Nvidia har avtäckt nya grafikkortet Titan X – 11 teraflops och 12GB GDDR5X!

Medlem

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Medlem

Slutgiltiga priset i Sverige, 20 000:- FE, väntetid, 3 månader

Medlem
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Det är ju inte en egen åsikt när du säger att det inte finns spel som kräver det. Då påstår du ju att det är fakta att det inte finns några som spel som kräver 12 gb vram -_- Men jo vill man ha bra fps i VR så behövs det.

Medlem

Tror faktiskt detta grafikkort blir lite overkill i 1080p. Slutet är nog nära för AMD.

Medlem

Netikett bror, netikett

Medlem

1200 USD blir väl ca 9000 SEK?? Eller är svenska priset med moms och det andra utan...?

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

Medlem

kul med lön


signatur

//monster

Medlem

Väntar på 1080 ti istället.

Inaktiv

Ettanlös har ju dragit av den snyggaste trollningen jag läst på fz, på bra länge.

Medlem

Är smått sugen på att avboka mitt gtx 1080 o vänta på partnertillverkarnas version.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

8K gaming 2016? Haha, yeah right.

Inaktiv

Lite sen till festen och det mesta har redan blivit sagt men riktigt kul att läsa "diskussionen" som utbröt av EttanLös "åsikt" (läs (felaktigt) påstående).

OnT: Alltid bra med feta kort i denna begynnelse av VR och 4K-gaming då det ändå är prestandan mycket hänger på för att det ska fungera som önskat.

Medlem

mm orka det priset för 1% av spelen som kan utnyttja det, OM man har datorn för 30-40.000 som inte flaskhalsar skiten


signatur

//monster

Maffiga specs. till maffigt pris. Detta är nog intressant för den klick av gamers som har mycket pengar över i månaden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Thane:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Nu slutar ni annars får ni inte leka mera! Det spelar ingen roll vem som började!

/Mamma
Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Förlåt men det du skrev först verkar inte vara en åsikt. Och du behöver inte bli arg om någon motbevisar din "åsikt".

Det var min egna åsikt vad jag tycker personligen vem är du att tro du vet bättre vad jag menade? Och jag skiter i helt om ni andra tycker detta verkar jätte bra. Det är vad ni själva tycker
så nä han motbevisade inte, var mer att jag måste tycka som ni andra tekniknördar som anser man ska ha det senaste inom dator annars är man ingen gamer.

Vet inte vad du skrev och bryr mig ärligt talat inte heller, detta är min personliga åsikt och det får ni leva med. Kan ni inte respektera detta så borde ni inte ens ifrågasätta folk eller ens sitta vid internet. Man måste inte tycka som er

Snacka om att inte kunna ta kritik som en vuxen människa. Framförallt när du per definition har fel. 12GB vram börjar bli ett krav om du vill köra med allt lullull på i 4K @ 120 FPS.

Skrivet av Keza:

Tror jag aldrig sett en människa här på FZ vara så motsägelsefull som EttanLös. Så mycket ironi i det här rummet att vi kan börja dela ut till nära och kära, helt otroligt.

"DU HADE EN ÅSIKT OM MIN ÅSIKT!? HUR VÅGAR DU!? OM DU INTE TYCKER OM MIN ÅSIKT, SÅ TYCKER JAG ATT DU KAN VARA TYST!"

http://i.imgur.com/lZtfF9q.jpg

Kallas hyckleri vet du. Har mött dessa sorts argument bland de elever som jag undervisar i högstadiet. De anser att de ska få yttra sig och hänvisar till åsiktsfrihet men sedan blir helt galna när man pekar på att påståendet och åsikten inte alls stämmer överens med verkligheten. Spelar ingen roll hur mycket man pekar på fakta.. man har inte rätt att kritisera vissa. Och då har jag inte ens tagit upp vissa personer på social media..

Skrivet av Keza:

Tror jag aldrig sett en människa här på FZ vara så motsägelsefull som EttanLös. Så mycket ironi i det här rummet att vi kan börja dela ut till nära och kära, helt otroligt.

"DU HADE EN ÅSIKT OM MIN ÅSIKT!? HUR VÅGAR DU!? OM DU INTE TYCKER OM MIN ÅSIKT, SÅ TYCKER JAG ATT DU KAN VARA TYST!"

http://i.imgur.com/lZtfF9q.jpg

Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Nu när 4K skärmar börja komma ut i handeln i "hyfsat rimliga priser" (relativt) så börjar kraven på högre vram öka. Mainstreamkorten idag har t.ex. 6-8GB vram och det börjar även dyka upp HBM minnen i de absolut högsta segmenten. VR käkar prestanda och inom ett-två år så skulle det inte förvåna mig om occulus lanserar VR-sets i 4K. Dessutom är inte Titan X heller menad som ett spelkort utan är tänkt att även agera som en mittpunkt mellan GTX 1080 och Quadro-korten i och med sin prestanda i double precision.

Skrivet av Idono:

Är smått sugen på att avboka mitt gtx 1080 o vänta på partnertillverkarnas version.

Nvidia tillåter dock inte partnertillverkare att göra separata kyllösningar för Titan-serien. De har de aldrig gjort.

Skribent
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Nvidida? Ny aktör på marknaden Mattias Frost?

Gah, i rubriken också!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Typiskt Nvidia mjölkar på ut med plånboken tur jag har en men inte detta nya version köpte den som kom ut föra året men ett tips köp ta me fan inte denna med detta fläkt de skit. Du kan steka ägg på den

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Har inte det förra Titan X exakt samma namn?

Varit inne några år nu att avskeda namnpåhittare, spritt sig till Nvidia nu verkar det som.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Folk o vara arga.


signatur

Fueled by coffee.

Don't feed it!

Quake-konnässsör

Så där har beställt 12 stycken, måste ha detta när jag sitter och spelar Minecraft.

Ska bli kul och se prestandan på 1x Titan kontra 2x 1080.

Medlem
Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Din åsikt är att de "fan får ge sig"? Varför skulle de göra det? Bara för du inte personligen är intresserad av 4K@60+ fps eller VR så ska alltså teknikjätten ge sig och stanna av utvecklingen? Det finns såklart entusiaster där ute som är beredd att betala rejäla slantar för det allra bästa som finns att tillgå till deras hobby. Att ha åsikter har vi alla, det är inget konstigt men att de skulle "ge sig" låt märkligt i sammanhanget, vilka flera påpekat.

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av conthox:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Förlåt men, var skrev han att du inte fick ha din åsikt och att dom som inte tyckte som honom (eller "PC-spelare") var dumma i huvudet? Han skrev ju bara att det behövs för 4k och VR, inget annat.

han ifrågasatte mig för vad jag själv tyckte, måste vara svårt för er FZare att se sånt. Som sagt jag är klar här, vill inte hamna på samma nivå som ni andra

Haha va fan? Behöver du en bamsekram eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, &#039;&#039;nu får dem fan ge sig&#039;&#039;??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Jag tycker att 1 + 1 = 7.

Säger ni emot mig så blir jag arg!

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, &amp;#039;&amp;#039;nu får dem fan ge sig&amp;#039;&amp;#039;??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Jag tycker att 1 + 1 = 7.

Säger ni emot mig så blir jag arg!

Jag håller med dig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

8K gaming 2016? Haha, yeah right.

Skärmarna finns redan och kortet klarar upplösningarna så vad tror du skulle hindra det? Och du tror väl inte att man köper det här kortet för att byta vid årsskiftet?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

8K gaming 2016? Haha, yeah right.

Skärmarna finns redan och kortet klarar upplösningarna så vad tror du skulle hindra det? Och du tror väl inte att man köper det här kortet för att byta vid årsskiftet?

Inte bara det, man kör med flera skärmar samtidigt med. Så tja, 8k är definitivt inte gränsen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

8K gaming 2016? Haha, yeah right.

Skärmarna finns redan och kortet klarar upplösningarna så vad tror du skulle hindra det? Och du tror väl inte att man köper det här kortet för att byta vid årsskiftet?

Vilka 8k skärmar finns det och finns det någon utan hög input lag samt annat än skräpiga tn paneler likt första 4k panelerna?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar