Recension – Pokémon Go

Robot
Recension – Pokémon Go

Pokémon har varit en självklar del av populärkulturen sedan Satoshi Tajiri skapade de små fickmonstren på 90-talet. Att det 2016 skulle förvandlas till en folkrörelse, det kunde nog ingen förutse. Vi ska försöka sätta betyg på spektaklet.

#pokemon-go, #pokemon, #niantic-labs


Medlem
Pokémon Go

God recension. I och med att det i princip inte finns någon content och servrarna kraschar ungefär 60% av gångerna som jag har testat "spelet", så tror jag nog att jag avvaktar.

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Medlem

Värdelösa servrar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Uppmaning till våld, smart där hörru... Ta och väx upp istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Jaha?

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Tror du att du är cool nu eller? Haha vafan hoppas du skojar annars måste du va helt jag vet inte vad.

Inaktiv

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Medlem

Barn spelar vuxenspel och beter sig dumt.
Vuxna spelar barnspel och beter sig dummare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Det kan verkligen inte stå rätt till i skallen på dig lilla vän

Skrivet av Efraim:

Barn spelar vuxenspel och beter sig dumt.
Vuxna spelar barnspel och beter sig dummare.

En vuxen människa som ifrågasätter vuxna människors val i livet anser jag är ännu dummare, pokémon GO är riktat för alla och inte bara barn, kanske dags att växa upp och sluta idiotförklara människor för något dom blir intresserad utav.


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

En bra början. I framtiden ser jag framför mig spel som wow fast irl. Ett gäng grabbar står i en klunga på ett torg och jobbar sig genom en instance. Inne på systembolaget står slutbossen! Men hel*ette, det stänger om 20 min, skynda!!

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Det här hände redan innan pokémon GO kom till, problemet är att vissa av dessa som spelar spelet inte vill skaffa förstånd, men döm för i helvete inte alla som spelar det. Alla är inte lika dumma i huvudet


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem
Skrivet av Efraim:

Barn spelar vuxenspel och beter sig dumt.
Vuxna spelar barnspel och beter sig dummare.

Uhm, okej? Jag bor i Stockholm och har sett tusentals personer spela pokémon de senaste dagarna och inte någon som har betett sig olämpligt. Att många fler än vanligt är ute och promenerar och t.o.m. pratar med varandra tycker jag är trevligt. Det är också ett jäkligt bra sätt att motivera mina datorspelande barn att komma ut. Kanske dags att byta filter i glasögonen?

Medlem

Jag är så kluven för detta spel nu.
Spelade Ingress tidigare och det var inte så spännande för det var inte så många spelar, men det fungerade väldigt bra.
Här kommer Pokemon Go med samma motor och har betydligt fler spelare, men spelet fungerar sämre.

Sen finns det många funktioner som man saknar, och jag kommer inte ens nämnda dem då alla andra håller med.

Flakmonkey

Har testat och ledsnade efter en dag men förstår varför många gillar det. Det är ju dock ett väldigt intressant fenomen som har många positiva aspekter iom att man rör på sig (även om det såklart finns sätt att komma runt det) och det kan vara väldigt socialt. För mig är det lite som mitt förhållande till Håkan Hellström, jag gillar honom inte själv men jag kan förstå varför människor gör det och eftersom han inte sprider något annat än glädje så är ju det bättre att de gillar honom än att de gör något destruktivt.

Något som jag tycker ska bli intressant att se är hur det här kommer fortsätta när sommarsemestrarna är över. Om det är knepigt att få barnens uppmärksamhet i skolorna nu, hur svårt kommer det inte vara om det finns någon ovanlig pokemon i närheten? Hur kommer det bli på arbetsplatser? Nu är det som sagt väldigt lite att göra på väldigt många jobb men där jag är så är det inte ovanligt att folk beger sig ut för att fånga en pokemon som de inte når från skrivbordet så att säga. Tror nog att Pokemon Go kan vara väldigt beroendeframkallande och på så vis skadligt. Ingenting unikt för Pokemon Go förstås, men iom att det är så stort och går så långt ner i åldrarna så ska det bli intressant att följa.

Sen vill jag också se hur mycket det kommer tappa iom hösten/vintern bara för att folk inte vill bege sig ut. Nu är det ju superhärligt att bara promenera runt, men är det lika kul när det är rengrusk i november?

Och en sista grej... hur kommer spelarna reagera om det blir mer av ett spel än. När/om man lägger in PVP tex. Två pers på stan som möts och någon vinner och tar den andres pokemon? Det som gör det så härligt nu är ju att alla hjälps åt eftersom du inte har någonting att vinna på att vara taskig. Alla kan fånga de pokemons som ploppar fram, det är ingen tävling på det viset. Hur skulle det bli om de la in det tävlingselemenet? Att en pokemon bara kan fångas av ett begränsat antal personer innan den försvinner exempelvis? Det är exakt såna funktioner jag själv skulle vilja ha för att det ska bli intressant att spela det igen, men jag tror inte det skulle vara bra för spelets popularitet hos den breda massan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Du verkar bära på en hel det ilska..
Fear leads to anger,
anger leads to hate,
hate leads to the dark side.

Ta en glass och chilla lite

(Men ja, det är rätt korkat att springa ut på en trafikerad väg stirrandes i en mobil)


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Tror du att du är cool nu eller? Haha vafan hoppas du skojar annars måste du va helt jag vet inte vad.

Men tänk dig själv att vara en Pokemon, hur kul är det att få saker kastat på sig och samtidigt ha en kamera riktad mot sig. Ni tränare är ju inte lita barbariska.

Medlem

Förstår inte hatet mot detta spel som delvis utspelar sig här inne på fz.se. Först klagar samhället på att folk är osociala, stannar inomhus och rör sig för lite. När det sedan kommer ett spel som får människor att göra dessa saker så måste media, trångsynta jävlar på forum mm leta efter fel på detta.

Spelet är som sagt roligt, dock så har det väldigt tydliga begränsningar. Tex att man inte behöver slåss mot den pokémon man försöker fånga, avsaknaden av direkt pvp, bättre avatar inställningar, folk som bor ute i mindre städer har mycket svårare att tex fylla på pokébollar pga de har mindre pokéstops där man gör detta. Ska dock bli roligt att se hur spelet utvecklar sig.

Medlem

Det är inte spelet som gör folk dumma i huvudet. De som beter sig helt sinnesförvirrat var dumma i huvudet redan innan.

Laddningsskärmen borde säga "Use your bloody brain you wanker!" eller nåt.

Medlem

Jag har skitkul i Pokemon Go, både ensam och med mina barn. Sann kvalitetstid man går runt och letar och har kul bara för att plötsligt upptäcka att vi varit iväg flera timmar. Trist att Nearby systemet ligger nere, det är den bästa delen med spelet nästan. Och jag ogillar smärtan som spelet medför, jag har haft konstant träningsvärk i benen i flera dagar nu. Hahahaha!

Medlem
Skrivet av Efraim:

Barn spelar vuxenspel och beter sig dumt.
Vuxna spelar barnspel och beter sig dummare.

Jag är 40+, spelar vad fan jag vill och skiter fullständigt i vad du och alla andra tycker om det.

Medlem

Skulle vara roligt om dom bytte ut Razz Berry's mot att kunna slåss med dina egna pokemons, helt valfritt.
På så sätt förlorar dom flesta inte något på det, dom kan fortsätta att kasta sina bollar och chansa, eller så kan dom plocka fram en pokemon och slåss för att försvaga en stark en och fånga den, som I orginalspelet.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

Så farligt var det väl ändå inte?

Medlem
Skrivet av employed:

Förstår inte hatet mot detta spel som delvis utspelar sig här inne på fz.se. Först klagar samhället på att folk är osociala, stannar inomhus och rör sig för lite. När det sedan kommer ett spel som får människor att göra dessa saker så måste media, trångsynta jävlar på forum mm leta efter fel på detta.

Spelet är som sagt roligt, dock så har det väldigt tydliga begränsningar. Tex att man inte behöver slåss mot den pokémon man försöker fånga, avsaknaden av direkt pvp, bättre avatar inställningar, folk som bor ute i mindre städer har mycket svårare att tex fylla på pokébollar pga de har mindre pokéstops där man gör detta. Ska dock bli roligt att se hur spelet utvecklar sig.

Det är de gamla hederliga fenomenet. En del människor känner att de måste trycka ner saker som sprider för mycket glädje hos andra. De människorna träder fram i princip varje gång någonting blir för populärt. Ta t.ex Pewdiepie eller Justin bieber, de har tagit emot brutala mängder med obefogat hat bara för att de råkar vara populära.

Jag säker på att dessa människor har något gemensamt, exakt vad vet jag inte. Kanske på samma sätt som att de flesta mobbare har något gemensamt, dåligt självförtroende/självkänsla.

Hur som helst är det väldigt tråkigt, varför kan inte folk bara låta andra ha roligt om de har roligt... Hata pokémon, älska pokémon....men försök att må bra på insidan först.

Tycker spelet har potential, just nu är det lite fattigt med innehåll bara. Men det finns stort hopp

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ser verkligen fram mot den dagen då du och din "sekt" av nördbashare kommer och kastar saker på mig ^^

Medlem

Om man bor på landet så är det lite kört, finns bara ett pokestop så det är inte så kul att behöva gå dit om och om för att hämta 2 pokebollar och en potion

Inaktiv
Skrivet av Nattfisk:
Skrivet av SogeUnleashed:

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Du verkar bära på en hel det ilska..
Fear leads to anger,
anger leads to hate,
hate leads to the dark side.

Ta en glass och chilla lite

(Men ja, det är rätt korkat att springa ut på en trafikerad väg stirrandes i en mobil)

Nej absolut ingen ilska mot dessa Pokemon jägare när dom är ute i parker elr liknande, Men håll er där !
Jag är verkligen inte emot folk som spelar elr hatar spelet bara för det är Pokemon då detta har varit ett problem redan innan Pokemon GO komm nu. Men snälla, Kan dessa vinglande zombies (pokemon jägare elr inte) hålla sig i parkerna och på trottoarerna då jag indeed blir fullkomligt ursinnig när en person tappar allt förnuft och förstånd och gör saker som kan skada andra. Tex Som att vingla ut i en trafikerad gata elr vingla ut på cyckelbanan och få folk att väja bara för man går o stirrar ner i luren och sen med ett leende på läpparna typ casual skita i att man varit nära på att bli överkörd elr att kanske skada andra (psykiskt/fysiskt) i bilen/cykeln.

O nej jag försvarar verkligen inte bilister som sitter med en mobil framför ögonen heller o kör över någon stackare bara för dom inte håller koll. (Bara så vi reder ut det också ^^ )

[http://9gag.com/gag/a7dD4dA?ref=mobile]

Medlem

För mig är det inte ens ett spel. Men förutom litet söta små varelser så är det inte marknadsfört till mig ändå, och det verkar ju underhålla mycket folk, så det är ju som alltid subjektivt!

Måste dock hålla med om att de som använder cykel och cyklar runt tittandes i mobilen är direkt livsfarliga i trafiken.

Medlem

"Träffa" nya människor. Snarare se andra Pokézombies titta ned i mobilen. (Jag spelar det själv och tycker det är riktigt nice)

123
Skriv svar