Heroes of the Storm-spelare riskerar fem års fängelse efter mordhot mot Blizzard

Robot
Heroes of the Storm-spelare riskerar fem års fängelse efter mordhot mot Blizzard
Medlem
Heroes of the Storm-spelare riskerar fem års fängelse efter mordhot mot Blizzard

Smart kille.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spärra in honom!

FML
Medlem

Låter som en tickande bomb, skick han till Hotell Gripén bums.

Medlem

Finns gott om galningar ute i världen, illa och bli så ilsken över ett spel.

Medlem

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Medlem

Sociala medier påminner ibland lite om en skolfröken som ber alla idioter i klassen att räcka upp handen, vilket nästan leder till slagsmål, då det är så många som vill räcka den högst.

Medlem
Citat:

28-åringen är häktad utan möjlighet till borgen på grund av stora mentala problem.

Verkar ju som om det inte riktigt var vilket hot som helst denna gång. Kan ju bara hoppas att detta förhindrar en potentiell framtida tragedi.

Medlem

Lås in han på livstid, ingen kommer att sakna han ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

5 år för någon som säger sig vara villig att döda låter farligt lite.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Citat:

28-åringen är häktad utan möjlighet till borgen på grund av stora mentala problem.

Verkar ju som om det inte riktigt var vilket hot som helst denna gång. Kan ju bara hoppas att detta förhindrar en potentiell framtida tragedi.

Denna gång kommer han väl att hota med att braka in på fängelset och domstolen med en ak och döda folk för han blev haffad för sitt brott.

Psykfallet borde sättas på en öde ö på livstid

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Inaktiv

De var rasistiska påhopp. Då hade han ju rätt. Har träffat många roliga personer från andra länder. Han försvara sitt land är inte åtal. mordhotar personer ska han åka in för.

Medlem

Denne person behöver ordentlig psykvård att spärra in han 5 år kommer bara göra saken värre.

Medlem

Hahaha! Kunde inte låta bli att skratta lite. Helt bisarrt och sjukt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Snarare rättspsykiatrisk vård. Livstid? Är ni seriösa haha. Mental ohälsa kan botas, ge er nu.

Medlem
Skrivet av Hårdkaliber:

De var rasistiska påhopp. Då hade han ju rätt. Har träffat många roliga personer från andra länder. Han försvara sitt land är inte åtal. mordhotar personer ska han åka in för.

Kunde inte demonstrerat en "handuppräckning" på ett bättre sätt, tack för din medverkan.

Skrivet av Ender:

Sociala medier påminner ibland lite om en skolfröken som ber alla idioter i klassen att räcka upp handen, vilket nästan leder till slagsmål, då det är så många som vill räcka den högst.

Medlem

Tycker det är mest intressant, att personen hotade med att använda "sin AK-47a) för att döda folket med. AK-47 är en Automatkarbin (ett hel-automatiskt vapen). Hel-automatiska vapen är förbjudna i USA (land of guns and rednecks). Semi-automatiska vapen som AR-15 är tillåtna.

Så det är väl inte bara det olaga hotet han kommer dömas utifrån, utan även innehav av olaga vapen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Kanske var ett rop på hjälp.

Medlem
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Nu pekar ju all forskning på att hårdare straff inte hjälper. Bara populistisk smörja att kräva hårdare straff.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Instämmer. Kläm lite extra hårt på en kudde eller något...

Medlem

Är han psykiskt sjuk så behöver han vård tills han tillfrisknar, men är han frisk så röstar jag på livstids fängelse med eftersom han isf är en tickande massmördarbomb. Dvs livstid för att skydda allmänheten, inte för att straffa honom.

Men det är som sagt ifall han är frisk, nu verkar han ju vara sjuk så då ska han vård, ordentlig vård, tills han tillfrisknar oavsett hur lång tid det tar.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Well att dra till tangentbordet så par tangenter lossnar anser jag inte är så farligt. Men alla tycker olika, jag tex gillar inte när folk kör för snabbt med bilen, de har problem enligt mig Men gött att just du har 100% kontroll och att inget går sönder när du spelar.

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Well att dra till tangentbordet så par tangenter lossnar anser jag inte är så farligt. Men alla tycker olika, jag tex gillar inte när folk kör för snabbt med bilen, de har problem enligt mig Men gött att just du har 100% kontroll och att inget går sönder när du spelar.

Reaktionen att ens vilja slå på nåt är inte normal.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Well att dra till tangentbordet så par tangenter lossnar anser jag inte är så farligt. Men alla tycker olika, jag tex gillar inte när folk kör för snabbt med bilen, de har problem enligt mig Men gött att just du har 100% kontroll och att inget går sönder när du spelar.

Reaktionen att ens vilja slå på nåt är inte normal.

Många gamers har problem med andra ord HAHA. Vet att FZ tror jag det var hade en artikel om just detta. Vet inte hur många FZ skribenter som skrev vad de hade haft sönder men det var många. We have a problem!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Nu pekar ju all forskning på att hårdare straff inte hjälper. Bara populistisk smörja att kräva hårdare straff.

Varför antar du att alla som vill ha hårdare straff nödvändigtvis ger blankaste fan i dess avskräckningsfaktor?

Har du nånsin funderat på att det finns människor som vill ha hårdare straff för att man anser att konsekvenserna för vissa brott bör vara större och inte för att avskräcka nästkommande brottsling?

Tröttsamt med folk som konstant ska påpeka att forskning visar blablabla....vissa brott bör leda till högre straff för att vissa anser att straffet i förhållandet till brottet är för lågt, punkt.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Well att dra till tangentbordet så par tangenter lossnar anser jag inte är så farligt. Men alla tycker olika, jag tex gillar inte när folk kör för snabbt med bilen, de har problem enligt mig Men gött att just du har 100% kontroll och att inget går sönder när du spelar.

Reaktionen att ens vilja slå på nåt är inte normal.

Tycker den reaktionen verkar väldigt normal. Tror du får svårt att hitta en människa som inte velat drämma till en elektronisk pryl eller maskin någon gång i sitt liv.

Skillnaden är att vilja och att göra.
Och att ge tangentbordet en jävel är nog inte så ovanligt som du tror.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar