Tio bästa spelen till HTC Vive

Robot
Tio bästa spelen till HTC Vive
Ambassadör
Xbox
Tio bästa spelen till HTC Vive

Inte ett enda spel på den listan. Nu är det väl ändå dags att någon pekar på att kejsaren är naken?

(edit: Jag kan gå med på Minecraft, men det finns ju i allt från mobiltelefoner till kaffebryggare nuförtiden. Förtydligande då folk bara läser en post)


signatur

Jump in.

Medlem

Mycket av detta är inte ens spel

Skägg.
10 Chambers

Vadå, bara två av tio grejer på listan saknar gameplay-moment helt.

Out of Ammo - Bygg ditt försvar, placera ut soldater, överlev anfallen genom att ta över soldaterna.

Job Simulator - Varje miljö innehåller en rad uppdrag

Brookhaven Experiment - Överlev zombies, följ historien.

Minecraft - Kommentarer överflödiga

Audioshield - Lika mycket spel som Guitar Hero

Budget Cuts - Så speligt det kan bli.

Human, we have a problem - Överlev.

Light Repair Team - klassiskt pusslande.

Visst, man kan argumentera för att det är överlag många horde mode-baserade spel och mycket pussel men de är ändå spel. Per definition. När kroppen involveras i till synes enkla koncept som "sätt den här grejen där" blir det också en helt annat grej än att göra det med traditionella styrfunktioner.


signatur
Medlem

Holopoint är en mina favoriter.

Sen tycker jag "VR-spel" inte ska jämföras med gamla vanliga spel. En ganska simpel sak kan underhålla i timmar i VR, medan samma sak i "vanligt" spelande inte alls skulle vara kul.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vadå, bara två av tio grejer på listan saknar gameplay-moment helt.

Out of Ammo - Bygg ditt försvar, placera ut soldater, överlev anfallen genom att ta över soldaterna.

Job Simulator - Varje miljö innehåller en rad uppdrag

Brookhaven Experiment - Överlev zombies, följ historien.

Minecraft - Kommentarer överflödiga

Audioshield - Lika mycket spel som Guitar Hero

Budget Cuts - Så speligt det kan bli.

Human, we have a problem - Överlev.

Light Repair Team - klassiskt pusslande.

Visst, man kan argumentera för att det är överlag många horde mode-baserade spel och mycket pussel men de är ändå spel. Per definition. När kroppen involveras i till synes enkla koncept som "sätt den här grejen där" blir det också en helt annat grej än att göra det med traditionella styrfunktioner.

Om kriteriet är så lågt satt att bara det finns gameplay-moment så räknas det så visst. Två klarar inte ens det. Minecraft är väl det enda som räknas, men som du själv skriver så är det inte ens officiellt. Nä, bara en lång rad gimmicks med i bästa fall lite arkad-känsla.


signatur

Jump in.

Medlem

Hur bra är det ? Jag läste på gamereactor där en av personerna sågade HTC Vive ganska hårt.

Hur bra funkar det? Är pinnarna man håller i följssamma? Är det bra känsla? Det känns snarare som att det är hårdvaran som kan sätta kepparna i hjulet just nu än spelen.

Medlem

Space Pirate är det som gått varmast här hemma, skitkul pass-the-controller spel dessutom


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur bra är det ? Jag läste på gamereactor där en av personerna sågade HTC Vive ganska hårt.

Hur bra funkar det? Är pinnarna man håller i följssamma? Är det bra känsla? Det känns snarare som att det är hårdvaran som kan sätta kepparna i hjulet just nu än spelen.

Trackingen är grymt exakt och snabb, både för headsetet och kontrollerna. Med ett 1080-kort har det aldrig laggat för mig och ingen som testat har känt av något illamående.
Känslan i vissa spel är grym, känns vekligen som man håller i Pilbågen eller minigolfklubban.

Glömde tidigare att Cloudlands Minigolf är toppenbra också.

Medlem

Space Pirate Trainer och Holopoint är grejt som snabbspel, Vanishing Realms borde få lite creds för att faktiskt göra lite schysst dungeon crawling till Vive

Medlem

Många bra spel men jag saknar bland annat Hover Junkers, House of the Dying Sun, Vanishing Realms på den listan för att inte tala om äldre spel som har fått vr-support, tex Project Cars, Dirt Rally (oculus support endast egentligen men funkar med Revive), Euro Truck Simulator 2, War Thunder och Elite: Dangerous för att nämna några.

Medlem

Tycker tekniken verkar awesome och det är inte alls problemet för min del. Mest bara att alla spel ser ut som / är några minuter underhållning i bästa fall. Saknar det där "woooow"-spelet som verkligen får fjärilarna i magen att vakna till liv. Upprepar mig men de behövs ett Half-Life, ett Mario Galaxy, ett Journey. Något som verkligen visar potentialen.

Tror verkligen någon kommer naila konceptet vid något tillfälle med en otrolig upplevelse men inget av spelen ovan är ju i närheten.

Releasehästryttare
Skrivet av Glore:

Många bra spel men jag saknar bland annat Hover Junkers, House of the Dying Sun, Vanishing Realms på den listan för att inte tala om äldre spel som har fått vr-support, tex Project Cars, Dirt Rally (oculus support endast egentligen men funkar med Revive), Euro Truck Simulator 2, War Thunder och Elite: Dangerous för att nämna några.

Precis, warthunder som borde vara nr 1 på listan är inte ens med, rätt titel på denna artikel borde vara:

10 "Spel" som är inte suger där du måste röra på dig för HTC VIVE

SoL
Medlem

Brookhaven ser ut som nåt light gun spel från 90-talet. Va ju ifrörsig rätt skoj o lira virtua cop o area 51. Nä fan vr får vänta några år så jag får se vart de bär av.

Releasehästryttare
Skrivet av SoL:

Brookhaven ser ut som nåt light gun spel från 90-talet. Va ju ifrörsig rätt skoj o lira virtua cop o area 51. Nä fan vr får vänta några år så jag får se vart de bär av.

Markiplier spelade detta för några dagar sen, ser inte illa ut men frågan är det värt 20 euro för ett spel som kanske varar i 2 timmar

Medlem

Inte mycket att hurra över. Hade varit grymt besviken om jag ägde HTC VIVE och detta var det bästa i VR väg. Väntar nog på mitt PSVR

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vadå, bara två av tio grejer på listan saknar gameplay-moment helt.

Out of Ammo - Bygg ditt försvar, placera ut soldater, överlev anfallen genom att ta över soldaterna.

Job Simulator - Varje miljö innehåller en rad uppdrag

Brookhaven Experiment - Överlev zombies, följ historien.

Minecraft - Kommentarer överflödiga

Audioshield - Lika mycket spel som Guitar Hero

Budget Cuts - Så speligt det kan bli.

Human, we have a problem - Överlev.

Light Repair Team - klassiskt pusslande.

Visst, man kan argumentera för att det är överlag många horde mode-baserade spel och mycket pussel men de är ändå spel. Per definition. När kroppen involveras i till synes enkla koncept som "sätt den här grejen där" blir det också en helt annat grej än att göra det med traditionella styrfunktioner.

Om kriteriet är så lågt satt att bara det finns gameplay-moment så räknas det så visst. Två klarar inte ens det. Minecraft är väl det enda som räknas, men som du själv skriver så är det inte ens officiellt. Nä, bara en lång rad gimmicks med i bästa fall lite arkad-känsla.

Eftersom du verkar dödligt övertygad om att VR är skräp vet jag inte hur jag ska kunna övertala dig textmässigt. VR kommer nog aldrig att vara spelat du lirar igenom 40 timmar Skyrim med.

Skrivet av Lolflakes:

Hur bra är det ? Jag läste på gamereactor där en av personerna sågade HTC Vive ganska hårt.

Hur bra funkar det? Är pinnarna man håller i följssamma? Är det bra känsla? Det känns snarare som att det är hårdvaran som kan sätta kepparna i hjulet just nu än spelen.

Trackingen i båda Vive och Oculus är inget man behöver vara orolig för.

Skrivet av wEctro:

Space Pirate är det som gått varmast här hemma, skitkul pass-the-controller spel dessutom

Det är grymt, väldigt bra känsla i vapnet också.

Skrivet av Glore:

Många bra spel men jag saknar bland annat Hover Junkers, House of the Dying Sun, Vanishing Realms på den listan för att inte tala om äldre spel som har fått vr-support, tex Project Cars, Dirt Rally (oculus support endast egentligen men funkar med Revive), Euro Truck Simulator 2, War Thunder och Elite: Dangerous för att nämna några.

Bra titlar det med! Körde Dirt Rally nu imorse, med visst obehag efter fem minuters sladdande. Hade jag hållt mig på vägen mer kanske det inte skulle ha varit lika illa.


signatur
Medlem

blir så jävla less på att läsa folks åsikter om VR utan att dom ens testat vare sig vive eller rift. ni kan inte sitta och döma VR spel utifrån vad ni ser på eran monitor. det funkar inte så. jämför det med att se ett högt berg / fjäll i verkligheten, och att se det på ett vykort. koncept som är "meh" på en monitor blir plötsligt pånyttfödda och intressanta i VR.

Medlem

Job Simulator är lätt värt 9500kr!

Medlem

Själv blev jag grymt besviken på OR när jag testade det, men anyway: Fungerar Elite Dangerous bra med Vive nu? Var väl rätt stora problem med det?

Väldigt sugen på Ubisofts örn-flygare trots att det är Ubisoft, och Rally - bilspel i allmänhet - lär också bli en höjdare även om risken för "åksjuka" nog är rätt stor. Hoppas på något riktigt bra flyg-pangpang också. En Falcon revive är väl för mycket att hoppas på, men drömma kan man.

KoP
Medlem
Skrivet av quadratis:

blir så jävla less på att läsa folks åsikter om VR utan att dom ens testat vare sig vive eller rift. ni kan inte sitta och döma VR spel utifrån vad ni ser på eran monitor. det funkar inte så. jämför det med att se ett högt berg / fjäll i verkligheten, och att se det på ett vykort. koncept som är "meh" på en monitor blir plötsligt pånyttfödda och intressanta i VR.

Det är klart man kan döma. Många vill inte pynta ut flera tusen för att sedan spela enkla gimmickspel som är roliga i 10 min. Kinect all over again. Det måste komma någonting annat som är lite djupare än en vattenpöl.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av quadratis:

blir så jävla less på att läsa folks åsikter om VR utan att dom ens testat vare sig vive eller rift. ni kan inte sitta och döma VR spel utifrån vad ni ser på eran monitor. det funkar inte så. jämför det med att se ett högt berg / fjäll i verkligheten, och att se det på ett vykort. koncept som är "meh" på en monitor blir plötsligt pånyttfödda och intressanta i VR.

Och där kom det argumentet igen! Förutom det faktum att du inte har en aning om vad folk som kritiserar VR har testat och inte testat, så går det alldeles utmärkt att bilda sig en uppfattning om saker utan att utsätta sig för det fysiskt. Jag har tex inget behov av att pröva på Ebola, det ser helt enkelt inte så trevligt ut och jag kan därför dissa det utifrån den information som finns tillgänglig.

(Nu har jag testat VR, just pga alla som säger "att man måste uppleva det för att förstå",fortsatt icke imponerad)


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra titlar det med! Körde Dirt Rally nu imorse, med visst obehag efter fem minuters sladdande. Hade jag hållt mig på vägen mer kanske det inte skulle ha varit lika illa.

Haha, samma här :D. Jag blev väldigt illamående av bilspel i början men man har väl börjat vänja sig för nu kan jag spela betydligt längre åt gången. I andra spel känner jag inte av något alls, där får jag pausa mer för att jag blir trött och svettig pga att jag rör mig så mycket

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Sen tycker jag "VR-spel" inte ska jämföras med gamla vanliga spel. En ganska simpel sak kan underhålla i timmar i VR, medan samma sak i "vanligt" spelande inte alls skulle vara kul.

Men är det då verkligen spelet som är bra? Snarare är det en fascination för VR i sig. Det är som 3D-filmerna, det var fantastiskt att uppleva Avatar i 3D och den självlysande skogen som omringade en, detsamma med Berättelsen om Pi och Gravity... men efter det har det inte varit så kul. Det tillför inte längre så mycket när den första fascinationen har lagt sig.

Det jag vill säga är att VR har en lång väg kvar att gå innan det är ett fullfjädrat spelmedium. Jag personligen kommer inte satsa på 3D förrän om ganska många år när barnsjukdomar försvunnit och utbudet blivit mycket större.

k3m
Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vadå, bara två av tio grejer på listan saknar gameplay-moment helt.

Out of Ammo - Bygg ditt försvar, placera ut soldater, överlev anfallen genom att ta över soldaterna.

Job Simulator - Varje miljö innehåller en rad uppdrag

Brookhaven Experiment - Överlev zombies, följ historien.

Minecraft - Kommentarer överflödiga

Audioshield - Lika mycket spel som Guitar Hero

Budget Cuts - Så speligt det kan bli.

Human, we have a problem - Överlev.

Light Repair Team - klassiskt pusslande.

Visst, man kan argumentera för att det är överlag många horde mode-baserade spel och mycket pussel men de är ändå spel. Per definition. När kroppen involveras i till synes enkla koncept som "sätt den här grejen där" blir det också en helt annat grej än att göra det med traditionella styrfunktioner.

Om kriteriet är så lågt satt att bara det finns gameplay-moment så räknas det så visst. Två klarar inte ens det. Minecraft är väl det enda som räknas, men som du själv skriver så är det inte ens officiellt. Nä, bara en lång rad gimmicks med i bästa fall lite arkad-känsla.

instämmer! o var det inte fz som basunera ut så högt att nu finns det en vr-sajt, hoppa över dit för allt vr relaterat!? om jag nu minns rätt, så håll vr skiten på eran vr sajt.

Medlem
Skrivet av quadratis:

blir så jävla less på att läsa folks åsikter om VR utan att dom ens testat vare sig vive eller rift. ni kan inte sitta och döma VR spel utifrån vad ni ser på eran monitor. det funkar inte så. jämför det med att se ett högt berg / fjäll i verkligheten, och att se det på ett vykort. koncept som är "meh" på en monitor blir plötsligt pånyttfödda och intressanta i VR.

Har DK2 och så är inte fallet. Precis som innan lanseringen finns det inga "riktiga" spel eller trippel A titlar som många vill ha. Just nu funkar VR bäst på demos och enklare arkadspel vilket listan FZ just presenterade till majoriteten består av (med undantag Minecraft).

Det många inklusive jag själv, är att uppleva ett spel som tex. Skyrim anpassat till VR och inte någon halvdassig z-buffer emulering.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det många inklusive jag själv, är att uppleva ett spel som tex. Skyrim anpassat till VR och inte någon halvdassig z-buffer emulering.

Nej, nej... min våta dröm är ett storydrivet flygsimulatorspel med intensiva actioninslag. Tänk dig att sitta två polare och flyga med varsin Vive, en gunner och en pilot.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte ett enda spel på den listan. Nu är det väl ändå dags att någon pekar på att kejsaren är naken?

Du vet inte vad ett spel är för något tydligen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av Peterboxy:

Sen tycker jag "VR-spel" inte ska jämföras med gamla vanliga spel. En ganska simpel sak kan underhålla i timmar i VR, medan samma sak i "vanligt" spelande inte alls skulle vara kul.

Men är det då verkligen spelet som är bra? Snarare är det en fascination för VR i sig. Det är som 3D-filmerna, det var fantastiskt att uppleva Avatar i 3D och den självlysande skogen som omringade en, detsamma med Berättelsen om Pi och Gravity... men efter det har det inte varit så kul. Det tillför inte längre så mycket när den första fascinationen har lagt sig.

Det jag vill säga är att VR har en lång väg kvar att gå innan det är ett fullfjädrat spelmedium. Jag personligen kommer inte satsa på 3D förrän om ganska många år när barnsjukdomar försvunnit och utbudet blivit mycket större.

Det kanske är så, VR kanske kommer vara lika mycket upplevelser, film, musik som spel.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte ett enda spel på den listan. Nu är det väl ändå dags att någon pekar på att kejsaren är naken?

Va?
Hur skulle du definiera ett spel då?
Kan hålla med om att de spel som finns färdiga just nu är lite torftig och det är mycket skit. Men det är definitivt spel i min mening, innan man testat är det nog svårt att förstå.

123
Skriv svar