Pokémon Go har blivit en monstersuccé för Nintendo

Robot
Pokémon Go har blivit en monstersuccé för Nintendo
Medlem
Pokémon Go har blivit en monstersuccé för Nintendo

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Medlem
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det finns väl inget som säger att det skulle blivit så stort för, vadå? 5 år sedan? Vet inte vad du menar med flera år...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det finns väl inget som säger att det skulle blivit så stort för, vadå? 5 år sedan? Vet inte vad du menar med flera år...

Marknaden har gått mot mobilspel i massa år nu och alla har sagt till nintendo att släppa sina spel till mobilen och de kommer bada i pengar

Eller säger du att handhållna konsoler har varit heta på sistonde?

Releasehästryttare
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Google förutspådde detta redan 2014, säkert att nån på Nintendo såg denna videon då och tyckte det va en bra ide

Medlem
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det jag sett folk efterfråga är Pokémon MMO och mobilsläpp av deras vanliga spel.

Så vitt jag vet har Go inte alls samma djup när det gäller träning och battle, men jag kanske har fel.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det jag sett folk efterfråga är Pokémon MMO och mobilsläpp av deras vanliga spel.

Så vitt jag vet har Go inte alls samma djup när det gäller träning och battle, men jag kanske har fel.

De kan faktiskt släppa vilket skitspel som helst som har något av deras kända varumärke och de kommer sälja som smör

Skribent
Skrivet av Devan:
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Google förutspådde detta redan 2014, säkert att nån på Nintendo såg denna videon då och tyckte det va en bra ide

https://www.youtube.com/embed/4YMD6xELI_k

Nu har jag glömt av vad jag läste detta, men tror du har rätt


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det finns väl inget som säger att det skulle blivit så stort för, vadå? 5 år sedan? Vet inte vad du menar med flera år...

Marknaden har gått mot mobilspel i massa år nu och alla har sagt till nintendo att släppa sina spel till mobilen och de kommer bada i pengar

Eller säger du att handhållna konsoler har varit heta på sistonde?

Jag säger inget alls om handhållna konsoler - och jag tycker att nintendo har varit skeva i typ 10+ år nu. Men, om jag nu skall säga något om handhållna konsoler så har ju Nintendo faktiskt gjort en bra hacka på dom där, tror inte dom förlorat så mycket på att inte släppa saker till telefoner fören nu heller, dom har i princip ingen konkurrens mot sina egna varumärken, jag tror till och med att fler skulle föredra att spela Mario på bussen än Minecraft.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kuken, man skulle ha investerat...

Medlem

Kan man hoppas att Niantic lägger lite pengar på att fundera igenom sin "plan" för Ingress också, eller ska man gissa att det lär stå still framöver också, förutom köpe-paketen.
Smart av Nintendo att ta hjälp av dem anyway, och utnyttja erfarenheten och förmodligen också playerbase:en.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Kuken, man skulle ha investerat...

Kommer en second wave <.<

Medlem

SKulle hellre se ett gediget traditionellt pokémon MMO. Men jag har absolut inget emot detta, längtar tills de släpps i europa.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av totte1015:

Kuken, man skulle ha investerat...

Kommer en second wave &lt;.&lt;

Börstips?

Tror inte det blir en större wave än den bilden som FZ har gett här (om den nu stämmer?)

Medlem

Senhar ju den enorma delningen av spelet via internet varit en stor bidragande faktor, så det är inte bara "släppa på mobil" som gjort denna succé utan spelet och upplägget i sig har varit enormt viktigt.

Medlem

Att handhållna konsoler tappar och att mobilspelsbranschen klättrar är en gammal sanning. I åtminstone 4-5 år har den kurvan varit tydlig. Det tar dock tid för stora företag att styra om. Behöver inte ens handla om totalvändningar. Bara att ändra kurs något kan ta flera år. Som hyfsat gammal i game:et på ett stort multinationellt företag är jag plågsamt medveten om detta.

Inaktiv

Gick 12 kilometer idag, det var många år sedan jag gick så långt i ett streck.
Ganska kul för vid Kungsträdgården hade någon installerat en lure module på ett poké stop så det var flera andra spelare där. Hörde någon bakom mig utbrista "åh kolla en Magneton!".

Medlem

Blir en lite längre cykel tur på vägenhem från jobbet. Besöka lite pokestops ! Och kanske hitta en schysst pokemon

Medlem

Ändå är spelet så jävla simpelt och inte speciellt roligt if u ask me... bara gå och slåss på gyms och spamma attack är inte direkt kul i längden..

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Ändå är spelet så jävla simpelt och inte speciellt roligt if u ask me... bara gå och slåss på gyms och spamma attack är inte direkt kul i längden..

Nje visst, men ska komma mer och själva samlardelen är ju lite kul. Iaf om man gillade Pokémon för 16 år sedan.
Men hade samma problem med Ingress, finns knappt nåt gameplay.

Medlem

Tyvärr tror jag inte yran blir långvarig om de inte lägger till lite mer gameplay. Att samla pokémon var i min mening en av de mindre roliga sysslorna i pokémon.

Var är möjligheten att testa sina pokémon mot vänner? Det enda vi har är gym där ingen slås direkt mot någon annan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Bara att släppa pokemon Blå Röd Gul som app så har dom några miljader till

Medlem

Ja vem vill inte hitta lik eller bli rånad liksom?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja vem vill inte hitta lik eller bli rånad liksom?

Vem vill inte crasha med bilen liksom? eller?

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Karmak:

genidrag?

Hela världen har sagt till dom att göra det i flera år men de är så instängda i sitt att de inte fattar var marknaden är påväg

Det finns väl inget som säger att det skulle blivit så stort för, vadå? 5 år sedan? Vet inte vad du menar med flera år...

Marknaden har gått mot mobilspel i massa år nu och alla har sagt till nintendo att släppa sina spel till mobilen och de kommer bada i pengar

Eller säger du att handhållna konsoler har varit heta på sistonde?

Ursäkta! Har man någonsin slutat spela handhållet? Spelar fortfarande psp, vita, gba och nds.

Tyvärr så är "retro" spel (N64/dreamcast osv och bakåt i generationer) blivit dyrare med åren. Att hitta Link's Awakening DX för under 350/400kr är billigt.

Men NEJ! Folk har inte slutat spela "riktigt" handhållet.

1
Skriv svar