Nintendos marknadsvärde dubblat efter Pokémon Go

Robot
Nintendos marknadsvärde dubblat efter Pokémon Go
Medlem
Nintendos marknadsvärde dubblat efter Pokémon Go

Visst Pokémon go verkar väl lite små kul (har inte testat själv) och jag kan förstå att det blivit en hit men tror dock inte det kommer hålla länge. Visst jag kan ha fel men känns som att borde tröttna efter ett tag. Men men man ska aldrig underskatta de små monstren gillar ju själv huvudspelen.

Medlem

Aha o vilka pokemon spel är huvudspelen?

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Visst Pokémon go verkar väl lite små kul (har inte testat själv) och jag kan förstå att det blivit en hit men tror dock inte det kommer hålla länge. Visst jag kan ha fel men känns som att borde tröttna efter ett tag. Men men man ska aldrig underskatta de små monstren gillar ju själv huvudspelen.

Bror helt på hur utvecklarna tar hand om spelet.
Om de kommer ut med många och bra uppdateringar så kan de hålla

Medlem

Tror att spelet just är beroende av att man exempelvis ständigt träffar på medspelare på trottoaren - det ingiver en viss känsla av samhörighet. Det behöver alltså vara en hype för att överleva.

Medlem

Tror det kommer dö ut ganska snabbt som alla andra hyper.

ELF
Medlem

Det lär nog hålla i sig tror jag. Tog en titt igår på Turf och det är fortfarande aktivt i detta lilla land.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Aha o vilka pokemon spel är huvudspelen?

Samtliga pokemon-spel som tidigare släppts till traditionella konsoler och heter något i stil med Pokemon "insert-valfritt-adjektiv"?

Medlem

Frågan är vad Nintendo ska göra åt saken. Ska de försöka nu att bli köpta för max value eller bara invänta att aktierna sjunker igen? För det kommer de nog göra, kanske inte i år men snart. Eller ja, vid nästa konsoll-släpp.

Medlem

Vad jag förstår har Nintendo väldigt lite med GO att göra. Nintendo är en utav vad jag tror är 3 olika företag som äger "The Pokémon Company". Men dom står varken för utvecklingen eller initiativet till GO. Utan har väl mer eller mindre bara "okejjat" det med sin aktieägar-röst. Men visst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Pokemon Go - Connecting people.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag tror det är en hype. Spelar själv för att testa och kul att vara med i hypen. Men känns som det dör ut om några veckor.

Medlem
Skrivet av Preed:

Vad jag förstår har Nintendo väldigt lite med GO att göra. Nintendo är en utav vad jag tror är 3 olika företag som äger "The Pokémon Company". Men dom står varken för utvecklingen eller initiativet till GO. Utan har väl mer eller mindre bara "okejjat" det med sin aktieägar-röst. Men visst.

Om jag förstått det rätt så äger Nintendo själva varumärket "Pokémon" vilket gör att deras talan väger mycket.

Och att man har makten att "okejja" något innebär att man har makten att "inte okejja" något vilket för mig är definitionen av mycket makt.

Medlem
Skrivet av KloN:

Frågan är vad Nintendo ska göra åt saken. Ska de försöka nu att bli köpta för max value eller bara invänta att aktierna sjunker igen? För det kommer de nog göra, kanske inte i år men snart. Eller ja, vid nästa konsoll-släpp.

Vad jag förstår fortsätter satsningen på mobilspel. Tror inte dom är på väg utför på ett tag. Dom arbetar med att försöka ändra riktningen och bli mer moderna; dvs att ändra företagsstrukturen från det traditionellt japanska där de äldre rävarna ska besluta allt.

NX ska ju släppas Q1 nästa år. Jag är inte så säker att den floppar. Men svårt att uttala sig när dom inte har berättat vad den är än

Medlem

Kul spel. Spelade i fem minuter.


signatur

Det var detta...

Medlem

Lite förklaring till hur aktier och marknadsvärde funkar för er som inte vet:

Man värderar företag beroende på sin nuvarande, och framförallt framtida potential att tjäna pengar. Den extrema boom vi ser just nu går att jämföra (inte värdemässigt, men trendmässigt) med den boom Nintendo såg i mitten av 00-talet när Wii släpptes.

Även om inte hypen håller i sig så extremt som just nu, så kommer en extremt stor skara spelare troligen spela detta under lång tid framöver. I takt med att utvecklarna uppdaterar spelet med fler Pokémon att fånga, och mer att göra, så kommer livslängden för dessa spelare förhoppningsvis bestå.

Med tanke på att spelarbasen är så stor just nu, men förmodligen kommer plana ut och droppa efter ett tag, så kommer vi förmodligen se en liknande effekt på aktieutvecklingen.

MEN vad som är viktigt att ta med i beräkningen här är hur hur otroligt många som kommer fortsätta spela, och hur dessa under en LÅNG period framöver kommer generera pengar. Se Candy Crush för ett jämförbart exempel. De tjänar ordentligt med cash varje dag på spelare som inte övergivit spelet, trots att den där extrema hypen har lagt sig.

När Nintendo nu fått upp ögonen för hur spel anpassade för mobila enheter kan vara bra för dem, så finns det goda möjligheter till framtida titlar som bygger på andra spelmekaniska grepp, men som ytterligare kan boosta marknadsvärdet. Vilket i sin tur höjer förväntningarna på framtida möjligheter till intäkter, vilket får en positiv inverkan på aktien och marknadsvärdet.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

1
Skriv svar