Bygg rymdkoloni i lovande Rimworld – nu som early access på Steam

Robot
Bygg rymdkoloni i lovande Rimworld – nu som early access på Steam
Medlem
Bygg rymdkoloni i lovande Rimworld – nu som early access på Steam

Cryengine ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Grymt kul och engagerande spel.
Relativt invecklat under huven, men ändå lättillgängligt på samma gång.
Bli inte avskräckta av att det är early access. Det är inte en halvdan, innehållslös tidig alfa såsom många andra early access är nuförtiden.
Det är innehållsrikt och finputsat nog för att kännas som en komplett spel som är värt att spela, ungefär på samma sätt som minecraft var spelvärt när det var i beta / early access.

Medlem

Som ompalompa säger så ska man inte avskräckas av early access i detta fall. Jag har spelat det i flera hundra timmar de senaste två åren och det har bara växt och växt under den tiden. Saknar man något så finns det sen en uppsjö moddar (fast en stor del har inte hunnit uppdateras till den nya versionen ännu).

Skrivet av Snabeltorsk:

Cryengine ?

Nej det är byggt i Unity.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Som ompalompa säger så ska man inte avskräckas av early access i detta fall. Jag har spelat det i flera hundra timmar de senaste två åren och det har bara växt och växt under den tiden. Saknar man något så finns det sen en uppsjö moddar (fast en stor del har inte hunnit uppdateras till den nya versionen ännu).

Skrivet av Snabeltorsk:

Cryengine ?

Nej det är byggt i Unity.

/ LordDaimos

har bara sett paulsoaresjr spela detta och måste då säga rimmworld ser otroligt skoj ut. Man kanske borde införskaffa det


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Bli inte avskräckta av att det är early access. Det är inte en halvdan, innehållslös tidig alfa såsom många andra early access är nuförtiden.

Nej precis, de hade kunnat släppt det som det är nu och kallat det färdigt, och jag hade varit helt nöjd med det. Spelet alla versioner sedan Juli 2014 och det har varit lika kul varje gång. Spelar kanske 12h, och tar en paus till nästa version.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelat sen alpha 9 tror jag - mycket bra spel.

Vad gäller grafiken så är jag rätt säker på, om inte minnet sviker, att RimWorlds utvecklare (det var bara en enda snubbe från början, vet inte hur många som jobbar med honom nu) inspirerades av Prison Arcitechts utseende eftersom den såg bra ut, var lättillgänglig och samtidigt lätt att skapa även om man inte är en duktig artist själv. Han fick även "tillåtelse" att köra på denna snarlika stil. Det var tre år sen nu.

Medlem

Tynan Sylvester som gjort spelet Rimworld hade lagt upp så det gick att köpa spelet från hans sajt och ändå få nycklar till Steam. Detta utnyttjades av en bunt scammers som köpte nycklar och sen gjorde "chargeback".

https://ludeon.com/blog/2016/07/steam-key-giving-stopped-for-...
"We’ve been getting hammered by fraudsters who are obviously more experienced at this than I. Shutting it down for now is the only way to avoid thousands of dollars in chargeback fees and lost sales."

Skulle inte vara förvånad om flera av nycklarna dykt upp till försäljning på G2A, det är en vanlig metod som används för att lura till sig pengar via den sajten.

Han blev tvungen att stoppa detta för att få slut på bedrägerierna.

Medlem

ser skoj ut men lite väl dyrt, borde vara mer 10 euro


signatur

//monster

Medlem

Spelade en del för ett tag sen. Kul spel och perfekt för dig som sneglat på Dwarf Fortress under åren men avskräckts av snabbkommandon och bristande UX.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ser skoj ut men lite väl dyrt, borde vara mer 10 euro

Nu vill jag inte detta ska ses som kritik, alla har rätt till sin egen åsikt såklart, men vad är det som gör att du tycker att 10€ vore ett lämpligt pris? Om det nu ser skoj ut, är det då antalet förväntad speltimmar som är kruxet? Grafiken? Bristen på multiplayer?

/ LordDaimos

Medlem

Har väntat länge på det här, testade en tidigare version för ett par år sen och älskade det.
Det ser enkelt ut men var fruktansvärt mångsidigt och engagerande redan i sitt tidiga alfastadie.

Medlem

Körde en del igår och blev positivt förvånad över hur kul det faktiskt var. Det var svårt att sluta spela.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av monsterbenke:

ser skoj ut men lite väl dyrt, borde vara mer 10 euro

Nu vill jag inte detta ska ses som kritik, alla har rätt till sin egen åsikt såklart, men vad är det som gör att du tycker att 10€ vore ett lämpligt pris? Om det nu ser skoj ut, är det då antalet förväntad speltimmar som är kruxet? Grafiken? Bristen på multiplayer?

/ LordDaimos

delen med att jag inte har så mkt pengar förstås


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Spelat sen alpha 9 tror jag - mycket bra spel.

Vad gäller grafiken så är jag rätt säker på, om inte minnet sviker, att RimWorlds utvecklare (det var bara en enda snubbe från början, vet inte hur många som jobbar med honom nu) inspirerades av Prison Arcitechts utseende eftersom den såg bra ut, var lättillgänglig och samtidigt lätt att skapa även om man inte är en duktig artist själv. Han fick även "tillåtelse" att köra på denna snarlika stil. Det var tre år sen nu.

Ludeon Studios är fortfarande bara en person, Tynan Sylvester, men han har tagit hjälp av fyra andra 'kollaboratörer' på senare tid.
https://ludeon.com/blog/studio/

Medlem
Skrivet av Ahris:

Ludeon Studios är fortfarande bara en person, Tynan Sylvester, men han har tagit hjälp av fyra andra 'kollaboratörer' på senare tid.
https://ludeon.com/blog/studio/

Fast ison har hjälpt honom i två år nu även om det är på distans. Han är även den enda som jobbar löpande med RimWorld förutom Tynan, de andra har plockats in när något specifikt behöver göras (t.ex. ny musik eller större grafikjobb). Så jag skulle nog påstå att dom är två iaf

/ LordDaimos

1
Skriv svar