Allt vi vet om Mini NES Classic Edition

Robot
Allt vi vet om Mini NES Classic Edition

Nintendo svarar på frågor kring fler spel och huruvida du behöver blåsa på den ibland.


Inaktiv
Allt vi vet om Mini NES Classic Edition

Helt plötsligt så fick man en underbar känsla i kroppen och känner sig som barn på nytt! <3 TVSPEL i dess äkta form!

Medlem

Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.

Medlem

Egentligen är det väl bara en liten dator, som man lätt kan bygga och sedan installera en emulator på antar jag?

Skulle man göra det så måste man så klart ta bort roms efter 24h.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

wow riktigt korkat av dom att inte har gjort någon funktion så de kan sälja fler spel till den...

hela nes biblioteket tar ca 300MB....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grynold:

Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.

Does it have a USB port?

Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Helt plötsligt så fick man en underbar känsla i kroppen och känner sig som barn på nytt! &lt;3 TVSPEL i dess äkta form!

Jag skulle nog inte kalla den ett tv-spel i dess äkta form, men ok. Det är iaf en kul grej med dessa minikonsoller med inbyggda spel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Grynold:

Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.

Does it have a USB port?

Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.

Hmm mysko.

"*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."

https://www.nintendo.co.uk/News/2016/July/Nintendo-Classic-Mi...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Egentligen är det väl bara en liten dator, som man lätt kan bygga och sedan installera en emulator på antar jag?

Skulle man göra det så måste man så klart ta bort roms efter 24h.

Eh, varför skulle det vara okej att ha roms i 24h?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grynold:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Grynold:

Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.

Does it have a USB port?

Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.

Hmm mysko.

"*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."

https://www.nintendo.co.uk/News/2016/July/Nintendo-Classic-Mi...

Det var Nintendo America som svarade på frågorna, kanske inte gäller den europeiska marknaden? Kollar upp.


signatur
Medlem

Ac-adaptern är en vanlig telefonladdare. De flesta har nog ett gäng liggande redan.

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av Berling:

Helt plötsligt så fick man en underbar känsla i kroppen och känner sig som barn på nytt! &lt;3 TVSPEL i dess äkta form!

Jag skulle nog inte kalla den ett tv-spel i dess äkta form, men ok. Det är iaf en kul grej med dessa minikonsoller med inbyggda spel.

Syftar på att jag är så tråkigt trött på Xbox, PS m.m.. och när det väl kommer en maskin som skriker retro och rör upp nostalgikänslor så anser JAG att det är tv-spel i dess äkta form, sedan får du tolka och tycka precis som du vill..

Jag jämför alltså inte denna minikonsollen med ett orginal NES så klart. ^_^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Grynold:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Grynold:

Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.

Does it have a USB port?

Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.

Hmm mysko.

"*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."

https://www.nintendo.co.uk/News/2016/July/Nintendo-Classic-Mi...

Det var Nintendo America som svarade på frågorna, kanske inte gäller den europeiska marknaden? Kollar upp.

Fick det precis bekräftat att kabel medföljer, men inte adapter. Förmodligen bara på den amerikanska marknaden det gör det, Europa har ju ett gäng olika.


signatur
Medlem

Dessutom har ju eu reglerna på gång att det inte ska följa med adapter för att minska på elektronikskrotet. Bör gå att använda vilken mobil laddare som helst som har usb.

Medlem

Lika bra att köra en rasp så kan man emulera alla konsoler?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Egentligen är det väl bara en liten dator, som man lätt kan bygga och sedan installera en emulator på antar jag?

Skulle man göra det så måste man så klart ta bort roms efter 24h.

Känns ju som det är bra mycket enklare att bara köpa den där i så fall.

Inaktiv

1000 spänn när det tar 2 minuter att ladda ner emulator och alla NES-spel som någonsin gjorts?

Medlem

Nostalgi i all ära men finns det nån vettig männniska som egentligen vill spela med replikor av orginalkontrollerna? Maskinen väcker minnen men kontrollerna väcker bara dåliga minnen.

Till och med på 80-talet var dom ergonomiskt genomusla jämfört med annat som fanns på marknaden.

MEG
Medlem

Kul att Nintendo börjar tänka utanför boxen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Givet köp. Hoppas bara att man kan få tillgång till RC Pro Am och The Goonies II i efterhand


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Är det någon som vet hur lång kabeln till handkontrollen är?

Medlem
Skrivet av MEG:

Kul att Nintendo börjar tänka utanför boxen

Fast det har de väl alltid gjort?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men tråkigt att man inte kan köra gamla spel man har liggandes i en låda någonstans på den. De borde fyllt den med alla NES biblioteket av spel.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:

1000 spänn när det tar 2 minuter att ladda ner emulator och alla NES-spel som någonsin gjorts?

Det är inte alla som vill åka på gratisräkan hela livet ut, att faktiskt ha en original, fysisk gammal klenod som Nintendo 8-bitars konsol i miniformat är för vissa nerdgasm. Nördigt? Yes sir! *ASGÖTT, som vi säger här*

MEG
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av MEG:

Kul att Nintendo börjar tänka utanför boxen

Fast det har de väl alltid gjort?

Inte när det gäller att släppa äldre spel, inte vad jag vet iaf.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nu får ni skärpa er! Alla som hänger här är tillräckligt duktiga för att köpa en Raspberry Pi 3 och installera hela NES biblioteket med samtliga spel.

Denna konsollen är ju bara för dem som inte kan så mycket om datorer och vill återuppleva några av de gamla spelen. Finns bara 30 spel och det går inte att lägga in spel i efterhand. Uselt i mitt tycke. Men men.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av MEG:

Kul att Nintendo börjar tänka utanför boxen

Fast det har de väl alltid gjort?

Inte när det gäller att släppa äldre spel, inte vad jag vet iaf.

Wii, Wii U, och 3DS har något som kallas "Virtual Console". Detta innebär att du kan köpa äldre spel (Gameboy, NES, SNES, N64) och spela dessa på konsolen. Jag har till exempel Super Mario Bros 3 på mitt 3DS.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men vafan, är det bara jag som undrar vad som finns under kasettluckan på konsollen?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Nu får ni skärpa er! Alla som hänger här är tillräckligt duktiga för att köpa en Raspberry Pi 3 och installera hela NES biblioteket med samtliga spel.

Denna konsollen är ju bara för dem som inte kan så mycket om datorer och vill återuppleva några av de gamla spelen. Finns bara 30 spel och det går inte att lägga in spel i efterhand. Uselt i mitt tycke. Men men.

Det är det nog ingen som tvivlar på men det vi gör är att köpa en nostalgipryl med nästintill identiskt utseende från tiden vi var små/unga. Den känslan uppnås inte via emulatorer och andra saker


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Förhandsbokade nu på gameseek.co.uk med frakt inkluderat under 600kr, det tycker jag vart rimligt!☺

12
Skriv svar