Sista delen i historien om Peter Molyneux

Flakmonkey
Sista delen i historien om Peter Molyneux

Har jag tipsat om de tre första delarna som måste jag förstås även göra detsamma med den fjärde och avslutande avsnittet i Kim Justice grymma serie om Peter Molyneux. Har sagt tillräckligt mycket om den i tidigare inlägg så ta nu bara tillfället i akt och se samtliga fyra delar. Speciellt om du är en av dem som gnäller om det "ytliga" innehållet som Youtubes giganter pressar ut i en strid ström

#blogg

Medlem
Sista delen i historien om Peter Molyneux

Tillhör dom få(?) som tycker jag fått valuta för Godus. Ägnat många timmar åt det och eftersom jag är helt medveten om hur mister M är, så gick jag ju in i "dealen" med ögonen öppna.

Enkelt sagt kan man säga att det är en man med visioner och goda idéer, men han bög aldrig, aldrig, ALDRIG hålla i rodret. Kontrollen över pengarna och beslutsmakten bör ligga hos någon annan, men fasen, grabben har ändå levererat, aldrig det han lovat, men så mycket mer än många andra.

Håller fortfarande Populous som ett av historiens bästa spel och Bullfrog levererade grejer som än idag är förvånansvärt fräscht och annorlunda.

Men allvarligt: Låt honom inte hålla i pengarna. Bad idea!

Flakmonkey
Skrivet av ulrik.borg:

Tillhör dom få(?) som tycker jag fått valuta för Godus. Ägnat många timmar åt det och eftersom jag är helt medveten om hur mister M är, så gick jag ju in i "dealen" med ögonen öppna.

Enkelt sagt kan man säga att det är en man med visioner och goda idéer, men han bög aldrig, aldrig, ALDRIG hålla i rodret. Kontrollen över pengarna och beslutsmakten bör ligga hos någon annan, men fasen, grabben har ändå levererat, aldrig det han lovat, men så mycket mer än många andra.

Håller fortfarande Populous som ett av historiens bästa spel och Bullfrog levererade grejer som än idag är förvånansvärt fräscht och annorlunda.

Men allvarligt: Låt honom inte hålla i pengarna. Bad idea!

Så är det ju. Han är en visionär och ju möjligheter tekniken gett honom så har hans visioner blivit alltmer grandiosa och svåra att leva upp till, speciellt med hans tillkortakommanden vad gäller organisation. Men som du säger, ser man bara till spelen i sig utan hypen så är det ofta spel som både är bra och originella, precis det som så många efterfrågar.

Sen kan man ju också se det som så att om han inte hade varit en hypemaskin så hade han och hans studio aldrig fått möjligheten att göra de spelen de nu fick göra även om de "bara" levererade 74,5% av det de lovade oss och investerarna. Tror att få idéer skulle vara intressanta om man bara höll sig till det som man till 100% säkerhet vet att man kan leverera.

Medlem

Det är inte ovanligt att verkligt kreativa personer har lite svårt att se sina begränsningar. Vilket är tur för hade vi inte haft dem så hade samhället sett annorlunda ut. 99 projekt av 100 kanske floppar, men det sista kan vara det som revolutionerar.
Nu pratar jag inte bara om spelindustrin naturligtvis.
"Rocket" var/är en annan individ som med sin blotta energi kan få folk att hoppa på ett tåg som ser dödsdömt ut men som sagt, det krävs att det finns en stark producent som kan hålla i tyglarna så att det inte skenar iväg.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar