No Man's Sky-utvecklarna i blåsväder – anklagas för patentintrång

Robot
No Man's Sky-utvecklarna i blåsväder – anklagas för patentintrång
Medlem
No Man's Sky-utvecklarna i blåsväder – anklagas för patentintrång

!Rage

Medlem

Var rätt sugen på detta spel ett tag, tills man fick reda på att spela med polare inte var möjligt (eller väldigt väldigt låg chans att det inträffar).

alltså det här med detta patent intrångs tjafset hit och dit hela j..la tiden börjar tammefan stå en upp i halsen ..

hoppas spelet släpps i tid så att alla som vill kan lira å ha kul
med det..


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Det där med Tvbolaget hade jag inte hört talas om, men det lät fruktansvärt löjligt.

Medlem

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Medlem

Jag har personligen tagit internationella patent på både Fermats teorem och Pytagoras sats.

Allt sånt här är så korkat. No Man's Sky byggs på Fourier transformer bl a. Om det stämmer att det holländska bolaget tagit patent på att översätta ren geometri i kod hoppas jag Hello Games vinner.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

förstår inte hypen runt spelet, vad är storyn i det? ja du kan utfoska en stor värld meeen hur kul är det i ett tomt spel, tänkte mig lite som witcher 3 fast utan quest, stor fin värld men tom...eller hag jag missat massor av saker? och dett a gjorde att jag precis avboka mit ex, fail om dom åker ditt sjukt stort jäkla fail


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tror att det var samma bolag som sa nej till Microsofts SkyDrive (numera OneDrive). Otroligt att de fick patent på det överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av miffot:

förstår inte hypen runt spelet, vad är storyn i det? ja du kan utfoska en stor värld meeen hur kul är det i ett tomt spel, tänkte mig lite som witcher 3 fast utan quest, stor fin värld men tom...eller hag jag missat massor av saker? och dett a gjorde att jag precis avboka mit ex, fail om dom åker ditt sjukt stort jäkla fail

Finns ingen ren story utan man ska ta sig till mitten av galaxen och då behöver man uppgradera sitt skepp några gånger iallafall. Sen kommer det finnas quest du kan få på större skepp. Självklart inte the witcher 3 kvalité men man kan nog tjäna en extra kosing med hjälp av dem.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Brukar väl låta så när man sitter helt utan egna idéer.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tror att det var samma bolag som sa nej till Microsofts SkyDrive (numera OneDrive). Otroligt att de fick patent på det överhuvudtaget.

Det var inte patenterat det var varumärkesskyddat

Medlem
Skrivet av Keneralen:
Skrivet av 73mpl4R:

Tror att det var samma bolag som sa nej till Microsofts SkyDrive (numera OneDrive). Otroligt att de fick patent på det överhuvudtaget.

Det var inte patenterat det var varumärkesskyddat

Helt rätt, blandade ihop uttrycken där.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Trådens i särklass dummaste uttalande.
Patent är helt essentiella och grundstenarna för vår tids teknologiska framsteg. Vi skulle inte ha en bråkdel av all den moderna teknik vi har idag utan dem.

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag har personligen tagit internationella patent på både Fermats teorem och Pytagoras sats.

Jag tror att båda dessa är för simpla och gamla för att inte falla under publik egendom

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Trådens i särklass dummaste uttalande.
Patent är helt essentiella och grundstenarna för vår tids teknologiska framsteg. Vi skulle inte ha en bråkdel av all den moderna teknik vi har idag utan dem.

Verkligen? Min åsikt är den totala motsatsen.
Min åsikt är att Patent står I vägen för teknologiska framsteg, och att vi skulle vara ett rejält kliv längre i utvecklingen idag om den inte fanns.

Medlem

som vanligt måste man som patentinnehavare försvara sitt patent för att få behålla det. så det är föga förvånande att sånt här händer.

Medlem

Man ska alltid se till att ha patent och bra advokater.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Trådens i särklass dummaste uttalande.
Patent är helt essentiella och grundstenarna för vår tids teknologiska framsteg. Vi skulle inte ha en bråkdel av all den moderna teknik vi har idag utan dem.

Du får ditt uttalande att låta som en sanning men ingen av oss kan vara säker på hur världen sett ut utan patent. Är det inte inskränkt att avfärda någon på det vis du gör?
Jag tror vi skulle ha så mycket mer innovation utan patent. Det enda området jag ser som klurigt utan patent är medicin eftersom det krävs så stora R&D-investeringar och mycket kan kopieras relativt enkelt.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Trådens i särklass dummaste uttalande.
Patent är helt essentiella och grundstenarna för vår tids teknologiska framsteg. Vi skulle inte ha en bråkdel av all den moderna teknik vi har idag utan dem.

Du får ditt uttalande att låta som en sanning men ingen av oss kan vara säker på hur världen sett ut utan patent. Är det inte inskränkt att avfärda någon på det vis du gör?
Jag tror vi skulle ha så mycket mer innovation utan patent. Det enda området jag ser som klurigt utan patent är medicin eftersom det krävs så stora R&D-investeringar och mycket kan kopieras relativt enkelt.

Felet med medicin är att det är privata aktörer som bekostar och utvecklar nånting som stater borde finansiera.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:
Skrivet av jonis:

Jag har personligen tagit internationella patent på både Fermats teorem och Pytagoras sats.

Jag tror att båda dessa är för simpla och gamla för att inte falla under publik egendom

Haha, förmodligen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mutter, enda spelet som lockar just nu, hoppas hoppas på den 10/8


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Finns en tråd om detta på Reddit. Verkar vara lugnt då inte Matematik kan patenteras.

Medlem

Problemet är att patent har blivit något för de rika. Se gärna SVT:s serie om "genier" och kampen om TV, hur de rika kan bestrida och/eller köpa patent, och uppfinnarna egentligen inte har en chans att försvara sig. Lägg därtill att det ofta som sagt förhindrar utveckling av patenten så har vi ett modernt svårlöst problem.

Ja, patent är grunden för utveckling OCH stoppar den effektivt. Patentlagstiftningen behöver moderniseras och nej, jag har ingen aning om hur man skulle göra det på ett vettigt sätt..
...but it's definitely broken!

Medlem

slår vad om att genicap inte ens har patent på detta, utan dom vill bara få bort en konkurrent för dom är giriga små tattare


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Alexraptor:

Patent är ett urbota korkat, förlegat och rentav omodernt koncept.

Trådens i särklass dummaste uttalande.
Patent är helt essentiella och grundstenarna för vår tids teknologiska framsteg. Vi skulle inte ha en bråkdel av all den moderna teknik vi har idag utan dem.

Ska ta patent på att kommentera på nätet. Ni alla kommer bli stämd.

Låter inte patent rätt korkat? Eller patent i sig är inte korkat men hur det används, eller du kanske tycker man kan sätta patent på allt, ska sätta på din hjärna. du får inte använda den längre. ska även sätta på din tunga du får inte använda den heller. Ro hit med dom


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

1
Skriv svar