Nu kan du förhandsboka Mini NES Classic Edition

Robot
Nu kan du förhandsboka Mini NES Classic Edition

Svenska butiker var inte sena att lägga upp den i sortimentet.


Medlem
Nu kan du förhandsboka Mini NES Classic Edition

Sanslöst högt pris i sverige.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Releasehästryttare
Skrivet av Ankh:

Sanslöst högt pris i sverige.

Tänk då australienska priset .. förmodligen 2000kr

Medlem
Medlem

Undras hur de blir med import?

Medlem

60 dollar blir 1200 kr?

I dagläget är det 508 kr om man konverterar valutan. Även om man slänger på 25% Moms, så blir det inte i närheten 1200 spänn. Lite högt pris kan jag tycka.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Precis som det även nämns i artikeln är det säkert tillfälliga priser!

Medlem
Skrivet av darkthunder:

60 dollar blir 1200 kr?

I dagläget är det 508 kr om man konverterar valutan. Även om man slänger på 25% Moms, så blir det inte i närheten 1200 spänn. Lite högt pris kan jag tycka.

$60 är också utan moms, elektronik i USA har inte moms, du måste betala skatten efteråt. Sen är ALLTID den här typen av produkter billigare i USA, dunno varför.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av darkthunder:

60 dollar blir 1200 kr?

I dagläget är det 508 kr om man konverterar valutan. Även om man slänger på 25% Moms, så blir det inte i närheten 1200 spänn. Lite högt pris kan jag tycka.

$60 är också utan moms, elektronik i USA har inte moms, du måste betala skatten efteråt. Sen är ALLTID den här typen av produkter billigare i USA, dunno varför.

företagen i sverige vill väl vinna lite på det eller? speciellt nu i början

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sanslöst högt pris i sverige.

Webhallen Sverige AB
6 tim ·
Nintendo verkar vara on a (barrel)roll först med Pokemon Go och nu med NES Classic Mini. Sugen på lite härligt retro gaming i knivskarp skärpa genom HDMI?
(OBS: priset är bara en placeholder, så fort vi fått det slutgiltiga priset bekräftat uppdateras det och samtliga ordrar med rätt pris.)
NES Mini kommer färdigpreppad med 30 spel, Mario, Zelda och Metroid är såklart med vilken är din favorit? Vilka spela saknar du?

Medlem
Skrivet av delli:

Undras hur de blir med import?

Håller de här priserna blir det billigare och de kan ju inte göra mycket för att blockera det.

Gnällkuk

Finns ingen idé att förboka till dessa hutösa priser... Ok att det är dyrare i Sverige, men 1200 spänn? Kom igen för i helvete.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Onödigt enligt mig. Finns redan emulators, t.o.m till smartphones.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

11 november... Dom kommer konkurrera ut CoD alltså. sweet

Medlem

Webhallen har inte uppdaterat produkten med något släppdatum heller, så det känns ju inte helt orimligt att en prisuppdatering kommer i samma veva som släppdatumet sätts.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad i helv...? Inget Battletoads!??!?!?!?!?!?!?!

Medlem

Bojkotta de som tar över 800 kr

Medlem

Det är mest troligt bara preliminärt pris, men om svenska återförsäljare ska envisas med såna här skrattretande priser så blir det till att importera.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Vad i helv...? Inget Battletoads!??!?!?!?!?!?!?!

Rare-titel.. ägs utav microsoft, dessutom redan släppt via rare replay.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem

Ugh. Om man betalar med visa direkt; så får man tillbaka pengar sen beroende på slutgiltigt pris alltså?

Medlem

Köper det nog hellre på brittiska Amazon...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Köper det nog hellre på brittiska Amazon...

Eller så importerar man amerikanska modellen från ebay eller liknande, för att vara säker på att spelen går i full hastighet istället för slow motion 50Hz med hoptryckt bild. Den ska ju enligt uppgift drivas via usb, så strömförsörjningen blir inga problem.
Man skriver dock inget om ifall det går att aktivera scanlinjer eller ej. Förutsätter att det inte går, det går ju varken på wii eller wii u (även om wii iofs skickar ut 240p via component så går det inte att lägga på scanlinjer via mjukvara).

Medlem

Förbokade mitt exemplar inatt.

På Nintendos brittiska sida pratas om ett releasedatum satt till 11 november 2016. Min tolkning är att den eventuellt då släpps i europa samtidigt(?).
https://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Classic-Mini/Ninten...

Edit: jaa va fasen det står ju på både engelska och franska på konsolen de har på bilden där. Nintendo sysslar väl fortfarande ändå inte med att pyttsa ut saker till enstaka länder åt gången? Sätter mina pengar på 11 november.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av apocalypse101:

Förbokade mitt exemplar inatt.

På Nintendos brittiska sida pratas om ett releasedatum satt till 11 november 2016. Min tolkning är att den eventuellt då släpps i europa samtidigt(?).
https://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Classic-Mini/Ninten...

Edit: jaa va fasen det står ju på både engelska och franska på konsolen de har på bilden där. Nintendo sysslar väl fortfarande ändå inte med att pyttsa ut saker till enstaka länder åt gången? Sätter mina pengar på 11 november.

11 november gäller i Norden också.


signatur
Medlem
Skrivet av darkthunder:

60 dollar blir 1200 kr?

I dagläget är det 508 kr om man konverterar valutan. Även om man slänger på 25% Moms, så blir det inte i närheten 1200 spänn. Lite högt pris kan jag tycka.

Efter att ha följt släppet av nVidias Pascal släpp så har jag förstått att man kan förvänta sig att multiplicera dollarpriset med 11 kr för att inkludera moms. frakt och alla mellanhänder.
Att butikerna nu går ut med nästan det dubbla är nog enbart ett stort påslag från återförsäljarnas sida, inget annat. Väntar nog till december och ser vad priserna ligger på då istället för att förboka.

Vill uppmuntra alla att inte förhandsboka spel! Det finns ingen möjlighet att veta om spelen är bra eller om konsolen håller måttet. Kasta inte pengar på tillverkarna innan de har levererat.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Onödigt enligt mig. Finns redan emulators, t.o.m till smartphones.

Då tycker jag du ska sitta där med din emulator och glänsa

Medlem
Skrivet av waeress:

Ugh. Om man betalar med visa direkt; så får man tillbaka pengar sen beroende på slutgiltigt pris alltså?

Ja,dom sätter ett högt pris för att inte förlora pengar på förbokningar, sätter dom för lågt kan dom inte ta ut mer från dom som förbokat, men kan enkelt ge tillbaka pengar så den som bokar betalar rätt pris.

Därför alla sätter högre pris än det kommer bli i slutändan.

Medlem

Grejen är ju att dom måste sätta ett lite högre pris när dom inte vet den exakta prissättningen. Tänk er själva den PR-mardröm som uppstår om dom säljer till 400:-, och måste sen ta mer från folk som redan förbeställt därför att riktlinjer från Nintendo säger 700:-.

Dom säger ju själva att när dom får det exakta priset så betalar dom tillbaka mellanskillnaden.

12
Skriv svar