Galenskap, bristande hygien och vänskap – se minidokumentär om pokémontränare i New York

Robot
Galenskap, bristande hygien och vänskap – se minidokumentär om pokémontränare i New York
Medlem
Galenskap, bristande hygien och vänskap – se minidokumentär om pokémontränare i New York

Dance puppets, dance!

Inaktiv

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Inaktiv

Bäää Sheeple Bäää.. Jävla får.

I GOT FEVER

POKEMON FEVER...GO TEAM MYSTIC


signatur

New life, New hope

Skrivet av SogeUnleashed:

Bäää Sheeple Bäää.. Jävla får.

Precis!!

Gnällkuk
Skrivet av SogeUnleashed:

Bäää Sheeple Bäää.. Jävla får.

Inte mer får än folk som spelar cs go, snarare mindre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Crack, heroin, kokain och nu Pokémon Go.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

EDIT: Snubben som inte duschat på 4 dagar...
Vad är det för fel på människor när de sätter virtuellt skräp framför sin personliga hälsa?

Medlem

This is what the world has come to. *Sigh*
http://9gag.com/gag/amz7NPo


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Måste bara fråga, är du på riktigt?

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Måste bara fråga, är du på riktigt?

Ja, jag är på riktigt, jag är nyfiken.

Medlem

Ska inte FZ komma med en review?

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Måste bara fråga, är du på riktigt?

Ja, jag är på riktigt, jag är nyfiken.

Ut å paddla, Gröna Lund, bowla, gå på bio, Stadsvandra, kolla på arkitektur, köra gokart, finns hur mycket som helst.. Stäng av datorn och gå ut med dig istället..

Inaktiv

Folk gnäller på Pokemon Go för att dom inte förstår och/eller ser ner på det för att stora grupper människor hakar på fenomenet.

Hur många gånger ska vi ha det här snacket? "Min musiksmak är bättre än din. Mina fritidsintressen är bättre än dina. Jag tycker om godare mat än dig."

Visst är det dumt när folk utsätter sig själva eller andra i fara genom att inte vara uppmärksam på närvaron men det har hänt innan PoGo och man bör inte klandra spelet för.

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Måste bara fråga, är du på riktigt?

Ja, jag är på riktigt, jag är nyfiken.

Ut å paddla, Gröna Lund, bowla, gå på bio, Stadsvandra, kolla på arkitektur, köra gokart, finns hur mycket som helst.. Stäng av datorn och gå ut med dig istället..

Visst men det där är grejer man gör ibland. Bowling gör de flesta en gång var femte år eller nåt. Gröna Lund tröttnar man på efter ett år med guldkort.
Folk sitter ofta hellre hemma och ser film nuförtiden istället för att gå på bio, och bio är dyrt. Inte som förr i tiden när folk gick 17 gånger på samma film. Stadsvandra är ju otroligt tråkigt för de flesta som bott i en stad en längre tid(förutom nu när man kan fånga pokemon samtidigt ). Go-kart kostar en massa pengar om man ska göra det oftare än ibland, och man borde väl tröttna på det efter några gånger?

Ingen av dessa grejer är ju egentligen jätteroliga eller spännande heller och man gör dem ofta med en liten skara vänner, sen går man hem och sover, finns ju ingen större gemenskap i dem. Eller utveckling. Så är det med det mesta man gör i en storstad.
Antingen det eller så har man någon nischad hobby.

Pokémon är ju något som alla kan vara med på, och väldigt många är. Man är ute med sina kompisar på ett äventyr och träffar ständigt nya människor och alla kämpar för samma mål, att samla alla Pokemon eller ta över gym eller vadsomhelst. Man umgås med sina vänner i en större grupp mer okända människor, det tror jag är något som är viktigt och något de flesta eftersöker.
Annars gör ju de flesta, både ungdomar och vuxna mest detta när de dricker alkohol på hemmafester, på krogen eller sitter i någon park eller när de är i arbetsmiljö/skola.
Jag tror folk vill ingå i en flock och det är väl traditionellt sett därför folk hänger sig åt diverse subkulturer, Pokemon Go är som en subkultur för alla.

inb4 flugan är över om 2 veckor när gameplayet tagit slut.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Finns nog mer och göra i en storstad mot en liten byhåla som jag bor i. Och det är en sådan upplevelse när man slänger upp en buff på en pokestop då man är alldeles ensam, sedan kommer det 5 - 10 personer/bilar dit och alla samlas

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av anon_306295:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

Som vadå?

Måste bara fråga, är du på riktigt?

Ja, jag är på riktigt, jag är nyfiken.

Ut å paddla, Gröna Lund, bowla, gå på bio, Stadsvandra, kolla på arkitektur, köra gokart, finns hur mycket som helst.. Stäng av datorn och gå ut med dig istället..

Visst men det där är grejer man gör ibland. Bowling gör de flesta en gång var femte år eller nåt. Gröna Lund tröttnar man på efter ett år med guldkort.
Folk sitter ofta hellre hemma och ser film nuförtiden istället för att gå på bio, och bio är dyrt. Inte som förr i tiden när folk gick 17 gånger på samma film. Stadsvandra är ju otroligt tråkigt för de flesta som bott i en stad en längre tid(förutom nu när man kan fånga pokemon samtidigt ). Go-kart kostar en massa pengar om man ska göra det oftare än ibland, och man borde väl tröttna på det efter några gånger?

Ingen av dessa grejer är ju egentligen jätteroliga eller spännande heller och man gör dem ofta med en liten skara vänner, sen går man hem och sover, finns ju ingen större gemenskap i dem. Eller utveckling. Så är det med det mesta man gör i en storstad.
Antingen det eller så har man någon nischad hobby.

Pokémon är ju något som alla kan vara med på, och väldigt många är. Man är ute med sina kompisar på ett äventyr och träffar ständigt nya människor och alla kämpar för samma mål, att samla alla Pokemon eller ta över gym eller vadsomhelst. Man umgås med sina vänner i en större grupp mer okända människor, det tror jag är något som är viktigt och något de flesta eftersöker.
Annars gör ju de flesta, både ungdomar och vuxna mest detta när de dricker alkohol på hemmafester, på krogen eller sitter i någon park eller när de är i arbetsmiljö/skola.
Jag tror folk vill ingå i en flock och det är väl traditionellt sett därför folk hänger sig åt diverse subkulturer, Pokemon Go är som en subkultur för alla.

inb4 flugan är över om 2 veckor när gameplayet tagit slut.

Haha tror du Pokemon gameplay är över på två veckor ? Kappa

Medlem

Jag har aldrig spelat Pokemon, har aldrig fastnat för det.
Har ett par vänner som är helt besätt i det och det är väl kul för dom.
Var bara tvungen att pröva Pokemon Go, är ju så simpelt att ladda ner och testa på mobilen, sedan så går jag till och från jobbet var dag (ca 6km) så jag är redan ute och rör på mig, så Pokemon Go borde vara som givet för mig.
Efter nu ha testat det i lite mer än en vecka så har intresset dalat rätt snabbt.
Jag kan förstå varför folk blir helt fast i det, samla på saker är kul och hemskt vanebildande. Vet bara hur det är med alla saker man kan plocka upp i spel som Skyrim och Fallout, farligt men härligt
Men för mig så har jag märkt att Pokemon Go inget att hänga i den berömda granen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

EDIT: Snubben som inte duschat på 4 dagar...
Vad är det för fel på människor när de sätter virtuellt skräp framför sin personliga hälsa?

Exakt hur är det farligt för ens hälsa att inte duscha på 4 dagar?

Medlem

Tycker många missar vad som är "häftigt" med detta. Jag har inte sysslat med pokemon sen gameboy, och vi pratar då Blue/Red/Yellow, och jag tycker detta är enormt roligt. Börjar bli lite innehållsfattigt, men det handlar inte om att det är just pokémon, utan om tekniken bakom.

Enligt mig är det en helt annan upplevelse än något annat spel att faktiskt gå runt i riktiga världen för att spela ett spel. Att se andra spela samma spel och vara lika insatta i det som en själv. Att spontant öppna upp appen och se något intressant som gör att man går till plats X trots att man inte ens hade tänkt det. Det är så mycket mer än bara "pokemon". Har försökt spela pokemon på senare dagar men det intresserar mig helt enkelt inte, men detta är något helt annat.

För första gången sen jag var barn så går jag ut och "leker". Det handlar inte om att göra något planerat som gokart, dricka bärs på avenyn, eller att aktivt ha en destination, utan om att bara ta på sig skorna och gå ut och "leka". Tycker detta är fruktansvärt häftigt.

Sen kan jag förstå folket i NYC där det blir sån enorm gemenskap kring det hela, men jag hade ju aldrig pallat sitta där i 4 dygn som ena stollen i klippet, men jag förstår absolut tjusningen kring det hela och jag är enormt spänd över vad som kommer härnäst - både teknikmässigt och till just pokemon go.

Medlem

Jag kan inte förstå det roliga i det? Jag är iof 30år men jag tröttnade efter 5 fångade pokemons.

Jag tar hellre en tur på min singelwheel än att gå och leta.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Pecman:

Kul att folk har något att göra gemensamt, brukar saknas sånt i stora städer annars. Det finns ju egentligen inte mycket man kan göra utomhus i en storstad så folk sitter hemma istället. Men helt sjukt vad folk är överhypeade.
Såå roligt är ju inte spelet, känns mer som att folk hypear upp det för varandra för att det fyller nåt slags tomrum.

Ehh?
Kanske dags att ta dig utanför dörren..
Finns en hel del att göra i storstäder.
Bara för att man inte kan spela spel utomhus betyder det inte att det inte finns något alls att göra.

EDIT: Snubben som inte duschat på 4 dagar...
Vad är det för fel på människor när de sätter virtuellt skräp framför sin personliga hälsa?

Exakt hur är det farligt för ens hälsa att inte duscha på 4 dagar?

Livsfarligt, alla som varit på dreamhack vet detta.

Medlem

Finns ju inget att göra i spelet. Tråkiga fighter. Känns inte som man får ut nåt av att göra nåt i spelet.

Medlem

The hype. Såfort vintern kommer så kommer spelet sakta att dö ut. Kul spel, men inte så pass kul att man sitter ute som en luffare i en park flera dagar.. Tror snarare detta spel blir en introduktion till en ny form av kategori.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag kan inte förstå det roliga i det? Jag är iof 30år men jag tröttnade efter 5 fångade pokemons.

Jag tar hellre en tur på min singelwheel än att gå och leta.

39 år här och jag jagar pokemons med min IPS zero elhjuling och har görskoj.
Det jag märkt är att i staden jag bor i har folk börjat prata mer med varandra och främlingar, något som har varit ovanligt.

Medlem

Haha alla som ogillar detta är dystra idioter, spelar men har även jobb redan idag träffat 2 skit sköna snubbar stod prata under lunchen och spelade.

Ser endast positiva saker med detta spel sluta grina för ni är instängda i eran lilla bubbla inte vågar vara social.


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar