Överflöd av nostalgi i trailer för Mini NES Classic

Robot
Överflöd av nostalgi i trailer för Mini NES Classic
Medlem
Överflöd av nostalgi i trailer för Mini NES Classic

Hoppas det här säljer bra så vi får se liknande koncept med SNES och N64 också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tveksamt köp ! Saknar ändå Turtles och Nintendo World Cup =/

Medlem

600:- lite att ta i va?

Medlem
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

600:- är väldigt billigt, dock lär det bli dyrare här i Sverige.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Tycker du verkligen att konsol + 30 spel för 600:- är dyrt?

Medlem
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Du kan omöjligt tycka 600:- är för mycket?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Det är väl ungefär vad bara ett spel kostade när det begav sig.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

MEG
Medlem

Älskar reklamen, riktigt roligt för en gammal gubbe som mig


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blir en bra julklapp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Blir inget köp då man sitter fast med enbart 30 spel, och inte kan installera mer via en shop eller så. Det är långt ifrån de roligaste spelen man får med där.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Helt okey för 30 spel tycker jag. Men jag har alla NES spel som gavs ut till NES här i Sverige på min Xbox 1 sedan länge dock...

Medlem

synd man inte kan lägga in mer spel eller att den har wifi.. annars givet köp.

Medlem

Skippar nog denna men släpper dom en mini snes så står jag först i kön


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Ändå småsugen. Och 600 kr är inte så farligt. Försök komma billigare undan om du ska köpa ett orginal-NES plus några spel.

Medlem

60$ är helt ok, 515 kr enligt dagens dollarkurs, de svenska priserna på förbokningar ligger på det dubbla... DET ÄR INTE OK ERA GIRIGA AS! Kostar den här konsolen 1100-1200 även vid släppdatum i Sverige, lär det inte direkt locka till en köprusch.

Borde nästan bli billigare att importera från jänkarland, även efter frakten är betald.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Tycker du verkligen att konsol + 30 spel för 600:- är dyrt?

Om det var nyutvecklade spel hade det varit apbilligt. Men nu är det ju bara en emulering av gamla existerande spel. Varför inte släppa 300 spel i samma veva? Utvecklingskostnaden lär ju knappast öka med en faktor tio.

k3m
Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av returpack:
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Tycker du verkligen att konsol + 30 spel för 600:- är dyrt?

Om det var nyutvecklade spel hade det varit apbilligt. Men nu är det ju bara en emulering av gamla existerande spel. Varför inte släppa 300 spel i samma veva? Utvecklingskostnaden lär ju knappast öka med en faktor tio.

jo, det är snålt med 30 spel. synd att det finns folk som köper till ruggigt överpris

Medlem
Skrivet av Chomag:

60$ är helt ok, 515 kr enligt dagens dollarkurs, de svenska priserna på förbokningar ligger på det dubbla... DET ÄR INTE OK ERA GIRIGA AS! Kostar den här konsolen 1100-1200 även vid släppdatum i Sverige, lär det inte direkt locka till en köprusch.

Dom flest har uppdaterat priset till 700-800 kr nu.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av returpack:
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Tycker du verkligen att konsol + 30 spel för 600:- är dyrt?

Om det var nyutvecklade spel hade det varit apbilligt. Men nu är det ju bara en emulering av gamla existerande spel. Varför inte släppa 300 spel i samma veva? Utvecklingskostnaden lär ju knappast öka med en faktor tio.

Du missar att Nintendo då måste skriva kontrakt med rättighetsinnehavarna för 300 spel som alla ska ha betalt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

synd man inte kan lägga in mer spel eller att den har wifi.. annars givet köp.

Vad ska du ha Wifi till? Finns ju inget spel till den som stödjer nätverksspelande ändå.

Medlem

Just den där delen med att inte kunna lägga till fler spel tror jag löser sig ganska fort


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Visade filmen för min fru och hon blev helt till sig. - Oooh Super Mario, 1 2 och 3! En sån vill jag ha i julklapp!

Medlem

Det blir ett köp, men tycker det är lite snålt med 30 spel då man inte kommer kunna köpa fler spel till maskinen. Hade gärna haft några fler Nintendo-spel som Ice Hockey (hade jäkla skoj med att spela detta mot vänner när det begav sig) men även fler från tredjepartsutvecklare som Bionic Commando, Metal Gear osv.

Medlem
Medlem
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Skämtar du? Tyckte 600 KR var ett riktigt bra pris. Med tanke på vad spel kostar idag.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Chomag:

60$ är helt ok, 515 kr enligt dagens dollarkurs, de svenska priserna på förbokningar ligger på det dubbla... DET ÄR INTE OK ERA GIRIGA AS! Kostar den här konsolen 1100-1200 även vid släppdatum i Sverige, lär det inte direkt locka till en köprusch.

Dom flest har uppdaterat priset till 700-800 kr nu.

Klart bättre, men 800 spänn är alldeles för saftigt ändå för en konsol med uråldrig teknik och lika uråldriga spel. Spelen som kommer med har redan betalt sig för dryga 30 år sedan och dessutom lär inte den här lilla pjäsen kosta speciellt många kronor att montera ihop heller.

700 kr är nog över min smärtgräns, men ändå kan jag "kanske" tänka mig att inhandla en, av nostalgiska skäl om inget annat, men 800 känns jäkligt saftigt av ovanstående anledningar. För att inte tala om 1000 kr plus...

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Skämtar du? Tyckte 600 KR var ett riktigt bra pris. Med tanke på vad spel kostar idag.

Spelen är inte nyproducerade och kostar därför inte Nintendo ett endaste öre i utvecklingskostnad. Du kan inte jämföra 30+ år gamla spel med nya diton, det är som att jag skulle försöka sälja en Volvo 240 årsmodell 1986 som gått dryga ganska många mil för sitt inköpspris, inflationsjusterat till år 2016. Inte ens den galnaste Volvo-fanatikern hade köpt en sån bil för ett sånt pris. Dessutom tog Nintendo rejält bra betalt för sina spel redan då, priserna har gått ned rejält sedan 80-talet. 5-600 kr år 1986 var en hyfsad summa då och det var vad spel jag köpte kostade då. Nu kostar det spel generellt sett mindre än så, trots att spelen i sig är kan vara 100 ggr dyrare att skapa.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av jimmah:
Skrivet av t3ch:

600:- lite att ta i va?

Skämtar du? Tyckte 600 KR var ett riktigt bra pris. Med tanke på vad spel kostar idag.

Spelen är inte nyproducerade och kostar därför inte Nintendo ett endaste öre i utvecklingskostnad. Du kan inte jämföra 30+ år gamla spel med nya diton, det är som att jag skulle försöka sälja en Volvo 240 årsmodell 1986 som gått dryga ganska många mil för sitt inköpspris, inflationsjusterat till år 2016. Inte ens den galnaste Volvo-fanatikern hade köpt en sån bil för ett sånt pris. Dessutom tog Nintendo rejält bra betalt för sina spel redan då, priserna har gått ned rejält sedan 80-talet. 5-600 kr år 1986 var en hyfsad summa då och det var vad spel jag köpte kostade då. Nu kostar det spel generellt sett mindre än så, trots att spelen i sig är kan vara 100 ggr dyrare att skapa.

Spelen är ju säkert moddade, de ryktades väl om sparfunktioner och annat så klart att de kostar, 600kr låter rätt rimligt tycker jag.

Skrivet av shelter:
Skrivet av SWEBarb:

synd man inte kan lägga in mer spel eller att den har wifi.. annars givet köp.

Vad ska du ha Wifi till? Finns ju inget spel till den som stödjer nätverksspelande ändå.

Ladda ner nya spel när/om det kommer ?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar