Valve har börjat tvinga ner sajter med CS-gambling

Robot
Medlem
Valve har börjat tvinga ner sajter med CS-gambling

<3

Medlem

Började det inte med att man stämde valve för betting sidorna?

Releasehästryttare

Tipsade Fz igår om att en stor streamare (phantoml0rd) fasnat med handen i kakburken (driver en egen csgo betting site samtidigt som han spelar på den med bottar för att vinna) och hade 1.4m twich följare och falska sub tåg, han har nu blivit bannad från twitch.
Men verkar inte som det va värt en nyhets artikel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tipsade Fz igår om att en stor streamare (phantoml0rd) fasnat med handen i kakburken (driver en egen csgo betting site samtidigt som han spelar på den med bottar för att vinna) och hade 1.4m twich följare och falska sub tåg, han har nu blivit bannad från twitch.
Men verkar inte som det va värt en nyhets artikel.

Var det inte han som blev Swattad en gång också?

Medlem

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

KoP
Medlem
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nä, men man kanske borde fråga om lov innan man utnyttjar någon annans varumärke och produkt på det sättet som dom gör?

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nej men de äger alla rättigheter till skins, det är deras och de väljer vad som är tillåtet att använda dem för. Du kan "köpa" ett weapon-skin men det är inte ditt, det är Valve's. Du får inneha det till ditt konto så länge du följer deras användaravtal.

Om det är lite rostigt så föreslår jag att du läser på lite, och sluta med sådana argument, du skämmer ut dig med din ignorans och dumhet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tipsade Fz igår om att en stor streamare (phantoml0rd) fasnat med handen i kakburken (driver en egen csgo betting site samtidigt som han spelar på den med bottar för att vinna) och hade 1.4m twich följare och falska sub tåg, han har nu blivit bannad från twitch.
Men verkar inte som det va värt en nyhets artikel.

Fan vad nice, jag har aldrig sett han spela CS i sin stream när jag tittat in. Bara lådöppningar eller betting.
Hoppas han är en av de som är med i stämningsansökan också.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Tipsade Fz igår om att en stor streamare (phantoml0rd) fasnat med handen i kakburken (driver en egen csgo betting site samtidigt som han spelar på den med bottar för att vinna) och hade 1.4m twich följare och falska sub tåg, han har nu blivit bannad från twitch.
Men verkar inte som det va värt en nyhets artikel.

Det verkar ske rätt ofta numera dock. :-/
Slutat tipsa, känns ganska meningslöst.

Skribent
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Devan:

Tipsade Fz igår om att en stor streamare (phantoml0rd) fasnat med handen i kakburken (driver en egen csgo betting site samtidigt som han spelar på den med bottar för att vinna) och hade 1.4m twich följare och falska sub tåg, han har nu blivit bannad från twitch.
Men verkar inte som det va värt en nyhets artikel.

Det verkar ske rätt ofta numera dock. :-/
Slutat tipsa, känns ganska meningslöst.

Tråkigt att du känner så. Vi uppskattar alla tips vi får, men vissa grejer passar inte på sajten och andra faller dessvärre mellan stolarna. Just nu är de flesta som jobbar med FZ på semester, så jag roddar sajten själv varpå det kan hända att jag missar intressanta saker som dimper ner i inkorgen. Tyvärr!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nej men de äger alla rättigheter till skins, det är deras och de väljer vad som är tillåtet att använda dem för. Du kan "köpa" ett weapon-skin men det är inte ditt, det är Valve&#039;s. Du får inneha det till ditt konto så länge du följer deras användaravtal.

Om det är lite rostigt så föreslår jag att du läser på lite, och sluta med sådana argument, du skämmer ut dig med din ignorans och dumhet.

Spelar ej detta spel, därav är det inte rostigt med headlinen drog uppmärksamhet.

Sen betackar jag mig för personangrepp typ vad du skrev. Detta är ej allmän kunskap och kanske för att DU lever och brinner för detta, betyder det inte att alla gör det.

Däremot är vanlig hyfs allmän kunskap och där brister du.

Sen kan man undra varför du har ett litet flickebarn som avatar? Det brukar vara pedofiler som kör med dessa.
Sluta skämma ut dig själv istället.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nä, men man kanske borde fråga om lov innan man utnyttjar någon annans varumärke och produkt på det sättet som dom gör?

Tack för svaret Kop.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nej men de äger alla rättigheter till skins, det är deras och de väljer vad som är tillåtet att använda dem för. Du kan "köpa" ett weapon-skin men det är inte ditt, det är Valve&amp;#039;s. Du får inneha det till ditt konto så länge du följer deras användaravtal.

Om det är lite rostigt så föreslår jag att du läser på lite, och sluta med sådana argument, du skämmer ut dig med din ignorans och dumhet.

Spelar ej detta spel, därav är det inte rostigt med headlinen drog uppmärksamhet.

Sen betackar jag mig för personangrepp typ vad du skrev. Detta är ej allmän kunskap och kanske för att DU lever och brinner för detta, betyder det inte att alla gör det.

Däremot är vanlig hyfs allmän kunskap och där brister du.

Sen kan man undra varför du har ett litet flickebarn som avatar? Det brukar vara pedofiler som kör med dessa.
Sluta skämma ut dig själv istället.

asg.. kolla vilket år hon är född ,så ser du att det är en gammal kärring

Medlem

...och allt som sägs på nätet är sant :" rolleys"


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Man får inte använda Steam API (Log in through steam) för kommerciella bruk, alltså att tjäna pengar.
Iaf enligt deras statement och T&C (terms & conditions)


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Det är ju likadant med Dota2. Det finns gambling sidor där man bettar med sina items på vilket lag som ska vinna i en turnering.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det är ju likadant med Dota2. Det finns gambling sidor där man bettar med sina items på vilket lag som ska vinna i en turnering.

I det Cease & Decist som Valve har skickat ut så fanns det även med iaf en sida med DOTA i namnet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Xionize:
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Man får inte använda Steam API (Log in through steam) för kommerciella bruk, alltså att tjäna pengar.
Iaf enligt deras statement och T&amp;C (terms &amp; conditions)

Nu har jag som sagt ingen info om just dettta, men det finns gott om sådana där end user agrement som bryter emot lagar.

I de fallen går alltid lagen före, detta gäller inte bara i Sverige. Fast sitta fast i ett träsk av advokater och rättegångar är ingen hit. Microsoft körde med den taktiken och köpte upp företag som egentligen inte var till salu - resutat? flera självmord, sönderslitna äktenskap och bankrutt. Företaget läggs på is, men räkningar kommer ändå och vad skall du göra när alla pegar är slut och du tom sålt huset?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Konfucius:

Fattar inte? Vaddå, äger Valve nätet eller?

Nä, men man kanske borde fråga om lov innan man utnyttjar någon annans varumärke och produkt på det sättet som dom gör?

Problemet för Valve är ju att produkterna säljs av dem.
Om de är medvetna om att de kan komma att användas i kriminellt syfte, är de skyldiga att stoppa och anmäla.
Utan att vara expert misstänker jag att de kan fällas för medhjälp till bedrägeri ex.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Fattar inte grejen med att titta på "streamers".

1
Skriv svar