Xbox One S släpps nästa månad

Robot
Medlem
Xbox One S släpps nästa månad

Skulle aldrig falla mig in att köpa en konsol nu när man vet att det kommer släppas mycket bättre maskiner framöver.

Medlem

Bättre att vänta på xbox scorpio


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Inga spec utte för xbox scorpio en right ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Skulle gärna köpte om jag inte ägt en redan, ett bytesprogram hade suttit fint

Medlem

Såååååå...

Medlem

Xbone och nu xbones?..

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Inga spec utte för xbox scorpio en right ?

Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070. Vilket betyder en rejäl förbättring i jämförelse med dagens hårdvara och mycket bättre än kommande PS4 Neo.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lepr:

Skulle gärna köpte om jag inte ägt en redan, ett bytesprogram hade suttit fint

Gamestop har inbyte. Redan fixat.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070. Vilket betyder en rejäl förbättring i jämförelse med dagens hårdvara och mycket bättre än kommande PS4 Neo.

Vem har sagt att det kommer vara hårdvara som presterar i klass med GTX 1070? Utgår du från vad MS sa om TFLOPS?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av marcus8958:

Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070. Vilket betyder en rejäl förbättring i jämförelse med dagens hårdvara och mycket bättre än kommande PS4 Neo.

Vem har sagt att det kommer vara hårdvara som presterar i klass med GTX 1070? Utgår du från vad MS sa om TFLOPS?

http://www.trustedreviews.com/news/xbox-scorpio-release-date-...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Citat:

Maskinen har även möjligheten att visa blu-ray-film, streamad video och spel i 4K Ultra HD...

Inte ska väl XboneS-burken hosta fram spel i 4K? Är det inte fel formulerat i artikeln?

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DeXZoR:

Inga spec utte för xbox scorpio en right ?

Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070. Vilket betyder en rejäl förbättring i jämförelse med dagens hårdvara och mycket bättre än kommande PS4 Neo.

Det återstår att se vilken grafikkrets som kommer hamna innanför skalet på X-scone. Än finns bara rykten och det enda som sagts är antalet flops odjuret kan kräma ur sig (vilket inte säger särskilt mycket). Blir ett ordentligt radeonkort åtminstone men ska bli intressant att se hur övriga komponenter förbättras. Minnet räknar jag med att de har bättrat på avsevärt med högre bandbredd. Sen blir det antagligen samma typ av 8-kärniga Jaguar processor med högre frekvens.
Hursom ska det ju skilja sig från "PS4 Neo" och vi lär ju snart få mer information om den då Sony inte kan sitta på presentationen länge till. Intressant att se om de nya läckta dokumenten stämmer!

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Citat:

Maskinen har även möjligheten att visa blu-ray-film, streamad video och spel i 4K Ultra HD...

Inte ska väl XboneS-burken hosta fram spel i 4K? Är det inte fel formulerat i artikeln?

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DeXZoR:

Inga spec utte för xbox scorpio en right ?

Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070. Vilket betyder en rejäl förbättring i jämförelse med dagens hårdvara och mycket bättre än kommande PS4 Neo.

Det återstår att se vilken grafikkrets som kommer hamna innanför skalet på X-scone. Än finns bara rykten och det enda som sagts är antalet flops odjuret kan kräma ur sig (vilket inte säger särskilt mycket). Blir ett ordentligt radeonkort åtminstone men ska bli intressant att se hur övriga komponenter förbättras. Minnet räknar jag med att de har bättrat på avsevärt med högre bandbredd. Sen blir det antagligen samma typ av 8-kärniga Jaguar processor med högre frekvens.
Hursom ska det ju skilja sig från "PS4 Neo" och vi lär ju snart få mer information om den då Sony inte kan sitta på presentationen länge till. Intressant att se om de nya läckta dokumenten stämmer!

Är formodligen "zen"-kärnor i Scorpio. Så den blir betydligt starkare än nuvarande konsoler. Av dom konsoler som säljs nu har även Xbox en snabbare processor. Rullar i högre klock än Ps4s processor..

Medlem

Den nuvarande Xbox One kan också spela Blu Ray film...

Medlem
Skrivet av xverminator:

Den nuvarande Xbox One kan också spela Blu Ray film...

Inte i 4K...

Medlem
Skrivet av marcus8958:

"http://www.trustedreviews.com/news/xbox-scorpio-release-date-specs-news-rumours-4k-vr

Aha, så det var TFLOPS du gick på. Sen använde du inte Microsoft som källa, eftersom de aldrig sagt "Hårdvara som presterar i klass med GTX 1070".

Eftersom Scorpio kommer använda AMD då Nvidia inte har licens att göra x86-64 CPU borde du använda AMD's siffror som jämförelse istället (du kanske ska påtala det för din källa också).

RX 480 har enligt AMD en peak på 5,8 TFLOPS. Lägg till CPU på några hundra GFLOPS så har du dina siffror på cirka 6 TFLOPS som MS nämnde.
http://www.amd.com/en-us/products/graphics/radeon-rx-series/r...

Sen kan du kolla lite recensioner på RX 480, te.x. på Swec där de har ett prestandaindex.
http://www.sweclockers.com/test/22310-amd-radeon-rx-480-8-gb/...
Där kan du se att GTX 1070 har ungefär 50% mer spelprestanda än ett RX 480 (95 vs 143 i index). Detta talar om för en att teoretiska TFLOPS inte betyder speciellt mycket när man ska jämföra spelprestanda. Samt att det är ett önsketänkande att Scorpio får GTX 1070-prestanda. Nu är prestanda som ett RX 480 dåligt, men det är i en liten annan klass än GTX 1070.

k3m
Medlem

pr snack för att få fler förbokningar.

Medlem

Spel i 4k???


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

xbox one s, kan skala upp spel i 4k vad det nu betyder.
Däremot inte spela upp nativt hårdvaran är samma som xbox one.

Skälet jag valde att köpa en xbox one s är dels mindre storlek tar mindre plats me like, samt man kan kolla på 4k tv och film, vilket jag saknar på nuvarande och tyvärr så är smart tv hårdvaran i tv inte så bra så skönt man kan köra netflix etc från xbox one istället..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar