Skaparna bakom The Revenant gör tv-serie av Battlefield

Robot
Skaparna bakom The Revenant gör tv-serie av Battlefield
Medlem
Skaparna bakom The Revenant gör tv-serie av Battlefield

Kulturprogrammet Babel?

Medlem

Så det blir en vanlig band of brothers serie ish?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av miffot:

Så det blir en vanlig band of brothers serie ish?

Ungefär så den ser ut i mitt huvud.

Skrivet av Ricomaniac:

Kulturprogrammet Babel?

Neje! Med Brad Pitts. Dom är i öknen och någon blir skjuten i en buss. Rätt bra film.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem

För fyra år sedan skulle Battlefield Bad Company bli TV-serie. Vad hände med det?

http://feber.se/spel/art/254045/battlefield_bad_company_blir_...

Medlem

battlefield tv serie? hmm... kommer alltså innehålla bland annat kamakazi stridsplan och flygande stridsvagnar som blir ivägskjuten med c4? Samt en massa t-bag


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Skribent
Skrivet av EttanLös:

battlefield tv serie? hmm... kommer alltså innehålla bland annat kamakazi stridsplan och flygande stridsvagnar som blir ivägskjuten med c4? Samt en massa t-bag

Istället för reklam är det två minuter där du blir kallad "fag" och "noob".


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av EttanLös:

battlefield tv serie? hmm... kommer alltså innehålla bland annat kamakazi stridsplan och flygande stridsvagnar som blir ivägskjuten med c4? Samt en massa t-bag

Istället för reklam är det två minuter där du blir kallad "fag" och "noob".

haha där slog du huvudet på spiken!


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Jag förstår inte riktigt här... det finns väl inget specifikt till Battlefield-spelen förutom krig eller konflikter i olika epoker eller sammanhang? Jag antar att det bara är namnet man vill använda.

Inaktiv

Beck & Gunvald. då tittar vi

Medlem
Skrivet av toern:

Jag förstår inte riktigt här... det finns väl inget specifikt till Battlefield-spelen förutom krig eller konflikter i olika epoker eller sammanhang? Jag antar att det bara är namnet man vill använda.

Ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av miffot:

Så det blir en vanlig band of brothers serie ish?

Vanlig band of brothers serie? Vad har du sett som är ens i närheten av BoB?

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av miffot:

Så det blir en vanlig band of brothers serie ish?

Vanlig band of brothers serie? Vad har du sett som är ens i närheten av BoB?

Band of Brothers är bästa serien som gjorts. därpå kommer walking dead

Medlem

För Battlefields "story" skriker verkligen att filmatiseras.....

Medlem

Ja dem kan ju göra vad dem vill för där e ju noll content i battlefield spelen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Michael Sugar och Ashley Zalta passar ju bra om inte annat ^^

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

För Battlefields "story" skriker verkligen att filmatiseras.....

Kan ju alltid hoppas på det motsatta att TV seriens story blir spel. Om nu TV serien blir bra...

Medlem

Namnet som kommer användas. Ser inte hur dom ska få någonting överhuvudtaget att efterlikna Battlefield. Så man ser att ja, det här är Battlefield :'D.

En seriös serie Ala BoB. Men de löser problemen med bf stunds, som att c4 en tank över kartan in i fiendens bas.

Medlem

Förstår inte riktigt hur Battlefield sticker ut just? Vad är det som skiljer Battlefield från en vanlig krigsfilm? Det är ju inte direkt som att BF är känd för sin enormt välgjorde single player...känns som om det endast vill åt namnet. Kan ju omöjligt vara så att serien kommer vara baserad på något innehåll i Battlefield för det finns ju typ inget?

Körde Battlefield, Battlefield 2, samt Vietnam...sen har jag inte spelat Battlefield sen dess, så kanske har missat massa grym story - men det är inte den generella uppfattningen jag har fått från community.

Medlem

Ehum, men så dumt? Vad ska det handla om, en soldat som blir skickad fram och tillbaka i tiden, ingår i olika special uppdrag och i slutänden får betala för sina egna vapen och uppdrag?

Medlem

Hm, Mirror's Edge hade varit mer intressant som serie utav DICE IP tycker jag, men vi får väl se hur det blir.

Medlem

har spelat kampanjen i bf3 och bf4, och först tänkte jag precis som alla skriver här att det måste vara galet svårt att hitta något att göra serie på, men bf4's setting är rätt najs i kampanjen, vad som driver de olika makterna mot varandra, även om det är vagt framlagt... min gissning är dock att de gör en serie med ww1 som setting, där finns ju faktiskt fakta och historia att berätta utifrån


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Kommer bli en skräckserie.
"Battlefield - The Metamorphosis"

Ellen Page spelar rollen som Battlefield; en ung, lyhörd och tillmötesgående kvinna. Hon är dessutom begåvad med en specialkraft, hon är en av få kvinnor som kan moddas. Stjärnglansen bara strålar från henne.

Men i bakgrunden lurar ett monster: EA-Games. Spelad av Sean Bean. EA-Games har varit Battlefields liv sedan barnsben och lurat i bakgrunden som en manipulativ drake.
Med girighet och fula knep förvandlar han Battlefield till en ful och äcklig häxa som säljer sig själv för pengar. Dessutom tar han hennes specialkraft ifrån henne.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av miffot:

Så det blir en vanlig band of brothers serie ish?

Vanlig band of brothers serie? Vad har du sett som är ens i närheten av BoB?

The Pacific
https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Pacific

Medlem

Sjukt otippat men kul. Håller tummarna för att det blir nåt bra!

Medlem
Skrivet av EttanLös:

battlefield tv serie? hmm... kommer alltså innehålla bland annat kamakazi stridsplan och flygande stridsvagnar som blir ivägskjuten med c4? Samt en massa t-bag

När man beskriver det sådär så har jag svårt att skilja på Battlefield och Saints Row.

Medlem

Varför battlefield? Jag menar allt är rätt intesägande, inga ikoniska karaktärer eller story.

Men visst kul om det blir av. Hade dock föredragit en fallout, deus ex eller half-life serie.

Medlem

Allt jag kan se framför mig är detta

12
Skriv svar