Peppa inför ambitiösa No Man's Sky med en ny trailer

Robot
Peppa inför ambitiösa No Man's Sky med en ny trailer
Medlem
Peppa inför ambitiösa No Man's Sky med en ny trailer

Ser fram emot releasen. Hoppas innerligt på en dlc som öppnar upp för crafting/bygga samt VR.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Ser fram emot releasen. Hoppas innerligt på en dlc som öppnar upp för crafting/bygga samt VR.

Crafting kommer att finnas med ett eget periodiskt system. Spelet bygger mycket på just crafting där du måste uppgradera ditt skepp och utrustning för att kunna ta dig framåt i spelet.

Bygga byggnader verkar det dock inte som att man kommer kunna göra, men det är möjligt att det kommer i en uppdatering. De har varit tydliga med att det inte kommer något form av DLC i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

Ser fram emot releasen. Hoppas innerligt på en dlc som öppnar upp för crafting/bygga samt VR.

Crafting kommer att finnas med ett eget periodiskt system. Spelet bygger mycket på just crafting där du måste uppgradera ditt skepp och utrustning för att kunna ta dig framåt i spelet.

Och just eftersom att ta sig framåt och närmre centrum av galaxen gör nog att byggandet blir onödigt. Men det hade varit spännande om man kunde anlägga kolonier på planeter och sedan sätta upp handelsrutter. För att inte tala om att invadera andras kolonier!

Medlem

Snälla bli bra!!

Medlem

18 miljoners miljoner planeter.. Jösses. Finns det svarta hål också?

Medlem

Årets största flopp?

Medlem
Skrivet av freakball:

18 miljoners miljoner planeter.. Jösses. Finns det svarta hål också?

Det räcker inte. Du har bara kommit upp till 10^12 med det du nämnde. "quintillion" (triljon på svenska) är 10^18.

Medlem
Skrivet av Todilo:

Årets största flopp?

Du kan gärna få utveckla det där. Varför skulle det bli en flopp?

Medlem
Skrivet av Instant:
Skrivet av Todilo:

Årets största flopp?

Du kan gärna få utveckla det där. Varför skulle det bli en flopp?

Tror att spelet kommer sakna substans och att folk kommer tröttna relativt fort. Genererat kontext som jag tror kommer sakna substans.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av freakball:

18 miljoners miljoner planeter.. Jösses. Finns det svarta hål också?

Det räcker inte. Du har bara kommit upp till 10^12 med det du nämnde. "quintillion" (triljon på svenska) är 10^18.

18 skibbe-dibbe-dibbeljarder eller 18 x skit-mång-miljoner.

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Instant:
Skrivet av Todilo:

Årets största flopp?

Du kan gärna få utveckla det där. Varför skulle det bli en flopp?

Tror att spelet kommer sakna substans och att folk kommer tröttna relativt fort. Genererat kontext som jag tror kommer sakna substans.

möjligtvis.. kommer nog bli många som gnäller på att det är svårt/omöjligt att spela med sina vänner


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Saknar mer "trailers" om själva rymd-delen. Visst är planetutforskandet i centrum, men man undrar ju hyr flygdelen och pangpangandet kommer att vara. Är det "dött" i känslan så ja, då känns det lite som flopp hur många planeter som än finns.

Såg in en video att man efter lite uppgraderande kan gräva ut en "hörna" i tunnlarna och ha som temporär bas/skydd, vilket utvecklarna räknar med att folk kommer att göra. Teoretiskt sett kan du gräva dig till centrum, eller gräva sönder en hel planet, men det vore väl rätt meningslöst slöseri med dina kvarvarande år i livet.

Man undrar också lite hur mycket variation det *egentligen* finns i spelet. När man hela tiden åker till nya ställen, inte har någon "trygg hamn" man känner igen, men allting ändå snabbt känns "same same but different.. but same" samtidigt som det inte finns vare sig pvp eller coop så kan det nog tyvärr bli väldigt tråkigt och grindy väldigt snabbt.

Men det blir nog en konsolköp för min del (eftersom coop saknas) tillsammans med PSVR.

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Instant:
Skrivet av Todilo:

Årets största flopp?

Du kan gärna få utveckla det där. Varför skulle det bli en flopp?

Tror att spelet kommer sakna substans och att folk kommer tröttna relativt fort. Genererat kontext som jag tror kommer sakna substans.

Well det kommer inte vara ett spel för exakt alla, flopp blir det garanterat inte. Men som Fenix skrev så kommer folk skrika halsen av sig när dom inser att spelet kommer vara svårt m.m.


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Ja man kan ju tänka sig att det blir frustrerande ibland.

Medlem

Jag som dumpade Eve Online för att det tog för mycket tid... Nu måste jag nog dumpa familjen och flytta till en etta nära ett Seven11 - här verkar man kunna lägga mycket tid!

Medlem

@EttanLös: Glömt säga, I told you so!!

1
Skriv svar