Halvtid – Vilket är årets hittills bästa spel?

Robot
Halvtid – Vilket är årets hittills bästa spel?
Medlem
Halvtid – Vilket är årets hittills bästa spel?

Har bara spelat en promille av alla spelen i listan men jag tycker Doom är ett av de bästa spelen på många år.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Releasehästryttare

Jag trodde det enbart skulle vara jag som röstade på stardew valley, but nope, nån mer där ute har bra taste

Medlem

Ganska många bra spel redan faktiskt. Svårt att bestämma mellan topp 3, men tror att The Division kommer etta. Trots alla problem, så finns känslan och stämningen där. Få andra spel som jag spelat på sistone som har lyckats få mig att "komma in i spelvärlden" på samma sätt.

(PS: Kan ni inte ha omröstningen i bokstavsordning nästa gång...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hitman kanske inte borde ha 3 platser i listan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

jag måste nästan säga DooM, overwatch, stardew valley och firewatch

Skrivet av Devan:

Jag trodde det enbart skulle vara jag som röstade på stardew valley, but nope, nån mer där ute har bra taste

haha ni är då inte ensam om det stardew vally är magiskt!


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Gick igenom listan och märkte att jag bara spelat 3 av spelen. Märks att man inte köper nya spel längre utan väntar nåt år tills dom kommer billigt på steam-rea

Medlem

Antingen Overwatch eller Stardew Valley.

Jag har spenderat otroligt mycket tid på Overwatch, så om man utgår från den faktorn är det årets spel för min del. Å andra sidan är ju Stardew Valley dels väldigt bra, men är också lite av ett bevis på hur långt man kan komma som utvecklare på bara en idé och passion för spel. (Samma sak gäller för övrigt Axiom Verge, som var årets spel 2015 för min del)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

DOOM.


signatur

<3

Medlem

Oxenfree, helt klart.

Medlem

Overwatch för min del. Har dock inte spelat så värst många spel men Overwatch har ett stadigt grepp om mig, och jag har skitkul i det så det känns stabilt.

Medlem

Köper sällan nya spel, men av de jag spelat så är det Grim Dawn och Overwatch som sticker ut. Måste dock ge det till Grim Dawn då jag spelat det enorma mängder hittils.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Total War Warhammer


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har endast spelat Doom, och då är det demo-varianten. Röstar på det.

Annars äger jag bara Grim Dawn från hela listan... vilket jag inte kört än.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Pokémon Go utan tvekan

Medlem

Det stod mellan Overwatch eller Vlood and Wine, men eftersom den senare är en exp aå fick det Ow

Medlem

Rolig undersökning Mer sådant

FM-guru
F.d. Sisyr

Av de jag spelat av de listade är det XCOM 2.

Medlem

EVE Online FTW!!!

Medlem

Utan tvekan Overwatch för min del. Division var lovande men fusket etc förstörde det, TW: Warhammer är med riktigt bra i år, men inte uppe och tävlar på denna nivå. Tur att det bara är halvlek, då hösten bjuder på en del intressanta titlar.

Medlem

Mafia 3 när ni frågar om hela året som gått i december

Medlem

Blir nog division som jag haft mest roligt med, trots alla problem. Stardew valley spelade jag lite i början på, sen kom livet i vägen. Men det kan helt klart ha vunnit om jag spelat mer

EDIT: Inlägg nummer 1000! Awesome! Fler lär det bli, fz rules!

Medlem

Enkelt val: Dark Souls 3.

Det finns flera bra spel på listan och det kommer säkert några till senare i år, men jag kan inte se något som kommer att överträffa DS 3.

Medlem

jag har återupptagit fallout 4 då jag inte ens var nära att klara hela första försöket börjar bli gammal antar jag.

bifogar en bild på moddarna för intresserade

värt å nämna den grova OCDn att samla och bygga saker samt inte ens ha kommit igenom 10% av main quest på 150 timmar. hehe, därav moddarna, Inget fuskande, bara förenklande.


signatur

//monster

Medlem

Lista i bokstavsordning, tack

Medlem

Synd man inte fick rösta på fler, va svårt att välja mellan Uncharted 4 och Doom men det fick bli Uncharted 4

Medlem

Många bra spel som alltid livet blir bara bättre och bättre.

Medlem

listan bör bara täcka pc-spel.


signatur

//monster

Medlem

Overwatch, Uncharted 4 eller Xcom 2 men det fick bli Dark souls 3 då släppet av detta fick mig att spela igenom det andra 2 och jag spelade 3an nonstop i 20h vilket jag inte gjort på år.

Medlem

Hmm, har spelat en massa overwatch, men givet loot box helvetet i spelet med deras giriga små mikrotransaktioner, den ganska lilla mängden content och hur trasigt competitive är så kan jag inte med gott samvete sätta det som bästa spelet.

Så bästa spelet får jag säga är Hearts of Iron IV. Det finns utrymme för förbättringar, men det är utan tvivel det mest kompletta spelet som paradox har släppt.

Sen vill jag ge ett hedersomnämnande till Banner Saga 2. Det var fantastiskt, spelade nästan igenom det i ett sträck.

12
Skriv svar