Burning Legion invaderar – WoW patchas inför Legion imorgon

Robot
Burning Legion invaderar – WoW patchas inför Legion imorgon
Medlem
Burning Legion invaderar – WoW patchas inför Legion imorgon

Kommer sakna Blizzards trailers för WoW / Warcraft

Medlem

Lite sugen på detta. Slutade efter Wrath of the Lich King. Men lär ju ta en hel dag att dra ner spelet via battle.net. Är inte spelet på runt 60-80 gb?? Har 100mb lina men lär ju ta en jävla massa timmar att få ner. Sen lär det väl patchas också med hundra patcher?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tror att det kommer bli skit. Senaste WoW expansionerna har ju varit rätt kassa. WoD var nog värst av alla, trots att alla reviewers var värsta fanboys och sa att det skulle bli som ett nytt Burning Crusade. Men nope det hade nästan inget content och spelet är osocialt och allmänt tråkigt.

Så nej tack. Kanske börjar lira om det kommer vanilla servrar nån gång. WoWs glory days är över, det vet t.o.m Blizzard därför dom släpper expansioner med mindre och mindre content.

Skrivet av Remus:

Lite sugen på detta. Slutade efter Wrath of the Lich King. Men lär ju ta en hel dag att dra ner spelet via battle.net. Är inte spelet på runt 60-80 gb?? Har 100mb lina men lär ju ta en jävla massa timmar att få ner. Sen lär det väl patchas också med hundra patcher?

Alla patches kommer på en gång, väntar du tills onsdag så kommer klienten ligga på ca 40 gb mot ca 50 idag.

Medlem
Skrivet av Remus:

Lite sugen på detta. Slutade efter Wrath of the Lich King. Men lär ju ta en hel dag att dra ner spelet via battle.net. Är inte spelet på runt 60-80 gb?? Har 100mb lina men lär ju ta en jävla massa timmar att få ner. Sen lär det väl patchas också med hundra patcher?

Tar en 15-20 min att ta ner det från b-net, från originalet till sista patch.

Medlem

Tror det är onsdag 20/7 för Europa.

Medlem

Trots massa löften står man alltid i 12-14 månader utan content i slutet så det här blir första expansionen jag hoppar, trött på tomma löften från blizzard vad gäller wow.

Medlem

Nej tiden är verkligen inne för att plocka bort månadskostnaden på detta.

Medlem

Patchen släpps på onsdag och inte imorgon, såvida du inte bor inom US.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Trots massa löften står man alltid i 12-14 månader utan content i slutet så det här blir första expansionen jag hoppar, trött på tomma löften från blizzard vad gäller wow.

Kan du förklara den här inställningen för mig, jag förstår inte helt problemet. Om det nu är så att man inte vill spela samma content i 12-14 månader på slutet (vilket inte jag heller vill), så kan man väl helt enkelt sluta spela då? Varför hela inställningen att man ska bojkotta spel, framför allt när de får nytt content, enbart för att det kanske blir content-drought i framtiden?

Medlem
Skrivet av Hoggel:
Skrivet av Petrik:

Trots massa löften står man alltid i 12-14 månader utan content i slutet så det här blir första expansionen jag hoppar, trött på tomma löften från blizzard vad gäller wow.

Kan du förklara den här inställningen för mig, jag förstår inte helt problemet. Om det nu är så att man inte vill spela samma content i 12-14 månader på slutet (vilket inte jag heller vill), så kan man väl helt enkelt sluta spela då? Varför hela inställningen att man ska bojkotta spel, framför allt när de får nytt content, enbart för att det kanske blir content-drought i framtiden?

Köper man en expansion så ska man tydligen lira 7 dagar i veckan fram tills nästa expansion där det börjar om...

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Hoggel:
Skrivet av Petrik:

Trots massa löften står man alltid i 12-14 månader utan content i slutet så det här blir första expansionen jag hoppar, trött på tomma löften från blizzard vad gäller wow.

Kan du förklara den här inställningen för mig, jag förstår inte helt problemet. Om det nu är så att man inte vill spela samma content i 12-14 månader på slutet (vilket inte jag heller vill), så kan man väl helt enkelt sluta spela då? Varför hela inställningen att man ska bojkotta spel, framför allt när de får nytt content, enbart för att det kanske blir content-drought i framtiden?

Köper man en expansion så ska man tydligen lira 7 dagar i veckan fram tills nästa expansion där det börjar om...

Sluta lipa nu.
Jag tycker inte det är värt fullpris för expanioner som bygger på löften som inte fullföljs. Är det så svårt att låta mig tycka så ?

Medlem
Skrivet av Hoggel:
Skrivet av Petrik:

Trots massa löften står man alltid i 12-14 månader utan content i slutet så det här blir första expansionen jag hoppar, trött på tomma löften från blizzard vad gäller wow.

Kan du förklara den här inställningen för mig, jag förstår inte helt problemet. Om det nu är så att man inte vill spela samma content i 12-14 månader på slutet (vilket inte jag heller vill), så kan man väl helt enkelt sluta spela då? Varför hela inställningen att man ska bojkotta spel, framför allt när de får nytt content, enbart för att det kanske blir content-drought i framtiden?

Var har jag skrivit att jag fortsätter betala under dom 13 månaderna det inte kommer ut nått nytt content?
Om ett företag bryter löften om och om igen så bojkottar jag deras produkter, ledsamt att du inte förstår den kopplingen.

Medlem

Älskar hur 80% av alla mmo nyheter slutar med bajskastning i kommentarerna. kom in läs gillar ni inte innehållet fine. Men man behöver inte börja klaga. Det e bara och lämna igen.

Medlem
Skrivet av JanA:

Älskar hur 80% av alla mmo nyheter slutar med bajskastning i kommentarerna. kom in läs gillar ni inte innehållet fine. Men man behöver inte börja klaga. Det e bara och lämna igen.

Med andra ord borde dom ta bort diskusions delen under varje inlägg? Jag menar om.man ändå bara få skrivar saker som är posetiva?

Medlem
Skrivet av Surahero:

Nej tiden är verkligen inne för att plocka bort månadskostnaden på detta.

Absolut inte. Då hade vi fått ännu fler mikrotransaktioner för att de över huvud taget ska tjäna pengar på det. Titta på skräckexemplet SWTOR nu, eller Diablo 3 som är i "maintenance mode".

Medlem

Hela MMO genren är skit och halvdöd. Så synd hur det gick för den här genren, jag hade sånna förhoppningar...

WOW expansioner är OK men man tröttnar efter den första månaden. Det är ok för mig personligen, kan man spela i en månad så är det ju värt pengarna för expansionen sen är resten bara bonus.

Tycker verkligen dem borde ta bort månadskostnaden dock, tror fler skulle låta spelet vara installerat om dem visste att dem kunda titta in lite då och då utan att behöva fjärta ut 15 dollar i månaden

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Surahero:

Nej tiden är verkligen inne för att plocka bort månadskostnaden på detta.

Absolut inte. Då hade vi fått ännu fler mikrotransaktioner för att de över huvud taget ska tjäna pengar på det. Titta på skräckexemplet SWTOR nu, eller Diablo 3 som är i "maintenance mode".

Du kunde inte komma på ett bättre exempel än Diablo 3, som får massvis med gratis content med några månaders mellanrum?

Medlem

Jag hoppas dom fixar till xp kurvan det som dom påbörjat litegrann.

Så man inte levlar så jkla fort så man faktiskt kan uppleva allt content i lugn o ro..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mmo är okej så länge man slipper andra spelare. Att upplevelsen inte förstörs av fienden som spawnar och skuttar omkring i väntan på att dödas på nytt av väntande spelare. Länge lever sp

Medlem

Potentialen finns där, som vanligt kommer mycket att avgöras i patch 7.1 och 7.2 om expansionen är värt sitt pris. Tyvärr var det inte så i Warlords men jag gillar vad jag sett i Legion än så länge, förutom någon klass-ändring här och där.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Du kunde inte komma på ett bättre exempel än Diablo 3, som får massvis med gratis content med några månaders mellanrum?

Har du spelat Diablo 3 eller på något sätt varit involverad i communityt säg det senaste halvåret?

För ett par veckorsedan så lämnade D3:s game director Blizzard, och i april så lämnade D3:s lead designer Blizzard. Det innebär att D3 står utan ledning.

I två säsonger nu så har spelet gått ut på att man ska stå och skjuta energy twisters mot en vägg, medan 3 st andra spelare håller dig vid liv. De lyckades nätt och jämnt nerfa den nu så att det inte blev en 3:e säsong med samma gameplay. Det var 7, nästan 8 månader där de inte kunde tillsätta de resurser som krävdes för att lösa det.

De lyckas fortfarande inte balansera klasserna/deras sets. Det finns inga resurser helt enkelt.

I stort sett hela säsong 5 så var det fritt fram att botta. Folk skrek och gnällde, men återigen så fanns det inga resurser att lösa det förrän ~3 månader in i säsongen.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Diablo 3 inte riktigt fungerar.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Surahero:

Nej tiden är verkligen inne för att plocka bort månadskostnaden på detta.

Absolut inte. Då hade vi fått ännu fler mikrotransaktioner för att de över huvud taget ska tjäna pengar på det. Titta på skräckexemplet SWTOR nu, eller Diablo 3 som är i "maintenance mode".

Dom ska självklart inte göra det free to play utan man betalar för sin expansion sen får man spela. Kolla vad andra spel med b2p modellen ger istället för stt sitta fast med detta.

Medlem

många f2p har rätt softa microtransaction, inte super nödvändigt men det underlättar och du slipper månadskostnaden.

Men håller med prenumerationen är att föredra dock så är det väldigt få mmo som har det subantal så det fungerar eller klarar av att behålla det.

wow, sub antal har ju sjunkigt som en gråsten sen wod, men så länge dom ligger runt 5mille så lär det tuta på.

Dom själva har nog insett att wow är nog sista stora mmo spelet som kommer ha prenumerationsmodellen.

Dom verkar inte satsa på ett nytt mmo som det ser ut idag..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Remus:

Lite sugen på detta. Slutade efter Wrath of the Lich King. Men lär ju ta en hel dag att dra ner spelet via battle.net. Är inte spelet på runt 60-80 gb?? Har 100mb lina men lär ju ta en jävla massa timmar att få ner. Sen lär det väl patchas också med hundra patcher?

Med en 100 lina ska du aldrig oroa dig för nedladdning från stora bolag, deras servrar trycker ut max. du tankar i 12 M/s och då tar det inte lång tid. Sätt igång nedladdningen och sätt dig på toa

Medlem
Skrivet av Surahero:

Nej tiden är verkligen inne för att plocka bort månadskostnaden på detta.

Du får gärna utveckla varför man skulle vara dum och göra det när man har ca 5 Miljoner spelare atm och fler som tillkommer med Legion? Har du ens gjort matematiken eller kastar du bara ur dig skit för att du tycker att du har rätt till det?

Medlem

Var sugen på att pröva demon hunter men nehäpp... får man icke.

Medlem
Skrivet av Basih149:

Var sugen på att pröva demon hunter men nehäpp... får man icke.

Är du en av de olyckliga som inte fått beta ännu? tänkte att man kan ju testa där? eller kanske PTR?

Annars är det ju mindre än 1 månad kvar tills du kan live

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Basih149:

Var sugen på att pröva demon hunter men nehäpp... får man icke.

Är du en av de olyckliga som inte fått beta ännu? tänkte att man kan ju testa där? eller kanske PTR?

Annars är det ju mindre än 1 månad kvar tills du kan live

Har vart inne på PTR servern men demon hunter är låsta där
Blir bara så otålamodig när man så desperat vill prova den nya klassen

12
Skriv svar