna spelare

Robot
Kriminella har använt Pokémon Go för att råna spelare
Medlem
Kriminella har använt Pokémon Go för att råna spelare

Visionärer!

Medlem

Team Rocket!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Pikalol


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Framtiden erbjuder bisarra situationer.


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

När ser vi det första VR-rånet? Någon är för immersed för att märka hur deras hem länsas.


signatur
Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Team Rocket!

Ja, lag ruccola!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När ser vi det första VR-rånet? Någon är för immersed för att märka hur deras hem länsas.

Eller så dyker upp någon snubbe i sin VR värld med pistol och rånar en. Vem bryr sig om alla grejer man har hemma liksom när man har allting bättre i VR!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När ser vi det första VR-rånet? Någon är för immersed för att märka hur deras hem länsas.

Bara fixa virtuella möbler!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När ser vi det första VR-rånet? Någon är för immersed för att märka hur deras hem länsas.

Jag kan lätt se framtidens storstads lägenheter som tomma fyrkantiga betongrum rum, med säng/möbler och annat insatta i väggarna.

Medlem

Konstigt detta inte hänt i Ingress ? man kan sätta en fracker så får man dubbla items på en portal i 10 min, något liknande borde hänt där men det har jag inte hört talas om trots jag spelat det nu i 3 år men tråkigt hur som helst jävla idioter som gör sånt.. föräldrar som låter barn springa omkring med dyra mobiler borde tänka om kanske..

Medlem

Tur att polisen har sitt egna pokémonspel, fast med handklovar istället för bollar

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Konstigt detta inte hänt i Ingress ? man kan sätta en fracker så får man dubbla items på en portal i 10 min, något liknande borde hänt där men det har jag inte hört talas om trots jag spelat det nu i 3 år men tråkigt hur som helst jävla idioter som gör sånt.. föräldrar som låter barn springa omkring med dyra mobiler borde tänka om kanske..

Inte så konstigt, eftersom Ingress är ett spel ingen hört talas om.

Medlem

Vad är det för fel på plockepinn nu för tiden?
När jag var liten så fanns det ingen mobiltelefoner. Då var man tvingad till ut och spring, hopp och lek vare sig man ville eller inte.

Medlem
Skrivet av Styrman:

Vad är det för fel på plockepinn nu för tiden?
När jag var liten så fanns det ingen mobiltelefoner. Då var man tvingad till ut och spring, hopp och lek vare sig man ville eller inte.

När jag var liten fanns Atari 2600, C-64, Nes, Atari 520, Amiga 500...osv.
Om du inte är närmare 50 bast eller äldre är ditt inlägg rätt poänglöst.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SWEBarb:

Konstigt detta inte hänt i Ingress ? man kan sätta en fracker så får man dubbla items på en portal i 10 min, något liknande borde hänt där men det har jag inte hört talas om trots jag spelat det nu i 3 år men tråkigt hur som helst jävla idioter som gör sånt.. föräldrar som låter barn springa omkring med dyra mobiler borde tänka om kanske..

Inte så konstigt, eftersom Ingress är ett spel ingen hört talas om.

Har bara någon miljon eller två spelare. Samma företag som ligger bakom Pokémon Go

Medlem

Bästa är att jag har polare (här i sverige) som spelar det och det funkar :3


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Lirar det själv sedan igår, riktigt roligt, ser man nån med telefon framme som går på promenad associerar man direkt till pokemon go

Medlem

dom kommer väl ut lagom till 50års-dagen . ..eller om max 6 månader om dom är vita med rika föräldrar

Medlem

har spelat pokemon go sedan det släpptes i usa, är bara att dra ner en apk för spelet och köra på

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Team Rocket!

Fööörklara för mig plz...jag gillar inte att 37 personer förstår nåt som inte jag gör. Var nära att tumma upp bara för att känna mig delaktig.

EDIT: Ok jag har googlat. Jag förstår nu.

Medlem
Skrivet av Eragord:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SWEBarb:

Konstigt detta inte hänt i Ingress ? man kan sätta en fracker så får man dubbla items på en portal i 10 min, något liknande borde hänt där men det har jag inte hört talas om trots jag spelat det nu i 3 år men tråkigt hur som helst jävla idioter som gör sånt.. föräldrar som låter barn springa omkring med dyra mobiler borde tänka om kanske..

Inte så konstigt, eftersom Ingress är ett spel ingen hört talas om.

Har bara någon miljon eller två spelare. Samma företag som ligger bakom Pokémon Go

Med tanke på att det bara har drygt 300 000 nedladdningar från GooglePlay är det knappast en eller två miljoner som spelar det.
Extrapolerar man är det troligen några hundra tusen nedladdningar från Appstore.

Förmodligen spelar inte ens hälften av dessa spelet.

Och till skillnad från Pokemon är det inget känt IP. Så ja, det är "ingen" som känner till att folk spelar det ens.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Eragord:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SWEBarb:

Konstigt detta inte hänt i Ingress ? man kan sätta en fracker så får man dubbla items på en portal i 10 min, något liknande borde hänt där men det har jag inte hört talas om trots jag spelat det nu i 3 år men tråkigt hur som helst jävla idioter som gör sånt.. föräldrar som låter barn springa omkring med dyra mobiler borde tänka om kanske..

Inte så konstigt, eftersom Ingress är ett spel ingen hört talas om.

Har bara någon miljon eller två spelare. Samma företag som ligger bakom Pokémon Go

Med tanke på att det bara har drygt 300 000 nedladdningar från GooglePlay är det knappast en eller två miljoner som spelar det.
Extrapolerar man är det troligen några hundra tusen nedladdningar från Appstore.

Förmodligen spelar inte ens hälften av dessa spelet.

Och till skillnad från Pokemon är det inget känt IP. Så ja, det är "ingen" som känner till att folk spelar det ens.

Tittar man närmare är det 10 miljoner nedladdningar och ca 300k betyg

Medlem

Har det inte kommit fram att folk blivit hackade också av att ladda ner spelet på ett felaktigt sätt?

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Team Rocket!

Haha ja! dom "lajvade" Team rocket.

1
Skriv svar