The Witcher 3-modd låter dig spela i förstapersonläge

Robot
The Witcher 3-modd låter dig spela i förstapersonläge
Medlem
The Witcher 3-modd låter dig spela i förstapersonläge

Djävlar vad häftigt, haha. Det ser riktigt bra ut, men jag misstänker att det inte är speciellt effektivt att spela med. Men att kunna byta till first person i städer och liknande känns mycket fräckt.

Medlem

Tycker det skakar för mycket för min smak när Geralt går

Medlem
Releasehästryttare

Precis vad jag tänkte på, (har jag inte sett detta på fz förut) .. och japp, det har vi

Medlem

VR är underbart även i tredjeperson, just sayin

Medlem

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.

Men det är ju inte "du", utan Geralt

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.

Men det är ju inte "du", utan Geralt

hahaha, made my morning


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.

Men det är ju inte "du", utan Geralt

Hehe, jo, därav citationstecknen. När man spelar ett spel så kan man ju inträda rollen som protagonisten och vara han/hon när man spelar, eller hur man skall uttrycka det. När jag spelar W3 så är jag Geralt, kan man säga. Den känslan får man lättare om man ser vad som händer ur Geralts ögon och inte är en svävande kamera som filmar det han gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Xmk
Medlem

Detta har väl funnits ett bra tag? Iaf ett annat sorts mod som gjorde precis samma sak.

Om man inte gillar 3je person finns det andra spel att spela. Detta tar ju bort all visibility runt om ens karaktär att det skulle göra spelet enligt mig tråkigt och frustrerande.

Medlem

Tänk så bra det kan vara med modstöd. Andra företag hävdar att deras motor är för komplicerad för moddare för det ska låta bättre än att de vill sälja sina egna sämre DLC.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.

Men det är ju inte "du", utan Geralt

Hehe, jo, därav citationstecknen. När man spelar ett spel så kan man ju inträda rollen som protagonisten och vara han/hon när man spelar, eller hur man skall uttrycka det. När jag spelar W3 så är jag Geralt, kan man säga. Den känslan får man lättare om man ser vad som händer ur Geralts ögon och inte är en svävande kamera som filmar det han gör.

Smaksak. Själv har jag i det avseendet inget som helst behov av förstapersonsläge.

Dessutom - vad är vitsen med att lira Witcher om man inte får skåda Geralts hårman i parti och minut?

Gnällkuk

Herregud, blev typ åksjuk efter att ha kikat typ 10 sekunder. När fick Geralt Parkinsons?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

k3m
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:

Förstapersonsläge är något som jag saknar både i W3 och JC3, eller ja, i de flesta spel som har tredjeperson. Jag lever mig helt enkelt in i spelet lättare om jag ser vad som händer "med egna ögon" och därmed får känslan av att det är "jag" som gör det, istället för att se någon annan att göra det, som är fallet i tredjeperson.

Men det är ju inte "du", utan Geralt

Hehe, jo, därav citationstecknen. När man spelar ett spel så kan man ju inträda rollen som protagonisten och vara han/hon när man spelar, eller hur man skall uttrycka det. När jag spelar W3 så är jag Geralt, kan man säga. Den känslan får man lättare om man ser vad som händer ur Geralts ögon och inte är en svävande kamera som filmar det han gör.

instämmer. och blir modden perfekt, då jädrar kan det bli hur intressant som helst måste påpeka att jag kan leva in i rollen som protagonist i tredjeperson rätt lätt ändå...

1
Skriv svar