Recension – Pokémon Go

Medlem
Skrivet av toern:

För mig är det inte ens ett spel. Men förutom litet söta små varelser så är det inte marknadsfört till mig ändå, och det verkar ju underhålla mycket folk, så det är ju som alltid subjektivt!

Måste dock hålla med om att de som använder cykel och cyklar runt tittandes i mobilen är direkt livsfarliga i trafiken.

Brukar stanna om det vibrerar i mobilen (pokemon på kartan) innan jag kollar, vet var pokestopsen är så jag behöver inte stirra ner i mobilen. Detta på cykel. Som så mycket annat bör man använda sig av sunt förnuft.

Medlem

Folk är fan dumma i huvet (som om det var något nytt). Hela stan var full av pokemongon som inte såg en halvmeter framför sig. Både till fots och till cykel förflyttar sig pokemongon med ansiktet nertryckt i mobilen helt utan koll på vad som sker omkring dem.

Från och med imorgon så kommer jag låta samtliga pokemongon på kollisionskurs gå rakt in i mig.

Det vore ju verkligen synd om tandpetarna skadade sig och tappade telefonen så att den går sönder när de flyger omkull...

Konsekvenspedagogik när det är som bäst.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

För att poliserna skulle skratta sig harmynta åt dig? Exakt vad tror du är olagligt med hans inlägg? Du inser kanske inte att polisen knappt åker på pågående inbrott och misshandel idag?

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Haha, sådana som du gör radikalisering möjligt.

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

För att poliserna skulle skratta sig harmynta åt dig? Exakt vad tror du är olagligt med hans inlägg? Du inser kanske inte att polisen knappt åker på pågående inbrott och misshandel idag?

Tror och tror, sen när skulle det inte vara olagligt att gå runt i grupp och kasta saker på oskyldiga?

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av henkka:
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

För att poliserna skulle skratta sig harmynta åt dig? Exakt vad tror du är olagligt med hans inlägg? Du inser kanske inte att polisen knappt åker på pågående inbrott och misshandel idag?

Tror och tror, sen när skulle det inte vara olagligt att gå runt i grupp och kasta saker på oskyldiga?

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?

Vi talar om ett inlägg på ett forum här, inte att faktiska kasta saker på folk.

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?

Medlem

Kört de som ett test. Finns vissa lama grejer med spelet.
Först å främst så spawnar bara skit Pokemons om man inte är i ens stads kärnpunkt.
Att battla är ju lönlöst eftersom dom som är king of the hill troligtvis påbörjat spelet innan release och har väldigt högt CP
Saknar funktion att kunna battla med sin arsenal bara helt random mot folk.
Som sagt kul spel men kommer nog dö under vintertid eller så kommer dvs sjukhus få in många med köldskador

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av henkka:
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

För att poliserna skulle skratta sig harmynta åt dig? Exakt vad tror du är olagligt med hans inlägg? Du inser kanske inte att polisen knappt åker på pågående inbrott och misshandel idag?

Tror och tror, sen när skulle det inte vara olagligt att gå runt i grupp och kasta saker på oskyldiga?

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?

Vi talar om ett inlägg på ett forum här, inte att faktiska kasta saker på folk.

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?

Du frågade vad som var olagligt och jag förklarade det då du uppenbarligen inte visste. Varsågod, lilla gubben.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av delli:

Kört de som ett test. Finns vissa lama grejer med spelet.
Först å främst så spawnar bara skit Pokemons om man inte är i ens stads kärnpunkt.
Att battla är ju lönlöst eftersom dom som är king of the hill troligtvis påbörjat spelet innan release och har väldigt högt CP
Saknar funktion att kunna battla med sin arsenal bara helt random mot folk.
Som sagt kul spel men kommer nog dö under vintertid eller så kommer dvs sjukhus få in många med köldskador

Nej, det är inte lönlöst. Du kan ta över gym med mycket svagare pokemon och du behöver inte hålla gymmet mer än den tid du tar på dig att claim:a belöningen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Haha vad gulligt med alla Pokemon-nördar som tappar fattningen så fort någon klankar ner på deras nya favoritdrog.

Medlem
Skrivet av Zleec:

Haha vad gulligt med alla Pokemon-nördar som tappar fattningen så fort någon klankar ner på deras nya favoritdrog.

Lika gulligt som alla osäkra själar som måste klanka ner på andras intressen så de har något att gömma sig bakom?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

Men slaaaappna av, han hade en kul idé som han delade med sig av. Det kanske inte ens är hårda grejer han ska kasta, bara skumgummibollar å glass?

Medlem

Är grafiken snygg eller har de bara återanvänt massor av assets från verkligheten?


signatur

// Bacon <3

k3m
Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

Så farligt var det väl ändå inte?

det är bara munväder... inget att hetsa upp sig för.

Medlem

Bekanta 50+ pratar om var de fångade sina pokemons på senaste utflykten, har aldrig varit med om något liknande. Kul!

Men det känns dock som att det behöver komma en rejäl content patch rätt snart för att folk ska fortsätta spela nån längre tid. Som spelet är just nu kan jag absolut inte se någon fortfarande hasa runt i novemberslasket.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Jag blir trött på alla bilister som bara kör som galningar eller rattfulla som tar död på folk!. Då betyder det att alla som kör bil är idioter? då vet vi det alla bilister är idioter

Medlem

Tycker det här kommentarsfältet är ett strålande exempel på hur extremt lättkränkta folk överlag har blivit.

Jag gillar One Direction. Någon ogillar OD. OD har blivit en stor del av min personligthet. Någon ogillar min personlighet! OMGWTFBBQRAGE!!!! Alla som hatar min personlighet är dumma i huvudet och borde gå o dö.

Byt ut One Direction mot Pokemon, Justin Bieber eller kanske Pewdipie. Samma fanatiska reaktioner från samma fanatiska människor.

Kan inte folk bara sluta ta åt sig så jävla mycket, tro på er själva o gör eran grej! Vem fan bryr sig vad andra tycker?

Skribent
Skrivet av PcKaffe:

Är grafiken snygg eller har de bara återanvänt massor av assets från verkligheten?

Den funkar, men du ska inte skaffa spelet för den.


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Trodde inte jag skulle behöva skriva detta i en tråd om Pokémon, men here goes:

Påminner alla om att hålla god ton i debatten. Glåpord och öknamn undanbedes.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

-Säger vara så här alltså. Är så jävla trött på dessa jävla mobil zombies som nu går runt i parker o överallt. Va ute med polaren i hans bil nyligen på väg mot ett bad när en mobil zombie helt blint vinglar ut i vägen. Vi får tvärnita för att inte köra på honom när han nästan som i trans tittar upp på oss, O typ joggar upp på mitt linjen lite så där halv casual o nonchalant

Vi stannar bilen o öppnar o frågar va i helvete han håller på med, Jag får mer elr mindre hålla i min polare så han inte lyfter upp killen på motorhuven o börjar örfila honnom. Det är en BILVÄG och trottoaren är på sidan så se fan till att hålla dig där, Elr är han så pass tappad i golvet så han inte kan trafik regler. Vi blir fly förbannade och får även andra förare att gå ut från deras bilar som sätt va som skett o säga till Mobil Zombin på skarpen.

Varpå hanns polare kommer springande o börjar säga: Det är lugnt Det är lugnt !
Nej det är fan inte lugnt säger min polare och en av dom andra förarna nästan i kör då han går ut på en bilväg utan att äns bry sig d minsta och riskerar VÅRAT liv och andras. Då är det fan inte lugnt och det är inte bara han. Har sätt säkert 20+ ppl som vinglar runt som zombies o skiter i både regler o vett o etikett.

Varpå hanns polare säger förlåt, O drar iväg sin polare upp på trotoaren o går vidare.
Vi hoppar in i bilen, Tittar på varandra och skakar på huvudet. Fy fan alltså. Jävla sheeple hela bunten. Hoppas dom gräver upp ett stort jävla hål någonstanns i marken och sen slänger ner ett "pok stop" längst ner där. O när väl folk är där nere så täcker man över skiten med Jord

Wow, cool!

Edit: Gillar hur historien började med att ni misshandlade honom så han har öm käke till att ni bara sitter och skakar på huvudet. Gå in på flashback om du ska sitta och hitta på historier. Där gillar de sådant trams.

Medlem

Min största besvikelse med spelet är att det bara verkar vara byggt för städerna, när man läst om spelet så står det att man lättare ska hitta vattenpokémon nära vattnet osv, men ute på landet där jag bor går jag väldigt mycket med hunden, så har haft spelet igång men inte sett en enda Pokémon varken runt sjön eller i skogen. Det tycker jag har förstört mycket med charmen i spelet och hoppas dom gör nått åt annars är det riktigt fängslande att knata runt och jaga Pokémon

Medlem

Ser bara fler som är ute dom är gladare också. Ska försöka att tipsa en deprimerad bekant att gå ut och spela pokemon med andra. Han får sol och gemenskap=blir gladare!

Medlem

tycker det blir rubriker hela tiden hur folk går in på områden där dom inte ska osv.. ingress som detta spel bygger på har funnits i snart 4 år och där blev det aldrig såna rubriker? känns som dom flesta som spelar detta är omogna småglin som inte kan bete sig ska bli kul att se när hypen lägger sig för spelet har ju noll djup finns ingen vits att grinda över lvl 20 det är ju egentligen samma sak om och om igen.....

Medlem

Förresten, kan inget om spelet ännu men tar det inte på 3g/4g väldigt mycket om man går går långa promenader och spelar??? kom på att tänka att jag inte har så mycket surf

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Förresten, kan inget om spelet ännu men tar det inte på 3g/4g väldigt mycket om man går går långa promenader och spelar??? kom på att tänka att jag inte har så mycket surf

Ladda ner kartorna genom Google Maps när du har tillgång till WiFi så drar inte appen någonting alls nästan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ser verkligen fram mot den dagen då du och din "sekt" av nördbashare kommer och kastar saker på mig ^^

See u on the flipside.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ge mig en anledning till varför jag inte ska polisanmäla dig.

För all del. Gör det. Ser fram emot det. Du kan väl deras nummer?

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ser verkligen fram mot den dagen då du och din "sekt" av nördbashare kommer och kastar saker på mig ^^

Det sjuka är att första dagen som Pokemon Go släpptes i Sverige var jag ute med min flickvän och jagade lite pokemons. På väg hemåt och precis stoppat ner mobilen i fickan när 3 ungjävlar i 10årsåldern cyklar förbi och kastar en näve småstenar var på oss. Blev så jävla paff att jag hann inte reagera men hade jag gjort det så hade jag kutat ikapp närmaste unge och slitit honom av cykeln, rotat fram hans mobil och ringt mamman så hade ungarna fått lära sig lite respekt för andra människor.

Så "sekten" är visst igång redan

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ser verkligen fram mot den dagen då du och din "sekt" av nördbashare kommer och kastar saker på mig ^^

See u on the flipside.

Ganska bra trollat må jag säga, ganska många blev griniga tack för underhållningen. Men om du ni var seriöst ändå så joinar jag nog din sekt, då får jag alla pokemons själv. Fast ni lär kanske kasta på mig också, men hur ser ni på en pokemonhatande pokemonspelare?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av robbis:

Som jag skrev i en annan tråd här. Jag ska starta en ny "sekt" där vi jagar pokemon go spelare, och kastar saker på dem och tar ett foto av dem.

Ser verkligen fram mot den dagen då du och din "sekt" av nördbashare kommer och kastar saker på mig ^^

Det sjuka är att första dagen som Pokemon Go släpptes i Sverige var jag ute med min flickvän och jagade lite pokemons. På väg hemåt och precis stoppat ner mobilen i fickan när 3 ungjävlar i 10årsåldern cyklar förbi och kastar en näve småstenar var på oss. Blev så jävla paff att jag hann inte reagera men hade jag gjort det så hade jag kutat ikapp närmaste unge och slitit honom av cykeln, rotat fram hans mobil och ringt mamman så hade ungarna fått lära sig lite respekt för andra människor.

Så "sekten" är visst igång redan

Kasta sten tillbaka fire with fire osv.

123
Skriv svar