Medlem
S:Borderlands

Begagnad, Action spel.
fodral i väldigt bra skick, skiva i perfekt skick.

recension på svenska;
http://www.fz.se/artiklar/recension/20091028/borderlands/?pag...

ingår;
fodral, dvd-skiva och manual.
pris 50Kr
frakt 29kr

Medlem

Rätta mig gärna om jag har fel, men använder inte Borderlands Steam även när du har en fysisk kopia? I så fall är ju nyckeln till ditt spel förbrukad.

Medlem

Jag kommer med några rättelser efter jag tittat på mitt eget exemplar av spelet, men eftersom jag inte spelat det på typ 5+ år åtminstone så vet jag inte hur processen 2K har hittat på fungerar och påverkar eventuellt denna kopia vid multiplayer spel.

Borderlands retail som släpptes 2009 har inte CD key och kräver inte Steam för att kunna spelas. Men vill man spela multiplayer så var det tidigare Gamespy konto som behövdes. 2K har gjort en lösning så man kan lägga till det på sitt steam konto, och verifiering av ägarskap verkar vara att man har dvd skivan i spelaren.

Så det borde i princip betyda att du aldrig kan förbruka kopian eftersom den inte har en cdkey som kan bindas till ett konto. Dock vet jag inte vad som händer om man gör lösningen 2K har för multiplayer.

Medlem

kollar upp saken...

Medlem

av vad jag fick fram, så kan man ladda ner steam versionen av spelet och använda skivan som,
bevis för ägarskap, som fuidama sa, spelet finns inte på något steam konto så det är inte förbrukat, secureROM behövde online aktivera spelet under installation, men för mig så gick det inte.. därför är steam bäst och använda!,
jag spelade spelet för ca 7-8 månader och då gick allt bra, utan att använda steam.

1
Skriv svar