Summer Games Done Quick 2016 klart

Inaktiv
Summer Games Done Quick 2016 klart

Då va årets SGDQ avklarat och detta året va enligt min mening riktigt underhållande!
Speciellt diverse Mario, Zelda och Mega Man speedruns som är en av mina favoriter när det kommer till Speedruns. ^_^

Någon annan som kikade på eventet? Tom kanske donerade indirekt eller köpte på sig någon härlig tisha eller dylikt?

Totalt samlades 1 297 924.44 dollar från 22 840 donatorer, vilket är snäppet mer än de 1,2 miljoner samlades in förra året.

Om man är sugen på att kolla in dessa speedruns i efterhand så finns det en lista sammanfogad från deras youtubekanal

Lite förvånad över att det inte har skrivits något om detta i nyhets sektionen här på FZ ännu.

*EDIT
Artikeln kom upp på kvällen i alla fall

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Fanns ju en nyhet om det tidigare: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160702/summer-games-done-...

Fanns ännu en till om någon speedrunner som trollade med någon win10 installationsbild också men hittar ej den, så det är skrivet om det.

Det har funnits flera artiklar om BF1 också, hindrar en inte från att ge uppdatering om vad som har hänt, eller? Särskillt när det går till en sån bra sak så tycker jag det borde uppmärksammas ännu mer i svensk media.

Tycker detta event är ett av de bästa och många gånger riktigt kul att titta på. Visar att långt ifrån alla gamers inte "tränar" för att gå ut o skjuta personer i verkliga livet...

Inaktiv
Skrivet av anon_178365:

Fanns ju en nyhet om det tidigare: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160702/summer-games-done-...

Fanns ännu en till om någon speedrunner som trollade med någon win10 installationsbild också men hittar ej den, så det är skrivet om det.

Jag tittade, jobbade dock så hade svårt att se, Missade Mega Man 3 tyvärr, antar det dyker upp på youtube senare dock så man kan se i efterhand.

Förstår inte hur en Windowsuppdatering som eventuellt har möjlighet att förstöra en speedrunners chans till att komma i mål är mer relevant i en nyhet än vad själva eventet är.

Det handlar om välgörenhet som så många retrogamers verkar har varit med om att donera till.
Detta enligt min mening är väl FZ största prioritet och tillförande av nyhetsvärde enligt mig.

Såg att denna artikeln skrivs om när eventet startade btw, men inget nu i efterhand.. lite häpnadsväckande tycker jag.

Yeap, MM3 finns att kika på deras youtubekanal, listan är länkad ovanför i trådarna.

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Tycker detta event är ett av de bästa och många gånger riktigt kul att titta på. Visar att långt ifrån alla gamers inte "tränar" för att gå ut o skjuta personer i verkliga livet...

Instämmer helt!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Såg att denna artikeln skrivs om när eventet startade btw, men inget nu i efterhand.. lite häpnadsväckande tycker jag.

Jo jag har märkt att FZ:a har blivit allt mer o-responsiva med åren vilket är väldigt tråkigt. Skrivs ingenting om e-sports turneringar trots att man skickar in nyhetstips samt så ligger de alltid minst 2-3 dagar efter i många artiklar.

Att de har slutat få recensions exemplar av större spel säger väl en hel del också?

Inaktiv
1
Skriv svar