Fånga fler pokémon med interaktiv Pokémon Go-karta

Robot
Fånga fler pokémon med interaktiv Pokémon Go-karta
Medlem
Fånga fler pokémon med interaktiv Pokémon Go-karta

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Medlem
Medlem
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Det blir lite som de som använder en GPS spoofer för att förflytta sig överallt och fånga pokemons.

Jag är känslig mot fusk

Medlem

Förstör ju vitsen med att gå runt och leta, känns för lätt med detta... -.-'

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Det blir lite som de som använder en GPS spoofer för att förflytta sig överallt och fånga pokemons.

Jag är känslig mot fusk

Den skulle varit inställd på samma avstånd som Nearby systemet så det hade samma funktion fast bara mer lättöverskådlig.

Medlem

Känns lite fuskigt för min smak. Det enda jag skulle vilja ha i form av hjälp är någon form av hjälp med att hitta ställen där rare mons kan spawna. Sett någon app som gör det men det var användarna som la in vart de hittat dem så den var inte särskilt användbar i detta nu. Vällingby har visat sig vara knökfullt av squirtles men de andra starter monsen har jag inte sett skymten av.

Medlem
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Tänkte just samma sak. De sällsynta monsterna ska väl vara svårare att hitta?
"Är du trött på att grinda mobs för guld och exp? Då kan du ladda ner den här filen..."
"Missar du ofta dina motspelare? Då rekommenderar vi den här filen..."

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Aah, "dom kan inte kolla det"...ja men dåååå är det ju inte fusk.

Skön inställning där, resonerar du likadant runt wallhacks och aimbots också?

Medlem
Medlem

Den använder deras egna API för Ingress och så länge servrarna inte är nere så fungerar sidan. Men ja, det är lite boring. Kan lika gärna ladda ner Ingress och använda dess karta med spawn points för att hitta pokemon.

Pokemon använder samma karta etc som Ingress, och i Ingress kan man se spawn locations som jag fattar det, och dessa spawn lcoations används också för att spawna pokemon. Såg en tråd på reddit där en snubbe hittat spawn locations som spawnade 4-7 pokemons samtidigt på ett tidsintervall krign 15-35minuter. Inga lures eller incenses heller.

Men ja, om man ska använda sig av detta så kan man lika gärna skippa spelet. Det är ju utforskandet och sökandet som är det roliga, i alla fall enligt mig.

Medlem

Fick tipset igår och har kollat sidan lite då och då. Jag är ganska stillasittande på jobbet så jag kan ändå inte agera speciellt mycket om jag ser nån rare 30 minuter bort. Men visst det är väldigt intressant att se klustren med spawns så man iaf kan få en hum om var det spawnas. Annars jagar jag till och från jobbet, och på promenaderna med frugan och sonen, så länge frugan tillåter det så klart

Moderator | Testpilot
Skrivet av McNord:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Det blir lite som de som använder en GPS spoofer för att förflytta sig överallt och fånga pokemons.

Jag är känslig mot fusk

Långt ifrån samma sak. Här får du bara se vilka Pokemon som finns i närheten av en liknande scanner som du har i spelet och du måste faktiskt UT till området och fånga din Pokemon.

En GPS spoofer gör att du kan sitta och spela vars du vill i världen hemifrån (If that makes sense) utan att du behöver röra på dig. DET är fusk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv så tycker jag att man blir diskad första gången man tar till yttre hjälp som detta eller köper sin första grej på storen. Då har man misslyckas att falla för frestelsen och spelar på en lägre nivå en dom som kör det utan extra hjälp. Men å andra sidan vem tävlar.....lite surt också att det fanns folk som ladda ner det innan det blev officiellt här. Blää men å andra sidan är det inte skönt att ha överväldigande motstånd redan dag 1?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Själv så tycker jag att man blir diskad första gången man tar till yttre hjälp som detta eller köper sin första grej på storen. Då har man misslyckas att falla för frestelsen och spelar på en lägre nivå en dom som kör det utan extra hjälp. Men å andra sidan vem tävlar.....lite surt också att det fanns folk som ladda ner det innan det blev officiellt här. Blää men å andra sidan är det inte skönt att ha överväldigande motstånd redan dag 1?

Hur är det dock surt att ladda hem det tidigare? Gör ju inget om du är sen till showen eller då hela spelet i stor del när man spelar mot andra handlar om att man gör det som ett gäng. Hittar du bara några andra att spela med så kan man göra sin röst hörd utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd bara att skiten inte funkar...

Medlem

När man första dagarna bara hittar gym med 1000+ cP pokemons.....

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Det blir lite som de som använder en GPS spoofer för att förflytta sig överallt och fånga pokemons.

Jag är känslig mot fusk

Långt ifrån samma sak. Här får du bara se vilka Pokemon som finns i närheten av en liknande scanner som du har i spelet och du måste faktiskt UT till området och fånga din Pokemon.

En GPS spoofer gör att du kan sitta och spela vars du vill i världen hemifrån (If that makes sense) utan att du behöver röra på dig. DET är fusk.

Jo jag förstår att det inte är exakt samma sak. Jag menar mer principen att det känns som fusk.

Denna ska tydligen visa exakt var dessa pokemons finns, hur länge de finns där osv. Alltså behöver man inte gå runt för att leta längre, visst du måste fortfarande gå men du behöver inte leta. Det försvinner ett moment i spelet som gör att det blir alldeles för enkelt och därmed en stor fördel gentemot alla andra som inte använder appen.

Annars har man den lilla rutan i högra hörnet där man ser vilka pokemons som är i närheten som man ska kolla på och gå efter löven på kartan. Den kan vara lite buggig (om ryktena nu stämmer) men tanken med spelet är att man ska behöva leta efter dem.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av McNord:

Är det verkligen tillåtet att använda detta? Låter lite som att fuska.

Finns absolut inget sätt de kan kolla det

Men ja lite fusk är det men deras tracker fungerar inte så då får man ta denna sidan

Aah, "dom kan inte kolla det"...ja men dåååå är det ju inte fusk.

Skön inställning där, resonerar du likadant runt wallhacks och aimbots också?

Om man läser en FAQ till valfritt spel, reagerar du lika starkt då?

1
Skriv svar