Xcom2 , mods underbara mods!

Testpilot
Xcom2 , mods underbara mods!

Så är det sommar igen.
Spelandet minskar som vanligt.

MEN!

Nu finns alla DLC till XCOM2 ute.
Det innebär att jag nu är långt inne i en ny kampanj där jag endast har DLC installerat samt long war moddarna som släpptes vid release.
* Muton Centurion
* SMG Pack

Spontant är det grymt kul.
Alien rulers DLC’t gör att man får helt panik i uppdragen då dessa dyker upp.
De nya vapnen som Boltcaster , Freeze-Granaten och Shadowfall pistolen är välkomna.
Shens Last Gift DLC’t där man får en ny robotklass är grymt rolig och skapar en helt ny dynamik i uppdragen.

De unika armors man får efter man fixat Alien Rulers ger fin boost på dina gubbar och jag ser fram emot att köra igenom allt denna gång.

WOW!
Idag så släpptes nyheten att Long War folket släppt 2 nya moddar.

1: Perk mod med 3 perks per promotion rank , 70 abilities , 4 klasser blir 7
2: Laser pack mod ..

Jepp! Det innebär att då jag är klar med denna kampanj har jag en helt ny framför mig med dessa 2

Klurar på att även lägga in lite mods jag körde med i förra omgången som jag hoppade av då DLC kom.

* A better Advent (Nya fiender , smartare fiender och fler fiender)
* Additional mission types (Nya typer av uppdrag)

* More maps pack (Mera kartor)
* World expansion project: Advent (Mera kartor)
* Even More maps (Mera kartor)

Tar gärna emot tips gällande mods som kan vara kul.

Jepp ser ut som att jag har sommarens spelande bokat , bara sätta igång att ladda min Gamerlaptop med allt som skall med till stugan!

// KIRI OUT

#blogg

Medlem
Xcom2 , mods underbara mods!

Jag hade spelat 20 timmar med omoddat, orginal men nu ska jag dra igång en helt ny med massa mods. Lite orolig att många av dom inte funkar bara, efter uppdateringar å så pass lång tid sedan spelet släpptes. Har du haft mycket problem med trasiga moddar och/eller jobbiga buggar?

Testpilot
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag hade spelat 20 timmar med omoddat, orginal men nu ska jag dra igång en helt ny med massa mods. Lite orolig att många av dom inte funkar bara, efter uppdateringar å så pass lång tid sedan spelet släpptes. Har du haft mycket problem med trasiga moddar och/eller jobbiga buggar?

Körde en halv omgång där jag körde in alla moddar (utom hälsobar-modden) som ChristofferOdd körde i sin kampanj.

Lista på alla mods här: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=6483189...

Körde med alla dessa inne och hade inga problem med buggar som moddarna gjorde. (detta var innan Shens Last gift släpptes)
Moddarna ökar dock laddningstider ganska brutalt om man inte har en SSD.

Däremot hade jag feta prestandaproblem på översiktskartan där man hackade sig fram på kanske runt 10Fps. Medan i basen och då man gör uppdrag var det inga problem.

När Shen's Last gift DLC't släpptes så gjorde de en del prestandafixar som gör att spelet flyter på grymt bra i alla lägen.
En annan "fix" är att ta bort gamla savefiler. Det gör vissa laddningar av menyer och annat betydligt snabbare.

Jag är snart klar med min "omoddade" kampanj med alla DLC,
Efter det skall jag bara ösa in mods och köra

Medlem

Ujujuj det var då många moddar! Tror jag ska testa med alla jag å, har SSD som tur är.

Testpilot

Ja , känns lite onödigt med alla. Nya banor och missions tillhör de saker jag verkligen tycker är kul.

Finns missions som pågår under 20 turns , då du gjort klart uppdraget (tex hacka en terminal) så har man ofta runt 5-10 turns kvar då fiender får förstärkningar och man måste försvara sig tills du kan evakuera.
Skitkul uppdragstyp!

1
Skriv svar