Rocket League får loot-lådor, men inget lotteri

Robot
Medlem
Rocket League får loot-lådor, men inget lotteri

Good guy Psyonix

Avstängd
Medlem

Jag är okej med det här.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag är okej med det här.

Me too! Speciellt med formuleringen i citatet också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tråkigt, halva nöjet är att tjäna tillbaka lite av pengarna man lagt ut på ett spel.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Tråkigt, halva nöjet är att tjäna tillbaka lite av pengarna man lagt ut på ett spel.

Köper man ett spel för att tjäna pengar på att sälja saker man får i det så kanske man ska börja med något annat som kräver mindre tid och genererar mer kapital. CS:GO är ju extremt, så klart, så där finns ju pengar att tjäna, men det finns också enormt med problem som man helt enkelt slipper med att inte låta det gå över styr (som i CS:GO). Jag är bara glad över att jag inte kommer få massa lådor som drops, som jag sen inte kan öppna utan att pumpa in mer pengar i spelet.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Nelfie:

Tråkigt, halva nöjet är att tjäna tillbaka lite av pengarna man lagt ut på ett spel.

Köper man ett spel för att tjäna pengar på att sälja saker man får i det så kanske man ska börja med något annat som kräver mindre tid och genererar mer kapital. CS:GO är ju extremt, så klart, så där finns ju pengar att tjäna, men det finns också enormt med problem som man helt enkelt slipper med att inte låta det gå över styr (som i CS:GO). Jag är bara glad över att jag inte kommer få massa lådor som drops, som jag sen inte kan öppna utan att pumpa in mer pengar i spelet.

Fast senoandra sidan så har vi just CS:GO nu, men slipper ha ett nytt Counter Strike varje år. Sålänge där finns pengar att tjäna i ett spel så slipper konsumenter köpa ett nytt spel (Call of Duty, Battlefield, etc.) varje år. Släpptes 2012 och är fortfarande top3 mest spelade på Steam.

Man måste inte bruka innehållet, eller använda nycklar för att öppna lådor, man kan sälja alla lådor, sälja alla skins man låser upp genom att progressa i ranks.

Även om de flesta bara är värda ett par cents så kan ny lådor gå för en 20-25 cent, många bäckar små.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Nelfie:

Tråkigt, halva nöjet är att tjäna tillbaka lite av pengarna man lagt ut på ett spel.

Köper man ett spel för att tjäna pengar på att sälja saker man får i det så kanske man ska börja med något annat som kräver mindre tid och genererar mer kapital. CS:GO är ju extremt, så klart, så där finns ju pengar att tjäna, men det finns också enormt med problem som man helt enkelt slipper med att inte låta det gå över styr (som i CS:GO). Jag är bara glad över att jag inte kommer få massa lådor som drops, som jag sen inte kan öppna utan att pumpa in mer pengar i spelet.

Fast senoandra sidan så har vi just CS:GO nu, men slipper ha ett nytt Counter Strike varje år. Sålänge där finns pengar att tjäna i ett spel så slipper konsumenter köpa ett nytt spel (Call of Duty, Battlefield, etc.) varje år. Släpptes 2012 och är fortfarande top3 mest spelade på Steam.

Man måste inte bruka innehållet, eller använda nycklar för att öppna lådor, man kan sälja alla lådor, sälja alla skins man låser upp genom att progressa i ranks.

Även om de flesta bara är värda ett par cents så kan ny lådor gå för en 20-25 cent, många bäckar små.

Dock tror jag inte att spelet är kvar på topp 3 pga lådorna, utan pga att det är ett av de största eSport-spelen som existerar. Såvitt jag vet kan man inte tjäna pengar på innehåll i League of Legends och det släpptes 2009, har en spelarbas på 67 miljoner varje månad, till skillnad från CS:Go som släpptes 3 år senare, och har ca 300 000 spelare per månad. Och problemen man får med en marknad som i CS:Go är att man måste aktivt motarbeta pengatvätt, 3:e parts sidor som tar ut värdet av innehållet man säljer utan att Valve får 1 kr på det hela. Dvs man trade:ar mellan spelare som bettat skins/lådor w/e och betalar externt. En smula osäkrare och 0 hjälp om man blir scammad, men det hindrar inte många.

1
Skriv svar